Avto > Testi
5659 ogledov

Športni AMG za vsak dan

Mercedes Benz GLA AMG
1/36
Saša Despot Mercedes Benz GLA AMG
Testirali smo Mercedesovega križanca, ki je namenjen tistim, ki želijo več kot le običajen avtomobil, želijo športen avtomobil, vendar tak, za vsak dan.

AMG sta kot kovačnico dirkalnih motorjev leta 1967 v Burgstallu an der Murr blizu Stuttgarta pod imenom AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft mbH (nemško za 'AMG Engine Production and Development Limited') ustanovila nekdanja Mercedes-Benzova inženirja Hans Werner Aufrecht in Erhard Melcher. Inicializacija „AMG“ pomeni Aufrecht, Melcher in Großaspach ( Aufrechtovo rojstno mesto). Leta 1993, ko je AMG postal odmevni dobavitelj predelanih avtomobilov Mercedes-Benz, sta Daimler-Benz AG in AMG podpisala pogodbo o sodelovanju, ki je AMG-ju omogočila izkoriščanje obsežne trgovske mreže Daimler-Benza in vodila do skupno razvitih vozil (prvih eden je bil Mercedes-Benz C36 AMG, leta 1993).

Mercedes Benz GLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLA AMG Saša Despot

Modeli AMG imajo običajno bolj agresiven videz, boljše zmogljivosti, boljšo vodljivost, boljšo stabilnost in večji delež uporabe ogljikovih vlaken kot njihovi običajni primerki Mercedes-Benz. Modeli AMG so običajno najdražja in najzmogljivejša različica vsakega razreda Mercedes-Benz. Še ena posebnost, različice AMG so običajno označene z dvema številkama, v nasprotju z običajnimi vozili Mercedes-Benz, ki imajo tri.

Mercedes Benz GLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLA AMG Saša Despot

Za finančno dobro situiranega navdušenca nad bencinskimi hlapi

Nič drugače ne velja za Mercedes-AMG GLA 35, ki smo ga dobili na test. Treba je opozoriti, da to ni najbolj strupen GLA, saj je nad njim še GLA 45 AMG, ki je tista resnična zverina, ki je pripravljena češnje zobati še s precej večjimi rogovileži. V njem si glede na vse, kar nudi z videzom in vsebino, resnično lahko predstavljam finančno dobro situiranega navdušenca nad bencinskimi hlapi in rednega udeleženca "track dayjev". Pri GLA 35 AMG pa je zgodba nekoliko drugačna, pa čeprav je pod motorni pokrov umeščen dvolitrski turbo bencinski motor, ki zmore 306 konjskih moči (225 KW) v območju od 5.800 do 6.100 vrt./min. in 400 Nm navora v območju 3.000-4.000 vrt./min. Avto ima dva obraza, lahko je povsem običajen avto, ki zna zelo umirjeno opravljati vlogo avtomobila za vsak dan, niti preveč neudoben ni. Ko pa si voznik zaželi več agilnosti, prestavi v režim sport, pa pokaže svoj iskriv značaj. Šele takrat ob odločnem pospeševanju tudi poči iz izpuha. Želeli bi si bolj glasnega odziva ob zagonu agregata, zato je morda prvi vtis, da ne gre za AMG.  35-ka je torej vmesni člen med civilnim GLA-jem in brezkompromisnim AMG-jem, ki ga zastopa model 45.

Mercedes Benz GLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLA AMG Saša Despot

