V Sloveniji je bilo leta 2023 prodanih 2493 težkih tovornih vozil katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone. To je skoraj 400 vozil več kot leta 2022, številka pa močno presega dolgoletno povprečje, ki je pri okoli 1.900 težkih tovornih vozilih na leto, je ob predstavitvi prodajnih rezultatov za preteklo leto dejal Rasto Oderlap, direktor podjetja Autocommerce, ki je v Sloveniji del skupine Emil Frey in generalni zastopnik družbe Daimler Truck AG za Slovenijo.
V letu 2023 so dosegli nov prodajni rekord, prodanih 594 težkih tovornih vozil, s tem je Autocommerce dosegel 22,1-odstotni tržni delež in postal vodilni ponudnik težkih tovornih vozil pri nas. To pomeni, da je skoraj vsako četrto novo prodano tovorno vozilo na slovenskih cestah znamke Mercedes-Benz. Slovenski vozni park na področju tovornjakov nad 7,5 ton je v primerjavi z večino evropskih držav precej mlad, tudi na račun tega, ker prevladujejo vozila za logistično uporabo. Kot je poudaril Oderlap je vozni park v Sloveniji velik okoli dobrih 35 tisoč vozil, četrtina vozil je mlajših od treh let. Mercedes-Benz je z dobrimi enajst tisoč tovornjaki in skoraj 33-odstotnim tržnim deležem prva znamka v Sloveniji. To pomeni, da je vsak tretji registrirani tovornjak v Sloveniji znamke Mercedes-Benz.
Dobro prodajo gre pripisat tudi ureditvi razmer pri dobavah vozil. Trenutno je treba na nov Mercedesov tovornjak čakati okoli tri mesece, še pred letom dni je bila čakalna doba tudi 12 mesecev. Stebra prodaje sta modela actros in arocs. Model actros L, ki predstavlja paradnega konja Mercedes-Benz Trucks ponudbe, je v letu 2023 osvojil tudi laskav naziv Slovenski tovornjak leta 2023, so prodali v 375 primerkih, arocsov je bilo prodanih 199 enot. Preostalih 20 vozil je bilo razdeljenih med modele atego, econic in unimog.
Zanimanje za elektirčni eActross600 tudi v Sloveniji
Oderlap je ob tem poudaril, da so tovornjaki in avtobusi hrbtenica gospodarstva in družbe. "Brez njih svet obstoji, zato v Autocommerceu delamo za vse, ki svet ohranjajo v gibanju. Prav zato smo tako ponosni na svoj prodajni uspeh in se ob tem iskreno zahvaljujemo svojim strankam, saj so one tiste, ki poganjajo ta svet," je povedal Oderlap o lanskem rekordu in poslanstvu podjetja Autocommerce.
Konec leta tudi na slovenski trg prihaja povsem električni actros, model eActros600 z dosegom 500 kilometrov, novo razvitim akumulatorjem LFP z življenjsko dobo do 1.200.200 km, megavatnim polnjenjem z 20 na 80 odstotkov v približno 30 minutah in inovativno električno osjo z največjo močjo do 600 kw.
Oderlap pravi, da so tik pred tem, da sklenejo prvo pogodbo s slovenskim kupcem. Za eActros 600 pravi, da je namenjen vsem, ki delajo poti do 500 kilometrov, kar je za logistične potrebe v Sloveniji povsem dovolj - na primer za različne poti med oddaljenimi slovenskimi mesti ali pa do Luke Koper in nazaj. Dodaja, da bodo za prihodnjo prodajo električnih tovornjakov zelo pomembne prve izkušnje kupcev, pri čemer cena in strošek uporabe ob šestletnem jamstvu omogočata, da je eActross 600 že danes konkurenčen klasičnih izvedenkam, dobičkonosen, predvsem pa trajnosten.
Na splošno proizvajalci tovornjakov stavijo na brezemisijski transport, kar dokazujejo tudi mednarodni sejmi, kjer so le še redki razstavljeni primerki opremljeni z motorji na notranje zgorevanje. Kot generalni zastopnik ima Autocommerce med drugim pod svojim zastopstvom tudi znamko Fuso, s katero imajo v letu 2024 velike načrte. Predvsem stavijo na električni lahki tovornjak eCanter, ki je bil dodatno izboljšan za transport brez emisij in nižji hrup v mestnih območjih.
