Morda bi kot prvega lahko pogojno imenovali audi Q2, saj nima pravega križanskega sopotnika in niti nima zares kupejevskega zadka, potem je prišel veliki audi Q8, v katerem bi lahko videli kupejevsko različico audija Q7. A, če se je zdelo, da bodo križanske kupeje označevale parne številke, je kupejevska različica najbolj temeljnega Audijevega križanca audija Q3 v imenu preprosto dobila dodatek sportback.
Lahko bi rekli, da pri Audiju kljub poenotenju oznak za motorje pred časom, spet uvajajo zmedo poimenovanja, saj pri nekrižanskih modelih oznaka sportback označuje petvratne limuzine, ki gotovo niso kupejevske. Naj se imenuje tako ali drugače, audi Q3 sportback je zares veliko bolj kupejevski od »klasičnega« audija Q3 in se od njega tudi zelo izrazito razlikuje, predvsem ko gre za zunanjost.
V živo lepši kot na slikah
Spredaj je zares drugačna le maska hladilnika s satastim vzorcem na rešetki, a veliko bolj drugačen je seveda zadaj, kjer se streha zelo poševno spušča proti zadku. Lahko bi rekli, da je Audijevim oblikovalcem uspelo sportbacku dati oblike, s katerimi se precej oddalji od »navadnega« audija Q3 in na videz ne vzbuja toliko občutka, da gledamo športnega terenca, ampak bolj nekoliko grobi kupe, ki so ga postavili na zelo velika kolesa. Audi je pri generacijski prenovi audija Q3 v primerjavi s predhodnikom naredil velik korak naprej, a pri audiju Q3 je naredil še skok naprej. Q3 sportback je zanimiv že na fotografijah, v živo pa je še bolj privlačen.
A kupejevska oblika je prinesla tudi odrekanja, ko gre za prostornost. Sportback je celo malo daljši in širši od križanca Q3, kvadratura notranjosti pa je praktično enaka, a če ne drugje, na zadnji klopi spoznate, da sedite v kupejevskem križancu, saj streha kar občutno pritiska na glave potnikov. Zaradi vrat, ki se položno spuščajo proti zadku, je nekaj manj prostora tudi v (povečanem) prtljažniku. A to gotovo ne bo motilo voznikov, ki se bodo odločali za ta avtomobil.
Pomembna predvsem prednja sedeža
Povsem upravičeno lahko namreč domnevamo, da bosta večino bodočih lastnikov audija Q3 sportbacka zanimala predvsem prednja sedeža in udobje na njiju, ki je v skladu z ugledom znamke seveda na visoki ravni in v bistvu enako kot v SUV-ju Q3. Sedeža sta udobno trda in poskrbita, da vsa vožnja ne utrudi preveč, volan je natančen, dovolj lahek in lepo sede v dlani, o ostali tehniki, vključno z digitalnim kokpitom, pa lahko rečemo le, da je bolj ali manj enaka kot v drugih že preskušenih novejših Audijevih modelih, torej ji ne moremo prav veliko očitati.
Ureditev je v veliki meri digitalna, čeprav nekaj uporabnih elementov ostaja analognih, med priključki USB so tudi najnovejši standarda C, navigacija lahko s pomočjo svetovnega spleta išče najbolj ustrezne poti, audio sistem je dober, kolikor je v avtomobilu lahko, dobro pa je, da so na voljo tudi vzvratna kamera in drugi pripomočki za pregled nad dogajanjem v okolici vozila. Audi Q3 sportback ima pač kupejevsko zasnovo in zaradi tega lahko v smeri proti zadku pričakujete zgolj nepreglednost.
Nekoliko robat a učinkovit motor
Testni audi Q3 sportback je nosil oznako 35 TDI, kar pomeni, da je za njegov pogon skrbel 2-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 110 kilovatov, ki je bil že dodobra preskušen tudi v drugih modelih Volkswagnove skupine. Gre za soliden stroj, ki z avtomobilom nima pretežkega dela in povsem dobro sodeluje s 7-stopenjskim menjalnikom DSG in prednjim pogonom. Tudi poraba goriva je na povsem sprejemljivi ravni. Morda je motor le nekoliko robat, a če se s tem ne morete sprijazniti, se boste pač morali odločiti za katero drugo kombinacijo.
Audi je torej kot zadnji od nemške avtomobilske svete trojice predstavil kupejevskega križanca spodnjega srednjega razreda in njegovi ljudje so delo opravili zelo dobro. Morda bi koga zmotila cena, saj takšen dobro opremljen stane skoraj 54 tisoč evrov, a po drugi strani je res, da je cenovno povsem usklajen s svojimi tekmeci.
Podatki o vozilu (Audi Q3 sportback 35 TDI S line S tronic)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.968 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500-4.000 vrtljajih
Največji navor: 340 Nm pri 1.750-3.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 205 km/h, 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.500 x 1.843 x 1.567, medosna razdalja 2.680
Prtljažnik (v litrih): 530 – 1.400
Poraba: 4,7 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 123 g/km
Cena v evrih: 53.955