Pri Miniju so leta 2017 predstavili povsem novo generacijo countrymana. Poleg drugačnega videza, ki ostaja poseben, je prinesel zmogljivejše, a hkrati bolj ekonomične motorje. Ne glede na to, da gre za Minija, je postal še bolj prostoren, predvsem pa bi ga lahko označili za tehnološko igračko, saj premore kopico naprednih varnostnih sistemov, ki lahko preprečijo nesrečo, s tem pa morebitno materialno škodo, pa tudi poškodbe. Lahko rečemo, da delujejo odlično - prepričali smo se na lastni koži.
Mini je countrymana, v prevodu deželana, prvič ponudil že leta 2010. S tem so šli še pravočasno, pred vso premijsko konkurenco, v korak s trendi. Ponudili so SUV vozilo, ki pa je vseeno drugačno, napredno in v smislu voznih lastnosti igrivo, kot je to značilno za vozila znamke Mini. Pa čeprav je vozilo daleč od tega, da bi mu lahko še rekli mini vozilo. Zadnje sedeže, ki se delijo v razmerju 60/40, lahko vzdolžno pomikamo in prilagajamo prostor za noge oziroma prtljago. Le za sredinskega potnika ne ostane veliko prostora. Prostora je povsem dovolj za štiri odrasle, pohvalno ima vsak od njih rezervirano odlagališče za pijačo. Vse za boljše vzdušje. Mestni SUV/križanec ima razmeroma veliko medosje, zaradi česar je tudi prtljažni prostor radodarnejši s prostorom, kot smo bili vajeni v prejšnji generaciji. Tega je v osnovi za 450 litrov. Za starša z večjima otrokoma povsem dovolj.
Gre za pristnega športnega terenca za premagovanje mestnih ovir, ki pa si za razliko od številni SUV (športni terenec) vozil zasluži predznak - športen. Countryman je eden od tistih avtomobilov, za katerega lahko zapišemo, da ga lahko ljubite ali sovražite - mi sodimo med prve, verjetno tako kot večina. Tiste, ki so se v našem testnem terminu z njim zapeljali, smo prepričali, le pod palcem je treba imeti dovolj. Tu se lahko sanje hitro končajo, vsaj, ko o govorimo o novem avtomobilu.
Kljub precej večjim meram od "mini" vozil in višji oddaljenosti od tal v sebi skriva za znamko znamenite »gokart« gene. Zaradi visoke cene mora staviti prav na vozniške užitke, ki jih konkurenca še ne zna pričarati v tej meri. Prav gotovo ni pretirano racionalen avtomobil. Za osnovnih 32.300 evrov v primeru pogona in osnovne opreme našega vozila oziroma skoraj 50 tisočakov za testno vozilo z dodatki, ki za povrh v dolžino meri približno toliko kot renault captur, mora vozilo izžarevati veliko več kot cenejši avtomobili.
Prepričal me je že s samodejnim zaviranjem v sili. Vozili smo se v koloni, cesta je bila spolzka. Le za trenutek sem med vožnjo skozi križišče pogledal na desno proti drugim vozilom, ko je ravno v tem trenutku voznik vozila pred menoj iz neznanega razloga zaviral na polno. V trenutku se je oglasil zvočni alarm, ki me je opozoril, naj močno pritisnem na zavoro. Še preden sem uspel odreagirati, je sistem sam zavrl vozilo tako močno, da me je tesno objem varnostni pas, vozilo pa se je varno zaustavilo brez trka.
Postavlja pa se tudi vprašanje, zakaj ne bi izbrali večjega športnega terenca, tudi premijskih znamk, kot je mercedes GLA, ali morda kar družinskega BMW X1, ali pa štirikolesno opel mokko, ki je konkretno večja in tretjino cenejša? Vzrok je en sam, tisti, ki pri večini kupcev vozil na koncu prevlada - to so čustva, ki jih pri voznikih, tudi meni, vzbuja vozna dinamika minijev. To je avtomobil, ki sledi modernim zapovedim po višjem sedenju in boljši preglednosti naprej, kar navadni mini ne premore, hkrati pa zagotavlja zabavne občutke v vožnje, ki spominjajo na zavoje z gokarti. Hkrati je tudi v potovalni kabini vse kot v video igrici - celo zvoki, ki jih oddaja audio sistem, logotipi, ki se izpod vzvratnih ogledal izrišejo na asfaltu, velik okrogel osrednji zaslon (na njem se prikazuje odlična grafično podprta navigacija in jasna slika vzvratne kamere za pomoč pri parkiranju, ki je s pomočjo tehnologije, ki jo ponuja milimetrsko natančno), ki s pomočjo ledic menjuje barve, ali pa sedeži, ki so prav posebni, tudi ogrevani, enako velja za vsa stikala, ročico menjalnika ... Vsak detajl je narejen premišljeno.
Težko bi rekli, da smo kaj podobnega pred Minijem videli že v kakšnem drugem avtomobilu. Njegova vrednost se torej skriva tudi v originalnosti - saj ga morajo kopirati druge znamke, pod original pa se vedno podpisuje Mini. Tudi to ima na koncu svojo ceno kot tudi vgrajeni materiali, ki so kakovostni in obljubljajo trajnost. Ali pa motorji, dizelski dvolitrski štirivaljnik v našem primeru, kombiniran z natančnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom, omogoča na eni strani ekonomično vožnjo (takrat smo porabili 6,5 litra), na drugi strani pa zelo dinamično vožnjo (pospešek, končna hitrost).
V praksi je dizel zaradi obilice navora, ves je dosegljiv že krepko pod 2.000 vrtljaji, odziven že kmalu po tem, ko pritisnemo stopalko na plin. Dobro pospešuje tudi v srednjih ali visokih vrtljajih, ko pospešujemo vse do največje hitrosti 218 km/h. Nikoli ni anemičen. Venomer „potegne“, ko je treba. Prav zato ima voznik vseskozi suveren občutek, ko prehiteva počasnejše vozilo, bodisi na podeželju ali na avtocesti. Če k temu dodamo še zelo natančen krmilni mehanizem in čvrsto podvozje, ki v ovinkih dovoljuje vožnjo na nož, dobimo mali terenec, ki se vozi kot gokart. Zabave v njem nikoli ne zmanjka, kljub temu da ni več lahko kategornik.
Podatki o vozilu: (Mini countryman cooper SD ALL4)
Motor: turbodizelski, 1.995 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 350 Nm med 1.750 in 2.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 205 km/h, 9,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.299 × 1.822 × 1.557, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 450-1390
Poraba: 7,0 litra/100 km (kombinirani cikel)
Izpusti CO2: 126 g/km
Cena: 32.300 evrov / 49.547 evrov (testni / testni z doplačili)
Plusi: Delovanje asistenčnih sistemov, materiali, motor in menjalnik, originalna oblika;
Minusi: Končna cena, udobje na zadnjih sedežih;