Avto > Testi
12358 ogledov

Lepotec, na katerega padajo ženske in moški

Mercedes Benz GLC 300
1/39
Saša Despot Mercedes Benz GLC 300
Novi mercedes-benz GLC coupe je lepotec med suvi, udoben in napreden. Za lepoto pa je treba včasih potrpeti, seveda tudi plačati. In to ne malo.

Vozili in preizkusili smo novo generacijo kupeja mercedes-benz GLC. Njegov predhodnik je pogumno sledil tekmecem iz Münchna v vse bolj priljubljeni svet usločenih kompaktnih športnih terencev, kjer je praktičnost potisnjena v ozadje, medtem ko sta prestižnost in opaznost glavna razloga njihovega obstoja. Po njih velikokrat posežejo predstavnice nežnejšega spola, ker gre za manjše in bolj obvladljive modele v primerjavi z večjimi suv-coupeji, pa še dobro se podajo k modnemu videzu lastnic.

Ker nekolikanj spominjajo na podobo limuzin, imajo ljubitelje tudi med tistimi, ki bi radi podobo "three-box" združili z visokim sedenjem in hkrati opozorili okolico na svoj družbeni status.

Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot

GLC coupe druge generacije izdatno nadgrajuje svojega predhodnika tako oblikovno kot vsebinsko. Seveda je tesno navezan na klasično "družinsko", "karavansko" ali kakor jo že imenujete izvedenko GLC, ki je bila predstavljena nekaj mesecev pred coupejem. Velika večina vgrajenega znanja in tehnologije je torej že znana. Je pa od bližnjega sorodnika GLC coupe s 4,76 metra konkretnih šest centimetrov daljši, kar gre izključno na račun skorajda limuzinskega zadka, v katerega se prelije kupejevsko napeta streha, zapečati pa ga vgrajen spojler.

Mišičasto eleganco zaključijo medsebojno povezane luči. Sprednji del je zelo podoben kot pri klasičnem GLC. Pod črto in na podlagi izkušenj ocenjujem, da bi v družbi z aktualnima BMW X4 ali audijem Q5 coupejem večina, še posebej pa ženska publika z naskokom izbrala obliko zvezde. 

Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot

Prestižnost oblike se nadaljuje v notranjosti. Vsaj vozniški prostor je seveda že znan iz GLC in lahko v primeru kupeja le ponovim, da so uspeli notranji oblikovalci v sodelovanju z inženirji in obdelovalci materialov nivo dobrega počutja postaviti zelo visoko.

Kupec ima seveda proste roke, da si izdatno prilagodi vsebino po svojih željah in potrebah, kar pri konfiguratorjih dandanes ni več tako samoumevna lastnost. Kombinirajo se različno obdelane površine, ambientalna svetloba, odlični sedeži, zelo dober položaj za volanom in bogati svet digitalizacije. Čeprav na videz vse deluje odlično, bo morda snobovske konice prstov vendarle kje zmotil občutek votle plastike. 

MBUX multimedijski sistem je kombinacija voznikovega 12,3-palčnega in sredinskega 11,9-palčnega zaslona, slednji je po novem postavljen ločeno in nekoliko navzdol. Uporabniški vmesnik je zmes lepe grafike in 'ni-da-ni' nastavitev, a sama osnova je dovolj enostavno obvladljiva. Še bolj bi bil prepričljiv kakšen dodaten fizični gumb za hitrejšo nastavitev klime. Korak naprej je bil narejen tudi glede povezljivosti s telefonom, med drugim je zrcaljenje zdaj brezžično ne glede na operacijski sistem uporabnikove naprave. Vrstica s haptičnimi gumbi pod zaslonom omogoča nekatere hitre bližnjice. Podoben pristop na dotik občutljivih polj je tudi na volanu, a je pri tem skorajda nemogoče slepo izbiranje funkcij, pogled je treba usmeriti s ceste navzdol.

Zadnji del je tisti, ki se pri kupeju najbolj razlikuje od klasičnega suva. Pričakovano krajšo potegnejo morebitni odrasli potniki, ker padajoča streha vzame svoj davek v višino, medtem ko je za odraščajočo mladino to lahko povsem zadovoljiv družinski avto. Težje bo z večjim psom. Prtljažnik je manj uporaben od tistega v klasičnem GLC, nizek zaključek ovira vnos velikih predmetov.