Čas je za lastnika tovornjaka denar, zato prihajajo nove storitve
Oderlap dodaja, da rekordna prodaja znamke v Sloveniji potrjuje kakovost in zanesljivost tovornih vozil Mercedes-Benz, ki stavi na slogan znamke »Trucks you can trust«, to pa želijo uresničevati pri svojem vsakodnevnem delu. Tovorna vozila Mercedes Benz so namenjena različnim segmentom prevozništva, od distribucije do gradbeništva, od logistike do mednarodnega transporta in javnega sektorja.
Prav zato so se odločili tudi na nov pristop tudi pri vzdrževanju težkih tovornih vozil. Kot so pri znamki poudarili na novinarski konferenci pomembno dodano vrednost za stranke predstavljajo nove servisne pogodbe s po meri izdelanimi paketi storitev, ki so jih v podjetju lansirali konec leta 2023. S servisnimi pogodbami zagotavljajo vedno predvidljive in transparentne servisne stroške, maksimalno mobilnost in ohranjanje vrednosti vozila. "Na rednem servisu se vozilo na primer ne sme zadržati več kot štiri ure," pravi Oderlap in dodaja, da so v ta namen pripravili šest različnih servisnih paketov, ki nudijo različne stopnje kritja.
Ker je tovorno vozilo delavni stroj, ki prinaša denar, tega pa ne prinaša, ko je na popravilu, je novost tudi storitev poimenovana Mercedes-Benz Uptime – pravijo ji tudi inteligentna povezava za še učinkovitejšo uporabo vozila. Storitev bo v podjetju Autocommerce zaživela v drugi polovici leta 2024. Kot je pojasnil Oderlap želijo z novo storitvijo kupcem njihovih vozil vnaprej sporočiti, da se z vozilom nekaj dogaja, na primer, da bo čez 5.000 kilometrov odpovedala sklopka, s tem pa tudi pohitriti zamenjavo in privarčevati na času in denarju. Povsem avtomatizirana telediagnoza nadzoruje stanje različnih sistemov v vozilu v realnem času in tako omogoča zaznavanje kritičnih stanj. Z združevanjem zaznanih potrebnih popravil in vzdrževalnih del se lahko zmanjša število nenačrtovanih obiskov delavnice.
Še ena novost je brezplačna storitev Serviceline AAS, s katero stranke prejmejo odškodnino za dneve, ko njihovo vozilo ne obratuje. AAS je na voljo za večino novih vozil actros in arocs, ki so bila prvič kupljena v Sloveniji, in sicer pri generalnem uvozniku Daimler Truck AG, ter so v času uveljavljanja registrirana v Sloveniji in se uporabljajo. AAS velja dve leti od datuma prve registracije vozila za določene primere okvar, ki jih krijeta jamstvo ali kulanca. Če popravilo traja dlje kot 24 ur, strankam povrnejo pavšalni znesek za izpad vozila v višini 180 evrov za vsak nadaljnji dan od preteka 24 ur po začetku servisnega popravila. Pavšalni znesek za izpad vozila povrnejo v obliki vrednostnega bona.
Prvi prodajni salon za težka tovorna vozila Mercedes-Benz v Sloveniji
Tudi v tujini so prodajni saloni težkih tovornih vozil redkost, zato so pri Autocommercu še posebej ponosni, da so odprli prvi premium prodajni salon za težka tovorna vozila Mercedes-Benz Trucks pri nas in uredili še posebni primopredajni prostor, kjer lahko stranka vozilo prevzame pod streho. Salon je na Baragovi ulici 10 v Ljubljani, v njem pa lahko stranke spoznajo celotno ponudbo premium tovornjakov Mercedes-Benz in izkoristijo vrsto premium storitev, ki jih nudijo . Med drugim so to servisne pogodbe, digitalne rešitve, šolanje voznikov ipd.
"Pionirski duh tovornjakov Mercedes-Benz je vedno znova ustvaril prelomne inovacije, pa naj gre za učinkovite pogone, digitalizacijo, avtonomno vožnjo ali področje aktivne in pasivne varnosti. Tovornjak z zvezdo pomeni zanesljivost in ekonomičnost, visoko kakovost izdelkov in storitev, predvsem pa celovito strokovno znanje in izkušnje pri transportnih rešitvah, usmerjenih k strankam. Z odprtjem premium salona za tovorna vozila Mercedes-Benz Trucks smo k vsemu naštetemu dodali še prvovrstno prodajno izkušnjo za naše kupce. Vabljeni, da nas obiščete in si ogledate naš novi salon, kjer vas čakajo odlična izkušnja, prijazno vzdušje, vrhunska kakovost in zvezda, ki bo poskrbela za vaš uspeh. Veselimo se vašega obiska, saj sta nam osebni stik in individualna skrb za stranke na prvem mestu," je ob odprtju salona še povedal Oderlap.