Narejen za športno vožnjo

Prenos moči na cesto zagotavlja variabilni štirikolesni pogon AMG Performance 4MATIC in sicer prek osemstopenjskega menjalnika z dvojno sklopko AMG SPEEDSHIFT DCT 8G. Štirikolesni pogon lahko moč razporeja 100-odstotno na prednji kolesni par, pa do 50 odstotkov na zadnjega. Ob preklopu na programa sport poleg motorja, menjalnika in asistenčnih sistemov temu primerno začne obnašati tudi prenos, ki poskrbi za hitro razporejanje moči med kolesa ter tako optimalen oprijem. Na drugi strani je med programi tudi način "slippery" za vožnjo v spolzkih razmerah. Tako kot ostali avtomobili, narejeni na isti platformi, tudi GLA uporablja spredaj mcpherson tip vpetja, zadaj pa večvodilnega. Je pa seveda podvozje posebej prilagojeno športnemu poslanstvu, dodani so prečni stabilizatorji in drugi elementi, prirejen nagib koles, kar vse omogoča visoko stabilnost in mirnost tako pri pospeševanju kot pri vožnji med zavoji. Pika na i so izjemno zmogljive zavore AMG s srebrnimi zavornimi sedli in črnim napisom AMG spredaj, ki ne skrbijo samo, da se avto hitro ustavi, ampak, da je tudi bolj stabilen pri močnem zaviranju.

Mercedes Benz GLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLA AMG Saša Despot

Ne obnaša se kot križanec

Štirikolesni pogon ne pomaga le pri dinamični vožnji, ampak zaradi povečane oddaljenosti od tal omogoča, da se mali križanec povzpne na marsikateri hrib z neutrjeno podlago. Dinamični parametri, izraženi s številkama 5,2 (sekunde od nič do 100 km/h) in 250 (km/h največja hitrost), so le malo slabši kot pri modelu AMG A 35, ki do 100 km/h pospeši v 4,7 sekunde. Poraba bencina je športnim zmogljivostim primerna, akr pomeni vsaj 10 litrov bencina na 100 kilometrov, oziroma 15 evrov za pot iz Ljubljane do Kopra.

Mercedes Benz GLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLA AMG Saša Despot

Bolj kot številke so zanimive subjektivne izkušnje za volanom. GLA se kljub višjemu težišču in ogromnimi kolesi med ovinki obnaša zelo stabilno, vozna dinamika pa je zelo dobra tudi na avtocesti, kjer se motor rad zavrti v visoke vrtljaje.

S praktičnega vidika ima GLA kljub skoraj enaki dolžini (4.436 mm proti 4.419 mm) konkretnih 80 litrov večji prtljažni prostor (435 proti 355 litrov) v primerjavi z A 35 AMG. Prav tako je položaj sedenja za volanom bistveno višji kot pri kombilimuzini, kar ne pomeni le udobnejšega vstopa, ampak tudi boljši pogled naprej.

Mercedes Benz GLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz GLA AMG Saša Despot

Zmogljivost ima svojo ceno

Notranjost se od navadnega GLA razlikuje predvsem po volanu iz delavnice AMG Performance in v našem primeru po dodatnih školjkastih sedežih. Oblikovni vrhunec GLA 35 je mreža hladilnika s petnajstimi vertikalnimi letvami rešetke panamericana. Tudi notranjost je športno obogatena s standardnim usnjem, ki ga dopolnjujejo športni detajli v rdeči barvi. Voznik, ki seveda sedi v oprijemajočem sedežu, ima pred seboj obogateni MBUX, kateremu je dodana AMG programska oprema. Ta omogoča izbiro različnih tipov grafike prikazovalnikov, prek posebnega AMG zavihka pa tudi prikaz nekaterih funkcij in podatkov, ki so značilni za vožnjo po pisti, na primer o vplivu G-sil, funkciji ogrevanja vozila ali z obogatenimi podatki o delovanju motorja. Športni večfunkcijski volan je spodaj prirezan in odet v nappa usnje, na hitrem dosegu roke pa sta galvanizirani ročici za prestavljanje. Kdor želi še več, pa ima možnost poseči po posebnem dirkaškem volanu iz alkantare, na katerem je tudi vrtljivo kolesce za hitro izbiro programov delovanja motorja in ostalih funkcij.

Medtem ko se GLA250 »smehlja«, se AMG GLA35 namršči, zato ni presenetljivo, da ima vsa ta dodana zmogljivost svojo ceno, 13.000 evrov več od GLA250 4Matic, oziroma nekaj pod 69 tisočakov.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.