Peugeot 208 - dober videz, veliko opreme, bogat nabor možnosti personalizacije in širok nabor ekonomičnih motorjev, pa vendarle je manjkala pika na i. Predvsem ročni petstopenjski menjalnik je bil manj športen, „raztegnjen“, vožnja pa zato manj zabavna. A so Francozi potegnili aduta iz rokava.
Kombinacija 1,2-litrskega turbo bencinskega motorja in samodejnega klasičnega šeststopenjskega menjalnika ni najcenejša izbira, je pa, vsaj zame, najbolj zabavna izbira, ki hkrati omogoča udobno in dinamično vožnjo.
Dober pospešek, dobro preračunana prestavna razmerja
Vznemirljivejši je v mestih, manj razumljivo na avtocesti, saj je avtomobil narejen za mestno okolje, svoje prispeva tudi majhen volan, ki ga poznamo že vse od uvedbe nove generacije in se je uspešno zasidral tudi v številko večjem modelu 308 in križancu 2008. S kombinacijo učinkovitega motorja, hitrega samodejnega menjalnika in malega volana so se Francozi približali gokard občutkom, h katerim stremi večina proizvajalcev malih avtomobilov. Nagibanja med ovinki ni veliko, stabilen občutek ponuja tudi pri avtocestnih hitrostih.
1450 evrov doplačila na dolgi rok vredno premislek
Povsem razumna je tudi poraba goriva, saj sem v mešanem ciklu v povprečju porabil 6,2 litra, tudi ob športni vožnji pa poraba ne bo bistveno presegla številke sedem pri porabi potovalnega računalnika.
Najšibkejši člen kombinacije turbo trivaljnik – samodejni menjalnik je cena, saj kombinacijo ročnega petstopenjskega menjalnika, ki pa ima precej razvlečene hode med prestavami, presega za 1450 evrov, to pa le ni zanemarljivo. A pri nakupu na dolgi rok velja premisliti, v avtomobilu vseeno preživimo veliko časa in pri tem ne gre spregledati, da se moramo tudi zabavati.
Zaradi barve so se obračale glave
Tako kot samodejni menjalnik, za mala mestna vozila ni značilna niti mat barva, ki jo vidimo ponavadi pri večjih, prestižnih avtomobilih, če se zanjo odločimo nakndano pa lahko „preobrazba“ avtomobila stane tudi več tisoč evrov.
Ni prvič, da smo na test prejeli vozilo v mat barvi. Pred leti smo vozili BMW serije 6, a so nam, ko so nam izročili ključe, dejali naj ga ne peremo v avtomatskih avtopralnicah s krtačami. Pri Peugeotu je drugače, saj kakšnih posebnih zahtev glede vzdrževanje vozila, oziroma pranje v določenih avtopralnicah ni. Vzdrževanje take barve je podobno kot za klasične barve, s tem, da je strogo prepovedano vroče voskanje in poliranje, saj s tem odločilno vplivamo na izgled pobarvane površine. V deževnih dneh se je izkazalo, da se avtomobil umaže hitro kot pri klasičnih kovinskih barvah.
180 evrov več kot klasična kovinska barva
Na Peugeot Slovenija sem povprašal, kdo sploh izbere tako barvo vozila - predvideval sem, da predvsem mlajši vozniki, a sem bil nad ogodovorom presenečen, saj barve ne povezujejo s starostjo, ampak gre predvsem za kupce, ki želijo biti drugačni. Sam bi, glede na poglede mimoidočih na barvo vozila, ki jo redko vidimo, rekel, da si jo omislijo tisti, ki želijo izstopati in za to ne potrebuješ avtomobila za 50 tisoč evrov ali več. Cena tekturirane barve je enaka kot za posebno belo barvo in znaša 597 evrov, to je 180 evrov več kot klasična kovinska barva.
Cena testnega vozila je precej visoka, predvsem na račun številnih dodatkov za udobje in varsnot (kamera za vzvratno vožnjo, navigacija, električne nastavitve, nalepke za personalizacijo, posebna teksturirana barva, sistem za samodejno zaviranje, posebna 16-palčna platišča ...) v skupni vrednosti 2.567 evrov. Z vsemi dodatki se cena iz osnovnih 17.270 evrov povzpne na 19.837 evrov. Pri Peugeotu ponujajo storitev Peugeot financiranje - v tem primeru je cena 15.96 evrov.
Podatki o vozilu: Peugeot 208 1,2 Pure Tech 110 EAT 6 Stop & Start (Allure)
Prostornina motorja: 1199 ccm
Moč motorja: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor 205 Nm pri 1.500 vrt./min
Zmogljivosti: 194 km/h, 9,9 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,2 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 104 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 17.270/19.837 (tesni/z dodatki).
Plus: Dinamična vožnja, motor in menjalnik, materiali, možnosti personalizacije;
Minus: Končna cena, odlagalna mesta;