Avto > Testi
193 ogledov

Dizelskemu focusu ST ne manjka moči, temveč samozavest

Focus ST
1/39
Anže Petkovšek
Ford je z dizelskim focusom ST opravil še z enim tabujem. Tokrat bolj nonšalantno. Drugačen pristop pri pogonu ima težavo s samo namembnostjo in samozavestjo takšnega avta.

Ford focus ST je pred nekaj leti kar malce šokiral, ko so ga predstavili tudi v karavanski različici. Za dinamične družinske očete, so takrat dejali pri Fordu. In zanimivo je dobil posnemovalce, denimo v seat leonu cupri ST.

Sedaj so se pri Fordu sami lotili posnemanja in skušali športnost kombilimuzine združiti z dizelskim pogonom, kar že generacije uspeva golfu GTD. Nad pristopom prav pretirano navdušen nisem, pa čeprav daleč od tega, da bi bil dizelski ST slab ali premalo zmogljiv avto.

Zakaj zadržanost?

Golf GTD nikoli ni želel biti le dizelska alternativa GTI-ja, niti po izgledu. GTD-ja kupiš, ker … da, ker seveda ljubiš dinamično vožnjo in visoko šolo tehnologije ter uravnoteženosti podvozja. A daleč od tega, da bi GTD naravno sodil na pisto, v zameno pa bi moral voznik vdano sprejemati športno poslanstvo v hrbtenici prek vsake cestne grbine. 

Focus ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
To je namreč po mojem mnenju glavni problem ST-ja, da skuša biti preveč podoben izdatno močnejšemu bencinarju, čeprav je med obema energentoma velika razlika že v sami namembnosti.

Da bi ST-ja kupil zaradi varčevanja, je pač malce smešen argument, pa čeprav me je povsem znosna poraba za takšno moč pozitivno presenetila. Dizelski mini john cooper works? Tega si še pri BMW (menda) ne bi drznili storiti.

Navor ga hitro premika, podvozje ga drži pribitega

Razen merilnika vrtljajev z zapisano številko manj je znotraj to čisto pravi ST. Tudi na zunaj je praktično nemogoče opaziti razliko, saj ni nikjer nobene črke D, okrajšave TDCi ali česa podobnega. ST je s prenovo še nekoliko ošilil strupen videz s pomočjo ožjih svetil, ki dajejo vtis širše postave.

Pohvalim lahko zvok iz sploščene sredinske dvojne cevi, saj so mu fordovci dodali športno barvo že od zagona avta dalje. Všečno brunda in drgeta, ne gre pa pričakovati kakšnega pokanja iz cevi, da ne bo pomote. Tudi pri bencinarjih je ekologija bolj kot ne opravila s takšnimi všečnimi ekscesi.

Focus ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Zalogo 136 kilovatov iz dvolitrskega motorja avto dobro unovči. Obnaša se kot vsak drug dober dizel, torej povleče na polno že zgodaj, nato pa s pomočjo res izdatnega navora (večji kot pri GTD) krepi moč. V tem procesu pride še kako prav pregovorno gladek menjalnik, ki ima logično drugačna razmerja kot pri bencinarju.

ST je zelo hitro na trimestni številčni vrednosti za hitrost, tudi prek dovoljenih omejitev na avtocesti švigne nesramno hitro. Sledenje kakšnim šestavljnikom je v takšnem focusu enostavno početje, po zaslugi izredno direktnega volana (manj kot dva obrata med skrajnima točkama) pa iskanje prave linije hitro in natančno.

Focus ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Lega? Vrhunska. Avto po zaslugi nizkega podvozja in širokih pnevmatik odlično leži na cesti, zadek vestno sledi nosu, dodatna masa v nosu zaradi dizla se ne čuti.

Če zgoraj zapisano širi ustnice med željo po dinamični vožnji, je drugače med mirnim križarjenjem. ST ima izrazito trdo podvozje, zato je vožnja po naših cestah mestoma prav neprijetna, o kakšni spočitosti na koncu, ko sem pritisnil na gumb za izklop, ni bilo govora. In prav pri teh detajlih vidim največje razlike z GTD-jem, saj slednji dizelski pogon razume bolj v smislu originalnega “granturizmo” duha. Več udobja, torej.

Dizelski focus ST je zelo športen in vpadljiv avto, ki zmore veliko. Ni pa nujno, da je vse to vedno zaželjeno.

Ford focus ST 2,0 TDCi

Motor:1.997 ccm, 136 kW (185 KM), 400 Nm od 2.000 vrt./min


Poraba na testu:7,5 l/100 km, 136 g CO2/km


Zmogljivosti:217 km/h, 8,1 sek 0-100 km/h


Cena:23.990 €

AvtoTest


Športne zmogljivosti, videz.


Za granturisma pretrdo vzmetenje.

Udobje.

Voznikov prostor je utesnjen bolj kot v golfu, a to ni napak, še posebej ob tako dobrih školjkastih Recaro športnih sedežih. Ergonomija s stikali je po prenovi focusa boljša, tudi v ST-ju si je moč omisliti veliko “pomehkuženega” udobja, kot je denimo ogrevanje volana. Tempomat se vedno doplača. Vam je všeč barva testnega avta? Stane zajetnih 855 evrov, je pa izjemna.

 
Pogon.

Največja prednost dizelskega ST je prožnost, saj je v osrednjem območju vrtljajev sposoben veliko prej pridobivati hitrost od bencinarja. Je pa ta v šprintu do stotice hitrejši (6,5 : 8,1 sekunde), tudi na nemškem autobahnu bencinar drvi lahko pri 250 km/h, dizel “le” 217 km/h. Pogrešam kakšno tipko, s katero bi lahko tudi v ST spremenil nastavitev motorja ali podvozja. Poraba me je pozitivno presenetila, s 7,5 litra je prav lahko shajati in se poleg zabavati. 

 
Konkurenti.

VW golf GTD ostaja kralj razreda zmogljivih kombilimuzinskih dizlov. Podobno močan ima sicer manj navora kot ST, a je zato za voznika in potnike udobnejši med običajno vožnjo, tudi znatno hitrejši je v špritnu in pri končni hitrosti. Pa tudi za vsaj pol litra ali še več varčnejši. Njegov zvok je prav tako zelo športen. Peugeot 308 GT v dizelski izvedbi je prav tako udobnejši, a ne tako ostrega videza in tudi počasnejši po ravnem in skozi ovinke.

 
Vrednost.

Razlika v nabavni ceni med bencinarjem in dizlom je sicer v prid slednjemu za dobrih 900 evrov. Primerjava stroškov uporabe in (izrednih) servisov je dvorezen meč, je pa res, da imata oba motorja turbino. S tega stališča vsaj pri kombilimuzini zame dileme ni, prednost bi imel bencinar, deluje veliko bolj samozavestno. Druga zgodba pa je, če bi ciljal na slabih 600 evrov dražjo karavansko uporabnost. Tam je dizel lahko res bolj smotrna izbira.

 

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.