V občini Log-Dragomer bo na zemljišču velikosti dobrih 26.000 kvadratnih metrov med glavno cesto in avtocesto v naslednjih treh letih zrasla stavba velikosti 25 krat 100 metrov, v kateri bo približno 2.000 kvadratnih metrov površin namenjenih servisni dejavnosti, ostalih 500 pa pisarnam. Stavbo bodo lahko, če se po tem pokažejo potrebe v prihodnosti tudi razširili.
Gregor Longar, direktor upravljanja nepremičnin pri podjetju Adimo, je pojasnil, da v stavbi načrtujejo 10 servisnih stez, na katerih bo dvajset delovnih postaj za delo z gospodarskimi vozili, ki bodo namenjene tako vozilom z motorji z notranjim zgorevanjem, pri težkih gospodarskih vozilih so to seveda pretežno dizelski motorji, kot tudi hibridnim in električnim ter vozilom s pogonom na gorivne celice, ko bodo na voljo.
Novi prodajno-servisni center za gospodarska vozila bo na logistično ugodni lokaciji, saj je dobrih osem kilometrov oddaljen od avtocestnega križišča Kozarje ter sedem kilometrov od Vrhnike, v njegovi bližini pa nastaja tudi novi avtocesti izvoz Dragomer. Poleg tega mimo prodajno-servisnega centra vodi tudi ena glavnih prometnih žil iz Kopra proti vzhodu Evrope, kar pomeni, da bo zanimivo tudi za tuje voznike.
Razbremenitev zgodovinske lokacije
Novo prodajno-servisno središče bo deloma razbremenilo osrednjega na Baragovi ulici v Ljubljani, ki z najbližjima izvozoma na prometno Dunajsko ulico in krožišče Tomačevo ter sredi stanovanjskih naselij ni več na optimalni lokaciji. V zadnjem času je namreč postalo pretesno za vse dejavnosti, ki tam potekajo. Vendar pa to ne pomeni, da ne bo delovalo še naprej, saj poteka prenova, ki mu bo prinesla nov sprejemni salon, novo baterijsko delavnico za vsa vozila skupine Emil Frey, prenovljeno strojno delavnico ter sodobno tehnologijo za vzdrževanje vozil.
Zoran Bergant, direktor razvoja mrež Frey Services, je pojasnil, da so v želji po dopolnitvi bežigrajskega prodajno-servisnega centra začeli leta 2022 iskati novo, bolj primerno lokacijo v bližini Ljubljane in avtocestnega križa, ki so jo v začetku leta 2023 našli v občini Log-Dragomer. Maja 2023 so na obisku pri županu občine Miranu Stanovniku naleteli na pozitivni odziv in do novembra izdelali projektno zasnovo, ki je v občini bila dobro sprejeta. Februarja leto so zaključili tudi nakup zemljišča.
S pridobitvijo projekta so zadovoljni tudi v občini Log-Dragomer, ki se, kot je pojasnil župan Miran Stanovnik, po izobrazbi, dohodkih in okoljski ozaveščenosti uvršča v slovenski vrh. V občini trenutno zaključujejo uspešni projekt čiščenja odpadnih voda, ki je pomemben, saj velik del občine predstavlja mokrišče Ljubljansko barje. Zato so sicer bolj naklonjeni ruralnemu okolju, vendar pa imajo po drugi strani tudi veliko degradirano območje med regionalno in avtocesto, ki ga namenjajo poslovnim dejavnostim. Stanovnik verjame, da bo sodelovanje s skupino Emil Frey uspešno in da se bo nov objektov vključil v koncept njihove občine.
Trajnostni odnos
Predstavniki podjetja in občine so ob začetku projekta pred občinsko stavbo simbolno posadili tri sadna drevesa, češnje, ki jih bo treba, kot je povedal Stanovnik, negovati in bodo v prihodnosti dajala sadeže, kar je tudi simbolni prikaz trajnostne ozaveščenosti njihove občine. Skupina Emil Frey je poleg tega dijaku iz občine Log-Dragomer namenila kadrovsko štipendijo, v občino pa bo prispevala tudi med 30 in 50 novih delovnih mest.
Na vprašanje, kako bodo v času pomanjkanja kadrov pridobili nove delavce, je generalni direkstor skupine Emil Frey Jožko Tomšič odgovoril, da jih bodo deloma preselili iz bežigrajskega centra, deloma pa z vzgojo novih kadrov. Nove delavce si poskušajo zagotoviti tudi s svojim šolskim centrom, ki so ga uredili za Bežigradom, z delom v osnovnih in srednjih šolah ter celo vrtcih pa si poskušajo kader zagotoviti tudi dolgoročno. Nove delavce iščejo tudi v tujini, vsekakor pa so z iskanjem ljudi začeli že danes, da bodo čez tri leta imeli dovolj zaposlenih.
Poleg klasičnih mehaničnih poklicev, kot so avtomehaniki, avtodiagnostiki, avtoelektričarji in podobni sicer iščejo tudi specialiste za visokonapetostno elektriko in gorivne celice ter visokokvalificirane inženirje tehničnih strok, saj vzdrževanje vozil postaja vse bolj zahtevno tudi iz tega vidika.
Hitra rast gospodarskega sektorja
Rasto Oderlap, direktor podjetja Autocommerce, je dodal, da je razlog za gradnjo novega prodajno-servisnega središča, to bo, mimogrede, že sedmo v Sloveniji, tudi širitev voznega parka gospodarskih vozil.
Samo v letu 2022 je bilo namreč v Sloveniji registriranih 11.964 tovornih vozil znamk Mercedes-Benz in 150 znamke Fuso, kar predstavlja 33-odstotni delež na slovenskem trgu. Registriranih je bilo tudi 826 avtobusov znamke Mercedes-Benz in 216 avtobusov znamke Setra, kar predstavlja 48-odstotni delež in praktično pomeni, da je bil vsak drugi novi avtobus kupljen pri njih.
Poleg tega sta strankam iz gospodarske dejavnosti pomembna maksimalna razpoložljivost vozila ter cenovno in časovno učinkovito servisiranje. Zato je pomembna tudi zadostna razpoložljivost servisnih storitev, k čemur bo novi prodajno-servisni center v občini Log-Dragomer gotovo veliko pripomogel.