Zaradi podaljšane dolžine ima sicer še vedno zelo solidnih 545 litrov, zajetna je tudi njegova klet, zložena naslonjala pa padejo v ravno dno. Kot se pričakuje od uživaškega avta, se zadnja klop deli po tretjinah in omogoča enostavno prevažanje smuči ter drugih športnih rekvizitov.

Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot

Model 300 4MATIC iz testnika se zdi tisti, s katerim ni mogoče zgrešiti, pa tudi cenovno je dobro umeščen. Po tehnični plati gre za zelo modno zadevo, saj združuje štirivaljnega bencinarja z elektropomočjo mehkega hibrida. Vsega skupaj je na zalogi za 207 kW (281 KM).

S pomočjo prepričljivega devetstopenjskega menjalnika pogon zlahka premakne skoraj 1,9 tone težek avto z mesta in ga spusti v hiter galop, še posebej ko igli vrtljajev dopustimo dvig v višavo. Tudi končna hitrost je velika, če bi z njim slučajno kdaj zapeljali na autobahn. Poraba je sicer nekaj večja kot bi bila pri dizlu, a za takšno konjenico povsem sprejemljiva.

Pogon dobro in uglajeno vleče od nizkih vrtljajev, hkrati je pri normalni vožnji tih in miren, tako da se zdi več kot prava alternativa dizlu, celo šestvaljnemu. No, razen zvoka seveda. Svoje doda še zelo dobra aerodinamika za zmanjšan piš vetra, tako da je potovanje v GLC coupeju tudi po tej plati lepo doživetje. Glede lege in obnašanja podvozja je pri GLC 300 4MATIC občutek nekoliko dvojen. Testni avto je imel doplačljivi AMG line paket, ki je med strankami zelo zaželen.

A morajo vedeti, da poleg bolj nabritega videza prinese tudi bolj trdo podvozje. To je v navezi s štirikolesnim pogonom zelo zmogljivo in zajetno maso na štirih kolesih zelo učinkovito tišči ob asfalt, izvrstno sodeluje tudi komunikativen in natančen volan. A v zameno je treba tudi pri čisto običajni vožnji živeti s tresljaji in sunki. Skratka, šminkanje na sopotnikovem sedežu med vožnjo odpade.

Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot

GLC coupe je "hud" avto. Moderen, lep, varen. Asistenčni sistemi so izvrstni, kamere kristalne, hitrost in lega pravi. Tista številka 3 v imenu bo koga celo prevarala, da je vgrajen šestvaljnik. Kdor ga želi imeti, mu je pripravljen tudi odpustiti nekaj manj praktičnosti, celo udobja.

Privoščiti pa si ga prav gotovo ne more vsak, za veliko večino bo ostalo pri občudovanju zunanjega videza. GLC coupe v goli opremi starta malo pod 70 tisočaki, precej močnejši in agilnejši 300 4MATIC se zdi za slabih 75 tisočakih zelo logična nadgradnja. Končna cena pa je seveda odvisna od dolgega seznama nujne in manj nujne dodatne opreme, tako da je v primeru testnika segla celo v šestštevilčno območje. 

Podatki o testnem vozilu (mercedes-benz GLC coupe 300 4MATIC AMG line)

Motor: bencinski, štirivaljnik, mehki hibrid, 1.999 ccm
Sistemska moč: 207 kW (281 KM) pri 5.800 vrt. 
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt.
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.764 x 1.890 x 1.605; 2.888
Prtljažnik v litrih: 545-1.490
Zmogljivosti: 243 km/h, pospešek 6,3 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 9,1 l/100 km
Cena: od 74.400 €, testni 102.342 €

Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot
Mercedes Benz GLC 300 | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLC 300 Saša Despot

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • Avatar Dddd
    Dddd 21:31 03.februar 2024.

    Zakaj še niso integrirali lcdjev v dashboard, še vedno zgleda kot nek afterthought

  • Toma 09:48 03.februar 2024.

    Nikakav dizajn!

  • Avatar Garancija
    Garancija 09:16 03.februar 2024.

    Avto primeren za naše gospodinje,ki vozijo otroke v vrtec,grd in drag