Že predhodnica aktualne mazde2 je bila ob prihodu na trg „vroča žemljica“, z obliko poželjiva, manj s tehnologijo, a je bila glavna ovira manj konkurenčna cena. Tudi zdaj ni med najcenejšimi, a ponuja veliko, zato je razmerje med ceno in dobljenim med boljšimi v svojem razredu, v katerem se bori s ford fiesto, peugeotom 208, VW polom, renault cliom …
Ima vse, kar imajo veliki
Mazda2 ima za nameček vse najbolj pomembno, kar imajo večje mazde – mazda3, mazda6 in CX5 - prepoznaven kodo dizajn in skyactiv tehnologijo.
Dizajn je mešanica krivulj, visokih oblin na bokih in agresivne prednje motorne maske. Nič kaj konzervativno in zelo všečno. Morda zgolj manjša pripomba, ki je lahko tudi pohvala - na prvi pogled nos vozila izgleda zelo podoben mazdi3.
Kupec si lahko omisli veliko napredne tehnike
Ročica ročnega menjalnika je zelo športna, klimatska naprava pa v paketu attraction zgolj ročna. Samodejna z motorjem z 66 kilovatov moči (90 KM) ni na voljo, ampak prihaja šele z agregatom z 85 kilovatov moči (115 KM), ki ga je možno kombinirati le z opremo revolution top, ki se uvršča na sam vrh opremljenosti, saj za 18.390 evrov ponuja praktično vse razen radarskega tempomata (zaznavanje vozil v mrtvem kotu, usnje, samodejno klimo, head-up zaslon, samodejni izklop dolgih luči …). Tega pa pri motorju, ki smo ga testirali v serijski ponudbi ni mogoče dobiti – škoda!
Vsaj samodejna klimatska naprava , ki se je ne bi branil, bi lahko bila serijska pri višji stopnji opreme hazumi (+ 900 evrov v primerjavi s testirano opremo attraction), ki dodatno prinaša parkirne senzorje zadaj in ogrevana sedeža spredaj, ali pa vsaj opremi revolution (+ 1200 evrov v primerjavi s testirano opremo attraction), ki dodaja še odlične polne led žaromete.
Le povprečen prtljažnik
Čeprav je attraction takoj za osnovnim paketom opreme za ta tip motorja prinaša že nekatere asistenčne sisteme, ki so vozniku zelo v pomoč. Tempomat, ki se ga aktivira s pomočjo stikala na volanskem obroču, deluje zelo natančno in se je tudi v mestni vožnji izkazal za uporabnega, kamera na vetrobranskem steklu dobro prepoznava talne označbe in voznika glasovno opozarja, da je nenamerno prečkal vozni pas brez uporabe smernega kazalca in, kar je pohvalno, še posebej ker gre za mestno vozilo, ima serijsko vgrajen tudi sistem samodejnega zaviranja pri nizkih hitrostih.
V primerji s tretjo generacijo mazde2, je že na videz večja, enako široka in predvsem višja. To se pozna na udobju na zadnji klopi, kamor se vstopa skozi bočna vrata, saj je mazda2 petvratnik, a bi se ta lahko odpirala bolj na široko, kar bi olajšalo vstavljanje otrok v otroške sedeže. Zdaj je občutno več prostora tudi za kolena. A presežkov ne ponuja, enako velja za prtljažnik, ki je z 280 litri povprečno velik, a povsem zadovoljuje standarde drugega družinskega avtomobila, saj tedenski obisk trgovine ne bi smel predstavljati prevelik zalogaj. Ko podremo zadnjo klop, deljiva je v razmerju 40/60, nastane stopnica.
Atmosferski motor … hm … Nisem jih več navajen, danes so v tovrstnih modelih moderni turbo trivaljni bencinski agregati z 73 kilovatov moči (100 KM) in več. Mazda2 ponuja 1,5-litrski atmosferski štirivaljni motor, ki je na voljo v treh različno zmogljivih različicah. S 66 kilovatov moči (90 KM) se uvršča na sredino, a pri Mazdi, tako, kot z nekaterimi drugimi rešitvami, ki so se v preteklosti izkazale za uspešne (rotacijski „wanklov“ motor), želijo prepričati tudi zahtevni evropski trg. Tudi atmosferski motorji še niso povsem za v koš, čemur pritrjujem, saj je mazda2 lahko prav poskočna – in razlogov je več. Prvič, lahka gradnja, saj brez voznika tehta le 975 kilogramov, drugič – realna poraba je boljši približek tovarniški, kot je to primer pri majhnih turbo agregatih in tretjič, Mazdina inovativna tehnologija skyactiv z rekordno visokim kompresijskim razmerjem 14:1 za veliko-serijska vozila, s katerim je Mazdi v nasprotju s konkurenco, ki se odloča predvsem za zmanjševanje delovne prostornine motorjev in dodajanje turbin, ob nespremenjeni delovni prostornini uspelo znižati porabo goriva.
Solidni pospeški tudi z atmosferskim motorjem
Atmosferski , 66-kilovatni motor, v kombinaciji z zelo natančnim ročnim petstopenjskim menjalnikom, deluje zelo dobro. Menjalnik je enak kot pri mazdi3, kar pomeni, da so prestave zelo skupaj, zato je tudi vtis precej športen. Največja moč je na voljo pri visokih 6.000 vrtljajih, najvišji navor, 148 Nm, pa pri 4.000 vrtljajih. To pomeni, da ga je treba za večjo mero športnosti priganjati v višje vrtlaje, a je agilen tako v mestu, kot , zahvaljujoč precej zajetni medosni razdalji, tudi na avtocesti. Tam se pozna pomanjkanje šeste prestave, saj se motor zaganja v visoke vrtljaje, tako, da v potovalni kabini postane bolj gasno. Krmilni mehanizem je trši kot pri mazdi3, a je razmeroma direkten, natančen, tudi podvozje dovoljuje veliko mero užitkov med ovinki. Pospešek od 0 do 100 km/h je 9,4 sekunde. To je rezultat, s katerim se lahko brez težav postavi ob bok turbo trivaljnikom, še bolj pomembno pa je, da je mazda2 s tem motorjem šparovček, saj je potovalni računalnik pokazal kombinirano porabo 5,5 litra, kar je le liter več od tovarniško izmerjene.
Tako opremljena mazda2 stane 14.190 evrov, s posebno rdečo barvo še 550 evrov več. Želel bi si zgolj še samodejno klimatsko napravo.
Podatki o vozilu: mazda2 G90 1.5 attraction (5V)
Motor: bencinski, atmosferski, štriivaljni, 1496 ccm
Najvišja moč: 66 kW (90 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 148 Nm pri 4.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.060 x 1.495 x 1.695, medosna razdalja 2.570
Najvišja hitrost: 183 km/h
Pospešek: 9,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 5,5 litra, 105 g CO2/km
Cena (v evrih): 14.190 (osnovni testni) / 14.740 € (testnik z dodatki)
Plusi: Oblika, poraba goriva, razmerje cena / vrednost, asistenčni sistemi;
Minus: Sedeža spredaj preozka, odpiranje zadnjih vrat, samodejna klima le z zmogljivejšim bencinskim motorjem;