Avto
4523 ogledov

Novi mercedes-benz razred E je luksuzni wellness na kolesih

Mercedes-Benz razred E
1/18
Andrej Leban
Eden ključnih Mercedesovih modelov razred E je v povsem novi generaciji zapeljal na slovenske ceste z vrhunskim udobjem in tehnologijo. Cena je višja, a upravičeno, pravijo pri znamki.

Razred E je model z eno najstarejših kontinuitet v avtomobilski industriji, saj njegovo družinsko drevo neposredno sega več kot 70 let nazaj. Od leta 1993 se druga največja in najbolj prestižna Mercedesova limuzina uradno imenuje razred E, od takrat se jih je na cestah skupaj s karavanskimi izvedbami zvrstilo pet generacij. Priljubljen je po vsem svetu zaradi svoje udobne vožnje, prestiža in trpežnosti, je ljubljenec od menedžerjev do taksistov, je tudi eden najbolj iskanih rabljenih premijskih vozil. Na vsak način eden od simbolov vsega, kar nudi in ponazarja znamka Mercedes.

In zdaj je stopila na avtomobilski oder šesta generacija, najbolj napredna in najbolj udobna doslej. Pri Mercedesu pravijo, da tudi najbolj osebna. Hkrati z limuzino je prišel tudi karavan.

Poudarki nove, 6. generacije mercedes-benza E

  • Daljši in širši, limuzina bolj kupejevska (nadomešča tudi CLS), karavan uporabnejši in tudi v all-terrain izvedbi.
  • Trije osnovni paketi opreme, številni podpaketi, 11 barv zunanjosti, kovinska je serijska.
  • Novo notranje okolje, v središču katerega je bistveno zmogljivejši MBUX z do tremi zasloni in uporabnimi aplikacijami.
  • Možnosti številnih personaliziranih nastavitev, digitalnega ključa.
  • Napredna tehnologija osvetljevanja ceste, štirikolesni volan, obogatena resničnost, samodejna nastavitev prezračevalnih rež, stopnja 4 avtonomne vožnje v garažah.
  • Sedem različnih motorjev, od tega trije priključni hibridi. 
  • Cena za najbolj zaželeni 220 d od 69.990 evrov.

Družinske vezi ostajajo trdne, novi W214 (karavan S214), kot je uradna kodna oznaka, oblikovno nadaljuje tam, kjer je končal predhodnik W213 in uporablja linije, s katerimi ga je mogoče hitro dati v isto gnezdo kot razred S in C. Dobil je potopne kljuke, ohranja pa originalne finese, na primer nakazano dvojnost prednjih glavnih svetil, ki so ena od značilnosti E razreda. Malenkost je daljši, tako da se je še bolj približal oznaki 5,0 metra, je pa za pet centimetrov konkretno širši.

Ohranja tipične proporce limuzine z dolgim nosom, še bolj poudarjenim kupejevskim lokom potniške kabine in umetelno zaključenim zadkom, ki mu poseben pečat zdaj daje svetlobni podpis v obliki zvezd. Ni težko razumeti, zakaj so pri Mercedesu z novim E hkrati nadomestili tudi zdaj že upokojeni limuzinski kupe CLS.

Mercedes-Benz razred E | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Mercedes-Benz razred E karavan | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Karavan je do B stebrička enak limuzini, nato se streha spusti mimo za znamko značilno oblikovanega D stebrička v kombijevski zadek.

Tako kot je običajno za vse mercedese, je glede zunanjih in notranjih detajlov zelo odvisno, katerega od osnovnih tipov opreme si kupec zaželi - avantgarde, športnejši AMG line ali prestižnejši exclusive. Slednji je tisti, ki ohranja simbol samostoječe zvezde na nosu. Pri karavanu pa je na voljo še all-terrain izvedba s plastičnim oklepom, serijskim zračnim vzmetenjem in višjim odmikom od tal.

Superzaslon in personalizacija

Notranjost je v dobršni meri kopija tiste iz večjega razreda S z nekaj prilagoditvami. Poudarjajo, da je zdaj že serijsko vgrajene precej več udobja in tehnologije kot v prejšnji generaciji. Razred E je torej bolj kot ne malenkost pomanjšana slika vsega tistega, kar ponuja njegov še prestižnejši sorodnik S, z mislijo na to, da za vožnjo E-ja vseeno največkrat poskrbi kar lastnik sam. Pridobili so dodaten prostor za zadaj sedeči osebi, ohranja tudi zasilni peti sedež.

A glavno dogajanje je v E-ju vseeno skoncentrirano spredaj. V osrčju je MBUX zadnje generacije z digitaliziranim kokpitom. Sredinski 14,4-palčni zaslon je tako kot v C in S zdaj nameščen nekoliko navzdol pod zračnimi režami. Novost je opcija Superscreen, ko se sredinski zaslon zlije z dodatnim 12,3-palčnim zaslonom pred sopotnikom. Ta je narejen tako, da lahko sopotnik tudi med vožnjo samostojno spremlja vsebine, voznik pa jih ne vidi. 

mercedes-benz razred E | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

MBUX infozabavni sistem je v drugi generaciji pridobil številne nove funkcije. Poudarjajo zmogljivo in poenoteno strojno opremo in grafiko ter enostavno upravljanje. Ena od novosti je kamera za videoklice, prek katere se lahko avto spremeni v konferenčno pisarno na kolesih. Tudi Mercedes je skočil na vlak aplikacij tretjih ponudnikov. V sistem je mogoče naložiti aplikacije, kot so TikTok ali Zoom, prek brskalnika Vivaldi pa dostopati tudi do pretočnih vsebin najbolj znanih ponudnikov za filme in serije. V primeru naprednega 4D zvoka je mogoče glasbo tudi dobesedno čutiti prek signalov v sedežu. 

Pri znamki pa so še posebej ponosni na možnost številnih personaliziranih nastavitev, ki si jih lahko praktično v neskončnost izmišljuje uporabnik in izkoristi wellness zakladnico svetlobnih učinkov, masaže, ogrevanja in hlajenja. Pri rutinah, kot jim pravijo, lahko določa pogoje, kdaj naj se samodejno vklaplja ta ali ona funkcija, sistem mu ponudi tudi avtomatizacijo določenih navad. Vse to lahko s pridom izrabljajo različni uporabniki vozila, saj so nastavitve vezane na posamezne uporabniške račune. Razred E po novem pozna digitalni ključ, ko uporabnik za vstop in zagon potrebuje le telefon. Ključ je mogoče deliti z do 16 osebami, saj gre ne nazadnje za zelo cenjeno flotno vozilo.

Med vsemi tehnološkimi presežki velja omeniti opcijo digitalnih luči z zmogljivostjo projekcije na cesto, in da je razred E že pripravljen na uporabo stopnje 4 avtomatizirane vožnje v za to pripravljenih garažah. Trenutno teh na svetu ni veliko, bo pa krasno tudi v Sloveniji doživeti, ko bo lastnik pri zapornici izstopil, avto pa bo samodejno odpeljal do parkirnega mesta. In obratno. Seveda so v avto vgradili tudi vse najnovejše asistenčne sisteme za aktivno varnost, ohranjajo pa visoko raven udobja med vožnjo, še posebej ko zanj skrbi zračno vzmetenje.

Mercedes-Benz razred E karavan | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Mercedes-Benz razred E karavan | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Večina v Sloveniji bo izbrala en motor

Ob vseh pridobitvah na področju udobja in dobrega počutja se zdi, da je motorizacija pri novem E kar nekoliko potisnjena ob rob. A tudi na tem področju možje iz Stuttgarta ohranjajo samozavestno držo. V avto so vgrajeni štiri- in šestvaljni motorji z notranjim zgorevanjem, saj je za zdaj baterijska doba prepuščena sorodniku EQE.

Vsi motorji so vsaj delno že elektrificirani. Na voljo sta dva bencinarja E 200 in E 450 4MATIC, dva dizla E 220 d (tudi 4MATIC) in E 450 d 4MATIC ter kar trije priključni hibridi E 300 e (4MATIC), E 400 e 4MATIC in dizelski E 300 de (4MATIC). Vsi priključni hibridi imajo najmanj 100 kilometrov dosega zgolj na elektriko. Razbijaške različice AMG lahko pričakujemo v prihodnjem obdobju.

Pri znamki izpostavljajo večjo uporabnost novega E. Prtljažnik pri limuzini meri 540 litrov, v primeru priključnih hibridov pa 370 litrov. Karavan pa ima osnovnih 615 in 1.830 litrov prostora pri podrtih naslonjalih (460-1.675 pri PHEV). Izboljšali so zmogljivost vlečne kljuke, ta zdaj zmore točkovno obremenitev kar 84 kilogramov, vsak E pa lahko s seboj vleče do 2.100 težke priklopnike.

Dražji od konkurence, a to je mercedes

Cena osnovnih različic (avantgarde) se začnejo pri 67.890 evrih za bencinskega E 200. Pričakovano še vedno daleč najbolj popularen bo ostal klasični dizelski E 220 d s ceno od 69.990 evrov naprej (4MATIC dražji za tri tisočake).

Najdražji na slovenskem ceniku z osnovno opremo je priključni hibrid E 400 e 4MATIC za 82.790 evrov. A to so le osnovna izhodišča, velika večina kupcev mercedesov jih dodatno opremi z različnimi paketi in opcijami. Pri uvozniku pravijo, da je vrednost E-ja zdaj višja in nekako do 4 odstotke nad ceno, ki jo za svojo novo serijo 5 postavljajo bavarski tekmeci. A kot primerjavo s predhodnikom navajajo, da bi bil enako opremljen prejšnji 220 d skupaj z doplačili glede na zdaj že serijsko oziroma boljšo opremo cenejši le za okoli tisoč evrov. 

Pri prodajnih načrtih so samozavestni, večino od letošnje kvote 45 vozil je že razprodanih, precej večje zanimanje pričakujejo tudi glede karavanov. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • BenX 07:51 06.oktober 2023.

    Zadek ponovno izgleda zelo zelo ceneno. Kot neposrečena kombinacija Francoza in Korejca. In z E klaso je tako odkar je Lešnik taglavni. S še za silo, C ok, E pa za bruhat...