Pred pisarno sva z urednikom opazovala dva moška, ki sta se vrtela okoli novega limuzinskega audija A6. »Končno audi, ki mi je všeč,« je dejal prvi, drugi mu je ob »špeganju« skozi temno steklo le pritrdil s kimanjem glave. Z njima se povsem strinjam, a nova šestica je še marsikje naredila velik korak naprej. Ne povsod. Test.
Razred poslovnih limuzin je s prihodom Audijeve šestice povsem moderniziran. Morda me je tudi zato nekdanji kolega, ki je avtomobile zadnja leta pustil ob strani, vprašal ali sem vozil najnovejše modele nemške premijske trojke mercedes razred E, BMW serije 5 in novega audija A6 in kaj menim, kje so prednosti in slabosti vsakega od naštetih. Že to dovolj pove o tem, da so to glavni trije igralci v razredu, ki se razvija, saj je tu še volvo S60 in V60, pa po novem hibridni lexus ES, na primer.
Audi je prevozil dolgo pot
Včasih ni bilo povsem samoumevno, da je Audijeve šestica ob boku BMW petice in mercedesa E. Po preizkušenem lahko zapišem, da je Audi končno ponudil tekmeca, ki s celotnim paketom, vključno z drznejšim videzom in futurističnimi tehnologijami upravičeno zahteva delež, ki mu gre v razredu premijskih limuzin.
Iskreno, bil je že skrajni čas za audija A6 osme generacije, saj je predhodnik po prodaji v Evropi v zadnjih dveh letih ostal daleč zadaj za svojim glavnim tekmecem, ki ostaja BMW serije 5.
Novi A6 je pri skoraj petih metrih dolžine malenkost daljši in širši, pa tudi nižji od bavarskega tekmeca, malce je zrasel tudi v primerjavi s predhodnikom in se poredil za nekaj deset kilogramov. Prav zaradi povečanja je bil prvi vtis, ko sem ga opazoval od daleč, da gre za osmico. Morda tudi zato, ker je po modelih A8 in A7, A6 tretji audi, pri katerem govorimo o novem oblikovalskem jeziku, ki deluje bolj športno in bolj raznoliko. Zaščitni znak spredaj je še vedno velika trapezoidna maska, nizko postavo poudarjajo do 21 palcev visoka kolesa, limuzinskemu zadku prestižnost vdihuje kromirana črta, ki povezje svetila nepravilnih oblik. Palec gor za oblikovalce. Pika na i je »mafijska« črna barva. O prtljažniku več, ko bomo vozili karavana. Ostaja pri 540 litrih, a je odprtina širša, prostor pa bolje izkoriščen.
Udobje iz A8
Znotraj se A6 zgleduje po udobju iz A8, vendar z delno razliko, saj je armatura na sredini tako kot v modelu A7 prelomljena in delno obrnjena proti vozniku, s čimer ima voznik za razliko od večjega brata, občutek, da ima šofer vedno glavno besedo. Limuzinski A6 je namreč namenjen poslovnežem, ki radi sedejo za volan, medtem, ko managerji v A8 pogosto sedijo na desnem sedežu zadaj.
Pri Audiju nikoli niso »škrtarili« s prostorom, ko govorimo o zadnjih sedežih, kar smo vedno grajali pri BMW. Ga je pa zdaj še več. Kljub temu se najbolj udobno sedi spredaj, v udobnih foteljih, oblečenih v usnje. Sedeža sta tehnološka presežka, saj ju je možno nastavljati v vseh smereh, tudi sedalni del, odlično grejeta, ponujata tudi hlajene v vročih dneh, predvsem pa me je navdušila funkcija masiranja. Ne gre za malo špikanja, ampak že kar konkretno pregneteta hrbet. Tudi pri gretju lahko uravnavamo kateri del telesa želimo, da sedež greje.
Prepričajo vgrajeni materiali in izdelava. V Ingolstadtu so se odločili, da v A6 ne bodo varčevali. Všeč mi je individualizacija, ki jo omogoča ambientalna osvetlitev, ko se ponoči na armaturni plošči osvetli Audijev napis oziroma logotip.
Pri Audiju nam na novinarskih predstavitvah vedno veliko časa namenjajo digitalizaciji. Z namenom saj je to področje v avtomobilu, brez katerega ne gre, a proizvajalci vozil na tem področju na veliko eksperimentirajo. Najprej se (pre)hitro odločijo za določen korak popolne digitalizacije, nato pa stopijo korak nazaj, saj ugotovijo, da so nekatere funkcije preveč zakomplicirane.
Pred časom
Tudi pri Audiju se mi zdi, da so šli z digitalizacijo prehitro v korak s časom. Ne, da A6 ne ponuja vrhunske tehnologije, a uporaba preprosto ni dovolj enostavna. Pred voznikom so kar trije veliki zasloni. Voznik ima pred očmi digitalne merilnike z zaslonom velikosti kar 12,3-palca, nad katerimi je še velik barvni head-up zaslon. Omogočajo spremljanje vseh pomembnih informacij, povezanih z vožnjo, od porabe goriva, hitrosti, omejitve hitrosti, navigacijske podatke serijskega navigacijskega sistema, tudi podatke asistenčnih sistemov … Vse voznik uravnava preko gumbov na volanu. Na začetku je treba v roke vzeti knjigo z navodili, a ko se navadimo naloga ni preveč zakomplicirana. Bolj sta me zmotila velika zaslona na sredini armaturne plošče, zgornji je v našem primeru meril 12,1 palca (serijsko 8,8 palca), spodnji pa je 8,6 palčni.
