Mini, sploh če govorimo o countrymanu, ni niti malo več „mini“. Countryman je prilezel že skoraj do 4,3 metra skupne dolžine, prtljažnik meri 450 litrov, ima štirikolesni pogon in paleto motorjev, ki ji ni videti konca.
Mini je skušal ustvariti za vsakega nekaj, klasičnega minija one za vse tiste, ki si želijo minija, a nimajo dovolj denarja za cooperja S ali JCW, pa tudi večja clubmana in countrymana za tiste, ki imajo radi višje sedenje, boljšo preglednost ali več prostora za noge na zadnji klopi oziroma prtljago v prtljažniku.
Mini mora biti igračka
A bistvo ostaja pri vseh podobno. Ne glede na zunanje gabarite mora mini ostati „igračka“ - gokart. Še posebej, če se pod motornim pokrovom skrivata najbolj zmogljiva dizelski in bencinski motor, ki poganjata testna countrymana v našem primeru. Primerjali smo ju ena na ena, v nekem trenutku med akcijo fotografiranja pa smo si res domišljali, da smo v filmu Italijanska misija, le nekoliko manj dramatično je bilo videti vse skupaj (beri: brez trkov in eksplozij). No, v filmu posnetem kmalu po prelomu tisočletja, so dirkali z manjšimi cooperji in ne countrymani, ki so prišli na proizvodni trak tovarn veliko kasneje.
Leta 2010 je Mini s countrymanom ustvaril pravo malo revolucijo s tistim, kar je prinesel v takratno pojmovanje znamke. Zdaj že nekaj časa razveselujeje voznike z drugo generacijo. Že prej je bil največji v paleti te angleške znamke v lastni skupine BMW, v novi pa je daljši še za 20 centimetrov (sedaj 4,3 metra) in za tri centimetre širši. S tem se odkrito uvršča v C segment vozil, ki na splošno velja za evropski in slovenski hit.
Mestni suv/križanec ima tudi za 7,5 centimetra daljše medosje, zaradi česar je notranjost precej radodarnejša s prostorom, tega je odslej v osnovi za 450 litrov. Oblikovno je veliko povzel po novi generaciji minija one, od ostalih križancev svoje dolžine (denimo audi Q2 ali Q3) pa se loči po številnih možnostih personalizacije in tudi vozni izkušnji, ki ostaja zaščitni znak vozila.
Veliko konjev, veliko veselja
Countryman SD ima prisilno polnjeni dvolitrski štirivaljni motor s 140 kW (190 KM) in 400 Nm navora. Posebnost countrymana je, da se moč prenaša na vsa štiri kolesa. Za prenos moči je v našem primeru skrbel doplačljivi 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Tako na papirju, v praksi pa je dizel zaradi obilice navora, ves je dosegljiv že krepko pod 2.000 vrtljaji, odziven že kmalu po tem, ko pritisnemo stopalko na plin. Z mesta do stotice pospeši v 7,4 sekunde, niti v srednjih ali visokih vrtljajih, ko pospešujemo vse do največje hitrosti 218 km/h, ni nikoli anemičen. Venomer „potegne“, ko je treba. Prav zato ima voznik vseskozi suveren občutek, ko prehiteva počasnjejše vozilo, bodisi na podeželju, ali na avtocesti. Če k temu dodamo še zelo natančen krmilni mehanizem in čvrsto podvozje, ki v ovinkih dovoljuje vožnjo na nož, dobimo mali terenec, ki se vozi kot gokart. Zabave v njem nikoli ne zmanjka, kljub temu, da s 1.660 kilogrami mase ni več lahko kategornik. To je skoraj toliko kot tehta Alfin prvi SUV stelvio.
Tisti, ki želi še več adrenalina, lahko izbere dražjega countrymana JCW oziroma John Cooper Works, kar je oznaka za najbolj športne Minije. Motor je enak kot v trivratni izvedenki JCW in clubmanu JCW, to pomeni prisilno polnjeni dvolitrski bencinski motor, ki zmore razviti 170 kilovatov moči (231 KM). To je najzmogljivejši motor, ki so ga kdajkoli vgradili v Minija. Tako kot pri dizelski SD ALL4 izvedenki se tudi pri testnem primerku countrymana JCW moč prenaša na vsa štiri kolesa, za natančno pretikanje pa je prav tako skrbel 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki v načinu sport prestavlja še hitreje.
