Zasloni so v avtomobilih, tudi ko gre za bolj dostopne modele, postali že vsakdanjost, zato se očitno klasična stikala vračajo v vlogi povečevanja premijskosti. Vsaj za novi audi A3 sportback naj bi to veljalo.
Pri Audiju so namreč poudarili, da so uporabniški vmesnik novega A3 sportbacka oplemenitili s konvencionalnimi stikali, ki so digitalnemu zaslonu vzela nekaj funkcionalnosti. Bi lahko torej rekli, da so tako, kot v modi vsake toliko modra ali katera druga barva postane nova rdeča ali kaj podobnega, klasična stikala postala novi zasloni?
No, šalo na stran. Kot se klasičnih gumbov, ki upravljajo klimatsko napravo in še katero drugo napravo v avtomobilu, včasih razveselimo v vsakem avtomobilu, saj nam je med vožnjo prihranjena kakšna nepotrebna izguba pozornosti, smo stikal, zaradi katerih nam ni treba brskati med meniji na osrednjem zaslonu, veseli tudi v audiju A3 sportbacku, pa čeprav nas na otip na žalost (ali pa v nostalgično veselje) spominjajo na stikala iz časov prve generacije audija A3.
Tradicionalno v sodobnem
Gumbi so torej po videzu in na dotik precej tradicionalni, a to je tudi skoraj vse, kar je tradicionalnega pred voznikom in sovoznikom tudi ostalo. Tam, kjer je bila v prejšnjem audiju A3 mehko zaobljena plastika zgornjega dela armaturne plošča je zdaj polno ostrih oblik, med katerima izstopata velik zaslon infozabavnega sistema in če ne ravno večji, pa vsaj vtis večjega vzbujajoči zaslon armaturne plošče, ki je bila sicer lahko digitalna tudi doslej, a na bolj tradicionalni način in skrita v ohišje merilnikov.
Voznik se nad razgledom nanjo ne bi smel pritoževati, prav tako pa tudi ne nad obilico tistega, kar prikazuje, od navigacijske naprave, preko delovanja asistenčnih sistemov in različnih opozorilnikov do – prikaza hitrosti in motornih vrtljajev. In ko ravno omenjam asistenčne sisteme: sistem v audiju A3 sportbacku omgoča tudi določeno stopnjo avtomatizirane vožnje in ti delujejo.
Kot voznik se boste namreč lahko povsem zanesli na zadrževanje vozila v voznem pasu in morda celo pozabili na držanje volanskega obroča, na kar vas bo ta na koncu že kar divje opozoril, prav tako pa je radarski tempomat uporaben tudi v mestu, saj tudi sam ustavi in spelje, če postanek pred semaforjem le ne traja predolgo.
Počutje ostaja enako, kar je dobro
Tako kot v drugih audijih, solidno deluje tudi infozabavni sistem, če smo prej omenjali tradicionalne gumbe, ki so v A3 sportbacku v nasprotju z marsikaterim drugim avtomobilom obdržali svoje mesto, pa to ne velja za analogni regulator z uporabniškega vmesnika MMI. Ta se je poslovil in svoje mesto prepustil zaslonu. No, razen majhnega stikala za upravljanje radia ob prestavni ročici, ki pa ga niti ne opazite.
Kljub vsemu opisanemu pa je samo počutje v audiju A3 sportbacku bolj ali manj podobno tistemu, česar smo v njem vajeni. Kabina je prostorna in udobna, sedeži odlično opravljajo svoje delo, funkcionalnost pa je konvencionalno kombilimuzinska, kar pomeni, da se naslonjalo zadnje klopi, na kateri je povsem dovolj prostora tudi za noge potnikov zloži v ne ravno povsem ravno dno prtljažnika, ki razpolaga s solidnimi 380 osnovnimi in 1.200 povečanimi litri.
Tako kot pri koncernskih bratrancih tudi v audiju A3 sportbacku namesto klasične ročice zgolj majhno stikalce skrbi za elektronsko upravljanje 7-stopenjskega menjalnika DSG, ki lepo sodeluje z dvolitrskim turbodizelskim štirivaljnikom. Ta s 110 kilovati moči in 360 njutonmetri navora solidno opravlja vlogo močnejše dizelske konjenice, ob tem pa je tudi tih in pričakovano varčen. Poleg tega se tudi odlično poda k podvozju, ki v vseh nastavitvah solidno komunicira z voznikom, mu dovoli precej in ga tudi nežno opozori, če pretirava, a je tudi prijetno mehko in potnikom ne povzroča prehudega stresa.
Mu je konkurenca preblizu?
Takle solidno a ne povsem opremljeni in motorizirani audi A3 sportback, kot se za znamko spodobi, kar precej stane. Testni primerek denimo stane skoraj 38 evrskih tisočakov, kar ni malo denarja, sploh če pomislimo, da se že v sami Volkswagnovi skupini sooča z zelo resno in cenovno precej bolj ugodno konkurenco. In v mislih gotovo nimam zgolj volkswagna golfa.
Morda bi pri Audiju, čigar avtomobili se zasluženo uvrščajo v premijski razred, lahko kljub vsemu malce spremenili strategijo in v osnovni ceni avtomobila ponudili več kot pa le osnove. Medi izbiranjem ne prav poceni dodatne opreme se lahko kupec tudi hitro ušteje in morda ostane celo brez danes tako samoumevnega pripomočka, kakršna je denimo vzvratna kamera.
Podatki o vozilu: audi A3 sportback 35 TDI advanced S tronic
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.968 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3.000-4.200 vrtljajih
Največji navor: 360Nm pri 1.600-2.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 222 km/h, 8,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4,343 x 1.816 x 1.449, medosna razdalja 2.636
Prtljažnik (v litrih): 380-1.200
Poraba: 3,9 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 102 g/km
Cena v evrih: 37.710
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, motor, menjalnik, vozne lastnosti,počutje v kabini.
Minusi: Pomanjkljiva oprema za ceno, cenovno ugodnejši resni tekmeci
www︎.︎Devmar︆.︆net - odličen projekt za odrasle, ki želijo najti partnerja za sseks
www︎.︎Devmar︆.︆net - oddličen prrojekt za odrrasle, ki želijo najti parrtnerja za seks
Nič novega in nič posebnega.Pa še grd je povrhu.