Spodnji je namenjen upravljanju s klimatizacijo in drugimi "osnovnimi" funkcijami ter pisanju s prstom, zgornji je za infozabavne storitve in pametno navigacijo. Po zgledu tablic je mogoče povsem prosto prilagajati ikone posameznih funkcij. Pri Audiju pravijo, da so zasloni na dotik, ki so ga pri Audiju izpilili tako, da voznik čuti dražljaje pod blazinicami prstov, še preden se dodatke ekrana, že sedaj z nami na vsakem koraku in da so ljudem zlezli pod kožo, zato je takšna usmeritev logična. A ves termin našega testa sem pogrešal »staromodni« vmesnik v obliki okroglega gumba, ki se ga pri BMW še niso odpovedali. Pritiskanja digitalnih stikal nikakor nisem mogel osvojiti, brez, da ne bi zanemarjal pogleda na cesto, pa čeprav je Audijeva tehnologija dotikanja in občutljivosti vrhunska.
Ko je vožnja prijetna tudi v dežju
Začudil sem se tudi, da med štirimi USB priključki še noben novega C tipa. O dolžini seznama dodatkov pa ne gre preveč razpredati. Audi A6 namreč dopušča ogromno prilagoditev osebnim oziroma podjetniškim preferencam. A6 ima tako kot A8 plejado asistenčnih sistemov, skupaj, kar 37. Zmorejo dosegati stopnjo 3. stopnjo avtonomne vožnje.
Kot prvi audi ima novi pripomoček za preprečevanje trka pri odpiranju vrat parkiranega avta, saj A6 zazna kolesarje in avtomobile, ki se približujejo od zadaj, in potnikom prepreči nevarno odpiranje vrat. V A6 ni mogoče naročiti laserskih žarometov, ima pa zato novi rod HD LED matričnih žarometov, ki svetlobni žarek prilagaja tako horizontalno kot vertikalno. Dodamo lahko samo to, da je vožnja ponoči s takimi žarometi prav prijetna, celo v dežju.
Vozniški avtomobil
Še najbolj me je presenetil na cesti. Gre za izrazito vozniški avto. Lahko je udoben potovalnik z izvrstno zatesnjenostjo potniške kabine, malo pa tudi že športnik. Ne le zaradi motorja, ampak še bolj zaradi številnih novitet. Odličen menjalnik je že serijsko avtomatiziran (osemstostopenjski) in deluje skladno, hitro (tudi odlično v kombinaciji z asistenčnimi sistemi), pa tudi varčno s trilitrskim dizlom 50 TDI (210 kW/286 KM), ki ima še klasični 12-voltni tokokrog in je prihranek pri gorivu z vsemi optimizacijami še dodaten. Na testu smo porabili dobrih osem litrov plinskega olja, ob zelo dinamični vožnji pa smo presegli mejo 10 litrov.
Za najvišjo stopnjo gladkega požiranja asfalta skrbi podvozje z zračnimi blažilniki, za rajdni krog po zgledu avtomobila nižjega srednjega razreda pa serijski štirikolesni volan. Avto je prijeten za vožnjo tako na ozkih mestnih ulicah, kot na avtocesti ali zaviti in zaprti cesti. V prvi vrsti pa rojen za avtoceste. Dodatno zanesljivost na suhem in mokrem mu zagotavlja preizkušeni štirikolesni pogon quattro. Glede na našteto je to kandidat za najbolj vsestransko premijsko vozilo ta hip v tem razredu.
Osma generacija Audijevega predstavnika višjega srednjega razreda ima kljub temu težje delo kot kadarkoli, saj celotna kategorija kupcev premijskih vozil vse bolj gravitira proti suvom, medtem ko je konkurenca med poslovnimi limuzinami - športni BMW 5, udobni mercedes E, prefinjeno drugačni volvo S90 … - izredna. Glede na vse zapisano, pa ima na svoji strani veliko močnih adutov, a tudi visoko, celo gromozansko ceno, sploh z vsemi novitetami.
Podatki o vozilu: (Audi A6 50 TDI quattro tiptronic sport S line)
Motor: turbodizelski, šestvaljni, 2.967 ccm
Največja moč: 210 kW (286 KM) med 3.500 vrtljajih in 4.000 vrtljaji
Najvišji navor: 620 Nm pri 2.250 vrtljajih in 3.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.939 × 1.866 × 1.457, medosna razdalja 2.924
Prtljažnik (v litrih): 530
Poraba: 8,1 litra/100 km (kombinirani cikel) Izpusti CO2: 150 g/km
Cena: 55.000 evrov / 71.910 evrov / 118.220 (osnovni/ testni / testni z doplačili)
Plusi: Videz, prostornost v kabini, asistenčni sistemi, lega na cesti, motor;
Minusi: Končna cena, prezapleteno upravljanje z digitaliziranimi zasloni;