Nad vsem nismo bili navdušeni
Največje razočaranje countrymana JCW je oblika zunanjosti. Saj je dovolj drzno oblikovan, s številnimi odprtinami za zrak in ekskluzivno zeleno "rebel green" barvo z detajli v rdeči "chili red" barvi, a so razlike, ko smo ga postavili bok ob bok dizelskemu športniku res zanemarljive. Želeli bi si več ekskluzivnosti. V primerjavi s klasičnimi različicami modela se razlikuje po nekoliko bolj agresivno oblikovani zunanjosti - prednji del ima večje odprtine za zajem zraka, standardni so LED žarometi, zadnji strešni spojler, večja so aluminijasta platišča.
Bolj kot našteto prepričajo druge posebnosti, kot je dodatno izboljšano vzmetenje, dodali so zmogljivejše zavore, pod katere se je podpisal Brembo, športni izpušni sistem s kromiranimi cevmi, v potovalni kabini pa je športen usnjen volanom, pedalke iz nerjavečega jekla, športni sedeži ...
Zmogljivejši bencinski motor kljub manjšemu navoru (350 Nm) z mirovanja do 100 km/h pospeši še skoraj sekundo hitreje, kot dvolitrski turbodizel, tudi zato, ker je maksimalni navor na voljo že kmalu po tem, ko igla preskoči številko 1.000 vrtljajev v minuti. To se ne opazi le na papirju. Motor vleče že od zelo nizkih 1.250 vrtljajev, ko se vključi prva turbina, pri 3.000 prevzame vajeti druga, najbolj noro postane nad 5.000 vrtljajev v minuti.
Tudi največja hitrost je opazno večja (233 km/h). Zato pa zaradi večje oddaljenosti od tal, večje mase tudi na račun štirikolesnega pogona po dinamični plati ni povsem enakovreden trivratnemu kombilimuzinskemu JCW. Hvalim zavore in tudi zvok štirivaljnika, ki je športen, ne bo pa že na daleč oglaševal, da se približuje hitri terenec.
V načinu sport elektronika rilagodi odzivnost motorja in menjalnika, zadek pa postane igriv, a vozniku s poseganjem v elektroniko nikoli ne odvzame užitka. Pri velikih hitrostih na avtocesti je izjemno stabilen na cesti.
Zasoljene cene
Težko bi rekel, da je „čistokrvni športnik,“ saj je tudi zaradi opremljenosti prej udoben, kot neudoben avtomobil. Enako velja za SD ALL4 dizelsko različico. Oba se na cesti vozita dokaj udobno, krmiljenje je izjemno natančno in veliko užitkov ponuja v vsakdanjih razmerah. Tudi poraba goriva zna biti v primeru dizelskega predstavnika povsem zmerna. Pričakovano tukaj zmagal dizelski model, pri katerem smo namerili povprečno porabo 7 litrov plinskega olja na 100 kilometrov, kar je skoraj tri litre manj kot pri bencinskem športniku.
Bistvena razlika je še v ceni. Čeprav sta oba pregrešno draga, je cena countrymana SD ALL4 dobre tri tisočake pod countrymanom JCW.
Podatki o vozilu: (Mini countryman cooper SD ALL4)
Motor: turbodizelski, 1.995 ccm
Največja moč: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 400 Nm med 1.750 in 2.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 218 km/h, 7,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,0 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: od 25.150 evrov / 37.600 evrov / 58.506 evrov (osnovni mini one/ testni / testni z doplačili)
Podatki o vozilu: (Mini countryman JCW)
Motor: turbobencinski, 1.998 ccm
Največja moč: 170 kW (231 KM) med 5.000 in 6.000 vrtljaji
Najvišji navor: 350 Nm med 1.450 in 4.500 vrtljaji
Zmogljivosti: 234 km/h, 6,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 9,8 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: od 25.150 evrov / 40.900 evrov / 58.506 evrov (osnovni mini one/ testni / testni z doplačili)