Že sestrska znamka Hyundai je nakazala, da so Korejci naredili odločen korak naprej v oblikovanju, kakovosti in naprednih tehnologijah.
Avtomobili so postali oblikovno veliko bolj drzni. To smo zato pričakovali tudi od Kie. Novi sorento je na cesti zelo opazen. V novi izvedbi »tigrove maske«, bolj ostrih linijah z več zaščitnimi elementi in podaljšanem pokrovu motorja, zaradi katerega je tudi stebriček A pomaknjen za tri centimetre nazaj, je postal tudi večji. Opazno večji. Medosna razdalja je z 2,815 metra daljša za 35 milimetrov, centimetrske prirastke pa so dobile tudi dolžina, širina in višina. To se odraža predvsem v več prostora za potnike v drugi sedežni vrsti, opcijsko, za doplačilo dobrih 800 evrov, lahko namestimo v kabino tudi šestega in sedmega potnika.
Zanimivost: dizelski sorento lahko vleče prikolico z maso 2,5 tone. Na cestah s slabim oprijemom je v pomoč terenski program.
Dva sedeža v tretji vrsti občutno zmanjšata uporabnost prtljažnika, a sta, tako kot pri večini tovrstnih vozil, primerna le za nujne, prevoze. Primernejša sta za otroke, ki bodo lažje zlezli preko poklopljivih sedežev v drugi vrsti v zadek. Je pa pohvalno, da sta tudi sedeža v tretji vrsti z najbogatejšim paketom opreme opremljena z isofix sidrišči za pritrditev otroških sedežev. Če nujno ne potrebujete sedmih sedežev, pa jih sami ne bi izbrali kot del dodatne opreme, pri tem pa boste imeli večji prtljažnik in še dvojno dno.
Dobro je poskrbljeno tudi za odlagališča, na katera lahko računata tudi potnika v tretji vrsti, tako kot na posebno zračenje.
Ko smo ga opazovali od zunaj, so bili prva povezava veliki SUV-ji, s katerimi se bahajo Američani. Sorento ima cel kup izvirnih podrobnosti, zaradi katerih je na cesti posebnež. Sprednja maska spodaj je obrobljena z dnevnimi LED lučmi, ki so del njegovega okvirja, izstopajo tudi originalne navpične zadnje luči, ki so razcepljene, zadaj pa je marsikdo čudno pogledal, kje je brisalec, ki so ga dejansko skrili tako, da so ga vgradili v spojler. Svoje dodajo tudi 19-palčna kolesa.
Dohiteva premijski razred
Po kakovosti notranje opreme lahko sorento konkurira tudi nemškim premijskim znamkam. Običajno kabine sodobnih avtomobilov opisujemo s stavkom "v njem prevladujejo velika zasloni na dotik«. Tudi sorentovova armaturna plošča z velikimi zasloni in nizko postavitvijo spominja na najnovejše Mercedese. Novost so štiri masivne navpične klimatizirane prezračevalne odprtine s kromiranim okvirjem in okrasni motiv rešetke v oblogi vrat. Za njimi je skrita ambientalna osvetlitev, ki je v temi videti zares odlično.
Pohvalim lahko tudi ergonomijo. Klasične prestavne ročice ne boste našli, avtomatik deluje brezžično. Kombinacijo upravljanja na dotik s tipkami strojne opreme je izbrana premišljeno in logično, razveseli pa tudi kakovost zaslonov, vključno s sliko iz kamere za vzvratno vožnjo. Tako kot drugi novi modeli, na primer hyundai tucson, tudi sorento ponuja prilagoditev slike stanja za avtomobilom, ki se, ko je vključen smerni kazalec, samodejno prenese na levo ali desno digitalno "okno". Video se prikazuje s pomočjo dveh širokokotnih in visokoločljivostnih kamer, ki sta v ohišju levega in desnega stranskega ogledala. Opozorilo o vozilu v mrtvem kotu lahko spremljate tudi na head-up zaslonu, ki pa je le del najvišje opreme.
Kiini digitalni merilniki z visokoločljivostnim zaslonom (1920x720 pikslov) nadomeščajo običajni merilnik hitrosti in števec prevoženih kilometrov z enim samim enotnim zaslonom, ki prikazuje izostreno digitalno številčnico s podatki o vozilu in motorju. Večfunkcijski zaslon med števci prikazuje navigacijska navodila 'ovinek za ovinkom', informacije avdio sistema, poglobljene potovalne podatke, diagnostična opozorila ter 'popup' obvestila, povezana z različnimi aktivnimi in asistenčnimi tehnologijami.
Tega v evropskih konkurentih nismo vajeni
Sorento je nabit s tehnologijami. Zelo naprednimi. Poleg omenjenega naprednega monitorja za pregled nad dogajanjem v mrtvem kotu, je treba omeniti še na navigacijsko napravi zasnovan tempomat ter sisteme za izogibanje pred čelnim trkom, trkom ob bok in preprečitev sekundarnega trka.
Naj pojasnim. Sistem je namenjen preprečevanju ali zmanjševanju resnosti poškodb pri sekundarnih trkih, do katerih lahko pride, ko se vozilo še naprej ustavlja, pogosto kar brez voznikovega nadzora. Sistem se aktivira po sprožitvi varnostnih zračnih blazin, ki nakazuje resnost tveganja nesreče in zahteva posredovanje. Po sprožitvi sistem meri hitrost vozila in spremembe smeri ter z zaviranjem z ustrezno jakostjo zavorne sile nadzorovano ustavi vozilo.
Sistem spremlja položaj stopalk, da preverja, če voznik poskuša pospešiti ali zavirati. Če MCB sistem zazna premajhno ali nikakršno posredovanje voznika, posreduje elektronski stabilnostni sistem (ESC), ki uporabi ustrezno količino zavorne sile za ustavitev vozila. Sistem deluje pri hitrostih do 180 km/h, ker lahko zaviranje pri še večjih hitrostih povzroči druge hujše posledice.
Učinkovitost sistema MCB pri preprečevanju sekundarnih nesreč so prepoznali pri Euro NCAP. Vozila, opremljena z omenjenim sistemom, prejmejo dodatne točke za zaščito odraslih potnikov. