Uspehu križancev ni videti meja, tudi pri najbolj tradicionalnih znamkah izrivajo klasične enoprostorce. Skoraj ni znamke, ki se ne bi podredila trendu, Japonci niso izjema. Kako naj bodo, če sta zgodbo začela Nissanova qashqai in juke. Trg je danes z malimi križanci in kompaktnimi športnimi terenci že preplavljen, Mazdi pa je uspelo spisati samosvoj recept, ki temelji na kodo oblikovnemu jeziku in uveljavljeni skyactiv tehnologiji.
Športnost se prodaja
Pri Mazdi so se razvoja lotili preudarno, niso hiteli, niti se prilagajali drugim konkurentom. Tako kot v vse večje modele, tudi najmanjšo mazdo2, na kateri temelji CX-3, saj je medosje enako obdrajeno s centimetri, so vgradili vse svoje dizajnersko in tehnično znanje, ki jim ga ne manjka. V CX-5 ima CX-3 več kot dovolj velik vzor.
Moderna notranjost in dobri materiali
V potovalni kabini dober vtis pustijo materiali in kakovost obdelave. Tudi zato, ker je bil testnik obdarjen z opremsko različico revolution, nad njo je le še oprema revolution top. To pomeni kombinacijo plastičnih materialov in očem ter prstom prijetnega svetlega usnja, ki prekriva dele armaturne plošče. V usnje oblečen volan in prestavna ročica menjalnika, s kratkimi hodi, na otip delujeta zelo športno, ureditev digitalnega merilnika hitrosti in velikega analognega merilnika vrtljajev je minimalistična, v opremskem paketu pa je tudi head-up zaslon, manjkali so zgolj parkirni senzorji spredaj.
Zelo moderno, le grafična podoba bi lahko bila bolj dovršena, predvsem sem pogrešal več barvitosti na head-up zaslonu, kjer se prikazujejo podatki navigacijske naprave, hitrost in tudi opozorilo, ko nenamerno zapustimo vozni pas brez vključenega smernega kazalca. Takrat nas na to opozorili tudi glasen zvok iz zvočnikov. Sredinski del armaturne plošče s sistemom za nadzor ekrana na dotik z vrtljim vmesnikom med sedežema spredaj je dobro znan in drugih modelov in ga lahko le pohvalim. Premikanje med ukazi na samostoječem 7-palčnem ekranu je z vrtljivim gumbom zelo enostavno, učinkovito in hitro, povrh vsega pa je bil testnik opremljen tudi z navigacijskim sistemom. Pohvalno je v paketu opreme tudi kamera za vzrvatno vožnjo in parkirni senzorji. Preglednost nazaj zaradi majhnega zadnjega stekla in visokih bokov ni vzorna.
Ni med največjimi
Zelo vodljiv križanec
Zaradi kompaktnih mer in tudi nizke mase, 1370 kilogramov, treba je upoštevati, da gre za 4x4 pogon, je zelo okreten avtomobil. 1,5-litrski turbodizel s tehnologijo skyactiv-D, premierno predstavljen v mazdi2, zmore najvišjo moč 77 kilovatov (105 KM) in 270 Nm navora. Na voljo je tudi z dvokolesnim pogonom, a je bil testnik opremljen s štirikolesnim. Nekoliko ga pri športnih aktivnostih ovira šeststopenjski samodejni menjalnik, ki je ustvarjen za udobje, tisti, ki bi radi boljše pospeške naj posežejo po ročnem menjalniku. Je pa za križanca zelo stabilen v ovinkih, tudi električni servo volan je zelo direkten, v rokah deluje zelo lahkoten, neobičajno za križanca, vožnja malo spominja celo na "gokart" MX-5.
Motor:1.499 ccm, 77 kW/105 KM, 270 Nm pri 1.600 vrt./min
Poraba na testu:6,5 l/100 km, 136 g CO2/km
Zmogljivosti:190 km/h, 10,5 sek od 0 do 100 km/h
Cena:25.990 € (testno vozilo)
AvtoTest
Videz, pogon, materiali, kakovost
Končna cena, preglednost nazaj;
Notranje dimenzije dopuščajo udobje za dva potnika na prednih sedežih in dva na zadnji klopi. Voznikov sedež je nastavljiv po višini, zato ponuja visoko sedenje in boljšo preglednost ali nižje, bolj športno sedenje. Vzmetenje je udobno, hrup, ki prihaja s podvozja in motornega pokrova je dobro zadušen, tudi pri avtocestnih hitrostih. Na luknjastih cestah je bilo zaradi velikih, 18-palčnih koles, manj udobno. Ponoči udobje in varnost povečujejo zelo zmogljvii led prilagodljivi žarometi.
1,5-litrski dizel je zelo miren. 270 Nm navora je na voljo že pri 1.600 vrtljajih, tudi na avtocestnih je prijeten potovalnik. Samodejni menjalnik bolj kot športne ambicije, pospešek z mesta do 100 km/h je pol sekunde daljši kot z ročnim menjalnikom, izkazuje večjo mero udobja. Potovalni računalnik je po 100 kilometrih vožnje kazal kombinirano porabo 6,5 litra, predvsem na račun vožnje v mestu, na avtocesti lahko računate na okoli šestlitrsko porabo. Zelo solidno.
Mazda CX-3 je eden najboljših križancev, tako po vodljivosti, kot dizajnu, v svojem razredu. Tudi zato, ker od voznika ne zahteva veliko kompromisov. Ima pa manj uporabnih odlagalnih površin, kot recimo renault captur. Zaradi športnih oblin je v potovalnem prosotru nekaj manj udobja kot pri omenjenem francozu, ali opel mokki, uporabljeni materiali so mi pri Japoncu bolj všeč. Tudi rešitve, kot so head-up zaslon in upravljanje z zabavno-informacijskim zaslonom so podobni, kot v premium modelih in odstopajo v dobro. Hvalim tudi to, da so Japonci mislili na varnost, vključno s sistemom za samodejno zaviranje.
Na prvi pogled na cenik mazda CX-3 ni najbolj poceni, če jo primerjamo z renault capturjem in peugeotom 2008, a francoska avtomobila ne ponujata štirikolesnega pogona. Mazda CX-3 je s 4x4 pogonom in ročnim menjalnikom celo cenejša od primerljive opel mokke in honde HR-V, ki imata 1,6-litrski dizelski motor z nekaj več kilovatov moči. S samodejnim menjalnikom je CX-3 še 1.800 evrov dražji, v kombinaciji z opremo revolution, ki je nadstandardna za razred križancev, in doplačljivo kovinsko barvo in navigacijo, stane že visokih 25.990 evrov. Moja izbira bi bila turbodizel, ročni menjalnik, dvokolesni pogon in oprema revolution, kar bi pomenilo ceno 21.790 evrov.