Največji mini vseh časov. Bi ga sploh še lahko imenovali mini, saj je 30 odstotkov daljši od originalnega cooperja? Pa še clubman povrhu s šestimi vrati, štirimi konvencionalnimi za dostop do prve in druge vrste sedežev in še dvoje krilnih vrat na zadku.
27 centimetrov je clubman daljši od Minije klasike, kar se še kako pozna pri prevozu prtljage in potnikov, poznajo pa se tudi dodatni trije centimetri v širino.
Kot prvo, odpade neugodno stegovanje mimo prednjih sedežev na zadnjo klop in tudi mukotrpno vstavljanje otroških sedežev in otrok na zadnje sedeže. Tudi odrasli ne bodo imeli težav s sedenjem in vstopanjem na drugo klop. To je s pomočjo dodatnih bočnih vrat povsem enostavno, a se je treba še vedno konkretno skloniti. Še vedno je to nizek avto, med vožnjo imamo občutek, da je tik pod našimi zadnjicami asfalt. Prtljažnik je s 360 litri prostoren kot v vozilih C kompaktnega razreda, a je predvsem globok z (pre)nizkim odlagalnim dnom, zato se je treba nadpovprečno sklanjati, ko ga nalagamo. Obdelan je odlično, obe krili vrat se odpirata s pritiskom na stikalo ključa. Mehanizem za zapiranje je precej trd. Vrata je treba dobro zaloputniti, saj se lahko kaj hitro "nevede" odprejo sama od sebe.
Go-kard občutek? Izberite cooperja
Narejen je na osnovi BMW serije 2 active tourer, torej prvega BMW enoprostorca. Tudi zato je občutek sedenja v njem bolj zračen, bolj družinski, bolj udoben, tudi kar zadeva vzmetenje. Hkrati pa imajo potniki še vedno vtis, da sedijo v pravem miniju. Potovalni prostor je klasična minijeva folklora, z vsemi bombončki, dizajnerskimi element (velik okrogli sredinski merilnik, nizek položaj za volanom, "letalska" stikala …), naprednimi tehnologijami in možnostmi personalizacije. Tudi zato je cena ... skoraj bi jo raje zamolčal. O tem kasneje.
Na žalost je tudi zaradi sorodnosti z BMW serije 2 active tourer manj igriv. Razumljivo, če pa je zaradi večjih mer 125 kilogramov težji v primerjavi s standardnim minijem,za nameček pa ima še deset centimetrov daljše medosje. "Go-kard" občutek nekako izveni - morda tudi zaradi tega, ker je bil testni avtomobil pri 30 stopinjah Celzija v senci obut v robustne zimske pnevmatike in se je med ovinki dobro zazibal. Tega pri minijih in BMW nisem vajen. Pa čeprav clubman cooper SD prihaja z vrha "prehranjevalne" verige.
Dvolitrski štirivaljni turbodizel iz družine BMW z 140 kilovatov moči (190 KM) in obilico navora - 400 Nm, je v kombinaciji z dobra dva tisočaka vrednim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom hiter, zelo hiter. Tudi pri pospeševanju iz zavoja. Menjalnik je odličen, hiter, natančen, niti malo nisem pogrešal, da ni dvosklopčni. Zmore 225 km/h, kar ne morem potrditi, potrdim pa lahko, da je "prekleto" hiter pri pospeševanju med semaforji. Tudi volan je zelo informativen, na žalost, kot sem že zapisal, zaradi zimskih pnevmatik vsega potenciala nisem mogel izkusiti.
Kljub tako števični konjenici porabi malo, med šestimi in sedmimi litri ob noramlni vožnji, ob eko vožnji tudi pod petimi litri. Predvsem pa voznik in potniki ne vedo, da je pod motornim pokrovom dizelski motor in ne bencinar. Tako uglajen in tih je.
Mini ni za vsakogar, kar potrjuje cena. Vsaj 29.800 evrov stane mini clubman z zmogljivim štirivaljnim dizlom in prednim pogonom. Testnik je imel še za skoraj 15 tisočakov dodatkov, dva tisočaka stane samodejni menjalnik, 633 evrov velike barven head-up zaslon, ki je med najbolj preglednimi in informativnimi na trgu, enako velja za aktivni tempomat (422 evrov), ki odlično nadzira razdaljo do spredaj vozečega vozila in prilagaja hitrost.
Podatki o vozilu: (Mini cooper SD clubman)
Motor: štirivaljni, turbodizelski
Prostornina: 1.995 cm3
Najvišja moč: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrtljajih na min.
Navor: 400 Nm med 1.750 in 2.500 vrtljajih na min.
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel), izpust 117 g CO2/km
Zmogljivosti: 225 km/h, 7,4 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.253 x 1.800 x 1.441, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 360
Cena (v evrih): 29.800 (testni)/ 44.470 evrov (testni z dodatki)
Sem mnenja da so ga zasrali... vem da pri prejšnjih generacijah so vsi bentili nad "zadnjimi" vrati, vendar ravno ta del in direktna povezljivost s 3v COOPERjem je bil po mojem mnenju glavni adut. Šlo se je le za to,… ...prikaži več da če si potreboval malce bolj uporaben Cooper si vzel Clubmana. Škoda...