Avto > Testi
1879 ogledov

Renault clio grandtour kot poceni družinska alternativa

Renault clio grandtour
1/26
Saša Despot
Karavanski clio grandtour je za 21 centimetrov daljši od petvratne kombilimuzine. V prtljažniku ponuja 443 litrov prostora, vozne lastnosti niso nič slabše kot pri običajnem cliu, opremljenost tudi ne. Cena je 700 evrov višja, a je, na račun večje, celo družinske uporabnosti, zanemarljiva. Turbodizel se mu odlično poda, a le, če je to prvi družinski avto. In to clio grandtour brez težav je. Test različice limited.

Renault je eden redkih proizvajalcev, ki ponuja karavansko različico v B segmentu vozil. Peugeot v novi seriji 208 ne ponuja karavana kot smo ga bili vajeni, tako, da sta glavna konkurenta škoda fabia (še radodarnejša s prtljažnikom) in karavanska seat ibiza (skromnejši prtljažnik).

V Sloveniji karavanskega clia tržijo zadnja tri leta. Njegova največja slabost je, da mora konkuritati trendovskim in privlačnejšim križancem, tipa renault captur. Saj vemo, da je nakup avtomobila povezan s čustvi, če pa jih postavimo na stran, je karavanski clio racionalna odločitev, ki zadovolji družinske potrebe. Za nameček v primerjavi s križanci ob nakupu ostane dovolj denarja za nekaj družinskih dopustov ali izletov, ki lahko v spominu pustijo dolgotrajen pečat.

Kaj je clio grandour?

To je podaljšana različica clia. Dodatnih 21 centimetrov (skupno v dolžino meri 426 centimetrov) so v primerjavi s petvratnim modelom pri Renaultu namenili izključno povečanju prtljažnika. Medosna razdalja je nespremenjena, streha pa privzdignjena za vsega tri milimetre. Hkrati so zahvaljujoč spretnim rešitvam za glave potnikov zadaj namenili za centimeter in pol več prostora.



Povprečno visoki se na drugi klopi ne bi smeli pritoževati. Hvalim tudi to, da so sidrišča isofix lahkotno dosegljiva, kar pogosto v tem razredu vozil nismo vajeni. Tudi žepov, predalov in drugih odlagališč je dovolj. Prtljažnik v osnovi ponuja 443 litrov prostora (85 uporabnih litrov pod dnom), v primeru podrtja zadnje klopi, ki je deljiva v razmerju (60/40), nastane uporabnih 1380 litrov prostora, sedeži pa se zložijo v ravno dno. Tu se mu mali križanci ne morejo približati. Tudi naslon sopotnikovega sedeža spredaj se poklopi, takrat pa je možno prevažati do 2,5 metra dolge predmete. Kolikokrat pa to potrebujemo? Morda samo enkrat, a takrat bo prišlo še kako prav, ko ne bo potrebno nagovarjati tasta ali soseda, da posodi večji avto.

Da je avto zasnovan z mislijo na mamice, ki pospravljajo otroške vozičke v prtljažnik, kaže tudi podatek, da je nakladalno dno le 60 centimetrov oddaljeno od tal. Pri križancih je to početje veliko težje. Nalaganje predmetov, tudi večjih, je zato enostavno, zlaganje ven pa malo manj, saj je prtljažnik globok. Tudi kakšen trik več, boljša osvetlitev, bi si želel v prtljažniku.

Eden najbolj enostavnih in preglednih multifunkcijskih sistemov

Potovalna kavina spredaj je na las podobna tisti v kombilimuzini. Sistem r-link na ekranu na dotik višje ločljivosti združuje delovanje navigacije, prostoročnega telefoniranja, potovalnega računalnika, namesto štirih zvočnikov za akustiko skrbi šest zvočnikov, potniki pa se lahko povežejo s spletom. Kot smo že večkrat ugotovili je to ena od Renaultovih prednosti pred konkurenti, saj je multimedija cenovno ugodna (400 evrov), pohvalno pa je vse prevedeno v slovenski jezik. Hkrati je že ob tako enostavni uporabi in preglednosti sistema (velike in pregledne ikone), tudi razloženo zakaj in kako se kaj uporablja, tako, da nihče ne bi smel imeti težav.



Testnik je imel tudi 300 evrov vreden sistem za pomoč pri parkiranju, ki je odličen pripomoček pri lažjem parkiranju in 700 evrov vreden opcijski paket (limited edition), ki dodaja samodejno klimatsko napravo in kartico za prostoročni vstop v vozilo ter sisteme, ki bi po mojem mnenju v današnjih avtomobilih morali biti serijski, na primer impulzivni pomik voznikega stekla ali pa avtomatski vklop dolgih luči. Pogrešal sem več asistenčne varnostne opreme. Novi megane je na primer varnostno napreden avtomobil, clio tu caplja za ostalimi. City AEB sistem za samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih je vse bolj prisoten v tem razredu vozil, drugi pripomočki, kot so prepoznavanje vozil v mrtvem kotu ali sistem na opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu, pa so že zelo razširjena pomagala vozniku. Očitno bomo morali za te sisteme počakati na prenovo, ki bo verjetno sledila že kmalu.

Dizel ni najnovejši, a je vseeno dober

Dobra plat testnega avtomobila je 1,5-litrski turbodizelski dCi 90 motor z 66 kilovatov moči. Renault ima v svoji motorni paleti še sodobnejši agregat, a ga cliu grandtourju ni namenil, niti ga v tem tipu vozila nismo pogrešali, saj bi bil clio z njim dražji. Štirivaljnik malemu karavanu postreže z povsem dovolj moči in navora, ki je na razpolago že v zelo nizkih vrtljajih. Renaultovi dizli so tihi in uglajeni,  clio grandtour pa je z njim pravi za družinsko rabo. Popije bore malo. Na relaciji Kamnik - Ljubljana je ob umirjeni vožnji potovalni računalnik komaj kazal porabo plinskega olja večjo od štirih litrov, na avtocesti pa pod šestimi litri. Skupna povprečna poraba na testu je bila zelo solidnih 5,3 litra.



Slabša plat pogona je ročni menjalnik, ki postreže s petimi stopnjami prenosa in ne spada med najbolj natančne, tudi ročica bi lahko bila bolj kompaktna. Zaradi petih prestav se v kabino prebije več hrupa.

To ni avto za dirkanje, kar potrjujeta tako podvozje, ki dovoljuje precej nagibanja med ovinki, kot volanski obroč, ki je velik in precej nedirekten. Voznik ne dobi prida veliko informacij izpod koles.

S tem motorjem se clio grandtour uvršča pet tisočakov nad vstopno različico. Testnik je imel še za dobra dva tisočaka evrov dodatkov, a boste zanj prejeli skoraj tolikšen popust, kar na koncu pomeni ceno 16.780 evrov. Koliko je to v primerjavi s križancem capturjem? 2.300 evrov manj.

Podatki o vozilu: (Renault clio grandtour limited energy dCi 90 start&stop)
Prostornina motorja: 1461 ccm
Moč motorja: 66 kW (90 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 220 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 180 km/h, 12,0 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 5,3 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.270 x 1.730 x 1.445 medosna razdalja 2.590
Prostornina prtljažnika (v litrih): 443-1.380
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 85 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 16.500 (testni) / 18.930 (testni z dodatki) / 16.870 (testni s popustom)

Plusi: Videz, prostornost, uporabnost, cena, multimedija;

Minusi: Plastična notranjost, ročni menjalnik, pomanjkanje naprednih varnostnih sistemov;

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.