Avto > Testi
45 ogledov

Mini z dizlom in petimi vrati cilja tudi na družine

Mini
1/22
Anže Petkovšek
Za preizkušene bencinske motorje v novi generaciji mini cooperja lahko le dvignemo palec. Zdaj smo preizkusili še dizelski mini cooper, v trivaljni različici z 1,5-litrskim prisilno polnjenim motorjem in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. To je najbolj varčen mini cooper, je pokazal test.

Mini cooper ni več novinec, na različnih testih smo že dodobra preizkusili vse njegove bonbončke, nismo pa še vozili dizelske različice, ki zdaj pod motornim pokrovom nima več 1,6-litrskega štirivaljnega dizelskega motorja, pač pa 1,5-litrski trivaljni motor, ki smo ga sicer spoznali že v družinskem enoprostorcu BMW  serije 2 active tourer, kjer se je kljub večjim gabaritom in večji masi že izkazal za zelo varčnega.

Pozna se mu, da je večji od konkurenčnih motorjev

Mini | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Kljub manjši prostornini in valju manj je to najboljši dizelski mini do sedaj, zagotovo. Motor zdaj zmore večjo moč, 85 kilovatov (114 KM), prej 81 kilovatov (110 KM), medtem, ko je navora povsem enako (270 Nm). To je kar veliko za trivaljne motorje.

A to se pozna na porabi (tudi ceni), na drugi strani pa tudi suverenejši vožnji, predvsem na avtocesti, pri čemer mi je najbolj všeč, da v primerjavi z bencinskim motorjem ni veliko izgubil na mestni zabavnosti - to je še vedno okreten, poskočen in igriv mestni avto, ni pa športnik (prestave ročnega menjalnika so raztegnjene), čeprav med ovinki na trenutke privabi tiste gokard občutke, po katerih je znan mini cooper.

Brez težav družinska izbira, a ...

Igrivosti je posvečen praktično vsak detajl. Vožnja se začne s zagonom motorja, kar storimo s pritiskom na rdeče stikalo. Motor je od zunaj precej glasen, a v potovalni kabini potniki nimajo takšnega občutka. Zvočna zatesnjenost je nadstandardna. Takšen mini je povsem brez težav tudi družinski avto, saj ima pet vrat in je posedanje otroka v zadnji sedež povsem nekaj drugega kot pri trovratnem modelu, kjer je za tiste s težavami s hrbtom to skoraj misija nemogoče.

Mini | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Naj se vrnem k motorju. Da je trivaljnik, tudi med vožnjo ni opazno, to se opazi le pri vrtenju v višje vrtljaje pri višjih hitrostih na avtocesti. Pod mejo 1.500 vrtljajev se zdi nekoliko len, nad to mejo pa postane prava mala zvernica in "vleče" dolgo in konstantno, vse do 4.000 vrtljajev. Pospešek, še posebej z mesta do 60 km/h, je odličen, do stotice pa tudi pospeši hitro - v 9,2 sekundah. Kljub temu, da ne razkazuje "mišic", so vozne karakteristike zelo spodobne, tudi vmesna pospeševanja dovoljujejo varna in hitra prehitevanja počasnih vozil.

Zna biti pravi šparovček

Mini | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dizelski motor naj bi bil za tiste, ki naredijo več kilometrov, torej ne samo za mestno vožnjo, ampak tudi medkrajevno, kjer so ceste pogosto tudi slabše. Pri Miniju so temu v prid nekoliko ublažili podvozje, a je to še vedno precej trdo, sploh čez ležeče ovire ali večje luknje ni pretirano udoben za vožnjo, še bolj se to občuti na zadnji klopi. za tako majhen avtomobil je na avtocesti zelo stabilen, a ne pričakujte, da sedite v BMW serije 3, tudi na avtocesti pretiranega veselja ne pričakujte.

6,5 litra je mini porabil na avtocesti, skupna poraba je bila precej nižja (5,9 litra), v zelo ekonomičnem načinu vožnje pa porabi tudi manj kot pet litrov.

Cena je eden od faktorjev, ki je vedno problematična pri premium znamkah. 22.750 evrov stane takšen osnovni mini, z vsemi dodatki, in ni jih bilo malo, pa visokih 33.727 evrov, ali toliko kot z moderno tehnologijo zelo dobro založeni karavani C avtomobilskega segmenta.

Mini | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Podatki o vozilu: Mini cooper D (5 vrat)
Prostornina motorja: 1496 ccm
Moč motorja: 86 kW (116 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 203 km/h, 9,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 5,9 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 97 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 22.750/33.727 (testni/z dodatki).

Plus: Varčen motor, poseben dizajn, vozne lastnosti, odziven in natančen volan;

Minus: Končna cena, želeli bi si krajša prestavna razmerja ročnega menjalnika;

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.