Avto > Testi
67 ogledov

X-trail s stezic zapeljal na avtocesto

Nissan X-trail
1/24
Anže Petkovšek
X-trail ni več posebnež iz divjine, temveč je s svojo uglajenostjo in načitanostjo potrkal na vrata čislane družbe.

Če so ob prihodu druge generacije x-traila Japonci govorili le o blagi evoluciji, saj da njegovi vozniki zaradi tako izvrstne originalne ideje drugega sploh ne pričakujejo, si je vmes njihova klientela ob pogledu na vse bolj zanimive predstavnike drugih znamk, ki so terenske zmogljivosti rade volje menjali za več prefinjenosti in udobja, očitno premislila.

Nissanov x-trail je v tretje povsem spremenil pristop. “Pa saj to je tudi oblikovno le malce večji qashqai,” se sliši očitek. Podobnosti je resnično veliko, ampak kaj pa je tu slabega, če se kdaj pa kdaj posluša nasvet kralja med kompaktnimi križanci, kar izjemno uspešni 27 centimetrov krajši brat gotovo je?

Aduti so prostornost, vožnja po asfaltu, napredna asistenca ...

X-trail je po novem predvsem veliko dinamičnejši in to ne le zgolj na pogled. Možat izgled ga dela opaznega na cesti, če ga kdo spredaj po lučeh še zamenja z manjšim bratom, dvomov ni več ob pogledu na višjeraslo postavo in drugačna zadnja svetila. Navkljub dejstvu, da je ohranil dolžino na približno isti ravni kot predhodnik, pa x-trail nudi bistveno drugačno uporabnost, tudi v primerjavi s qashqaijem. Notranjost je namreč zelo prostorna za vse potnike, na doplačljivih dodatnih dveh sedežih v tretji vrsti pa se lahko prevažata še dva otroka. V petsedežni postavitvi x-trail nudi 550 litrov prtljažnika, pri čemer je zelo uporabnih pravilnih oblik.

X-trail svojo sodobnost izpričuje tudi na najrazličnejše druge načine, čeprav je treba za izkušnjo poseči ali po ločenih paketih ali pa kar po najdražji iz dveh serijskih oprem z imenom tekna. Le tako je namreč vgrajen petpalčni zaslon, na katerem nadzorujemo klasične funkcije infotainment sistema, povrh pa je v tem primeru dodan tudi 360-stopinjski pogled iz avtomobila s pomočjo štirih kamer, kar močno olajša počasne manevre med ovirami, saj si ni potrebno beliti glave s preglednostjo iz vozila.

Nissan X-trail | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
V najdražji opremi so vedno poleg tudi moderni pripomočki za aktivno varnost, kot je sistem za preprečevanje naleta city AEB, prepoznava voznikove budnosti, opozorilo na nenamerno menjavo pasov in za prepoznavo znakov.

Hvalevredno je varnostni paket kot tudi paket kamer mogoče nabaviti z doplačilom tudi za preostali dve opremi. Po tej plati je x-trail gotovo med najboljšimi v razredu srednje velikih suvov. 

Je x-trail sploh še upravičen do oznake suv? Tako kot konkurente ga je namreč prav tako nabaviti le z dvokolesnim pogonom, vendar takšen avto po mojem mnenju nima pravega smisla, še posebej ker je razlika do polnega pogona in s tem precej boljše stabilnosti  razmeroma ugodnih 810 evrov. 4x4 testnik se je v ovinkih gotovo tudi zaradi pomoči od zadaj prav fino bojeval z asfaltom, čeprav x-trail ni tiste vrste avto, ki bi predolgo odpuščal tovrstno maltretiranje. Nagibanja je pričakovano kar nekaj, tona in pol mase skupaj z visokim težiščem pač ne more početi čudežev.

Pa bi z x-trailom še lahko šli na lov, tako kot s predhodnikom, ki je imel nenazadnje celo posebne luči na strehi za brezpotja? Lahko, a le do zaključka spodobne gozdne ceste. Dolg prednji previs in ne pretirano visoko podvozje nista namenjena alpinizmu. Blokada prenosa moči na 50:50 pa je bolj zagotovilo, da se avto ne bo ustrašil prve lužice ali parih centimetrov snega na domači klančini. Meja med klenimi suvi in križanci torej tudi v primeru x-traila vse bolj bledi.

Nissan x-trail 1,6 dCi 4WD (tekna)

Motor:1.598 ccm, 96 kW (130 KM), 320 Nm od 1.750 vrt./min


Poraba na testu:6,5 - 6,8 l/100 km


Zmogljivosti:188 km/h, 10,5 sek 0-100 km/h


Cena:35.468 €

AvtoTest


Videz, prostornost, varčnost, napredna tehnika.


Je postal prevelik "softič"?

Udobje.

X-trailu znotraj ni veliko za očitati, vse je korektno odmerjeno. Vseeno pa po občutku uglajenosti težko konkurira nekaterim tekmecem, ki znajo pričarati nekaj več premium občutka, denimo z manj režami med posameznimi sestavnimi deli in boljšo kombinacijo materialov. Svetlo obarvana plastika na volanu ne daje pretiranega upanja, da bi dolgo kljubovala sledovom obrabe. X-trail je res prostoren suv/križanec, všeč mi je bilo uporabno veliko strešno okno, saj ga je mogoče tudi odpreti.

 
Pogon.

Preseneča me odločitev, da je x-trail vsaj za zdaj na voljo le z 1,6-litrskim dizlom, saj si bo kdo ob takšni končni ceni zagotovo želel več. Motor je znan iz ostalih modelov konglomerata Renault-Nissan, po začetni zaspanosti dobro poprime za delo, vseeno pa je 96 kilovatov premalo za x-traila. Je pa z njim x-trail resnično varčen, ob zmerni vožnji sem na testnem krogu nameril le 6,5-litrsko porabo. Sam bi vsekakor izbral ročni menjalnik pred brezstopenjskim CVT.

 
Konkurenti.

Dejavno se borba odvija predvsem na daljnoazijskem območju. Honda CR-V je izjemno praktičen avto, hyundai santa fe odgovarja z drznim dizajnom in močnimi dizli. Tu je potem ford kuga, ki je v zadnji generaciji precej zrasla, pridobila precej tehnikalij in ohranila zelo dobre vozne lastnosti. Blizu sta tudi malce krajša, a tehnološko zelo podkovana mazda CX-5 in zimzelena toyota RAV4.

 
Vrednost.

Presenetilo me je, kako blizu sta si cenovno s qashqaijem, glede na to, koliko več uporabnosti omogoča x-trail. S 4x4 različico z opremo tekna je X-trail vreden 35.486 evrov, qashqai 4x4 z isto opremo in motorjem pa 32.270 evrov. Približna ocena glede na podobno opremljene konkurente pravi, da je X-trail nekje v zlati sredini. Postavljena cena se mi zdi fer, marsikdo pa bi se zadovoljil tudi s pet tisočakov cenejšo opremo Acenta, ki bi ji dodal nekatera nujna doplačila.

 
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.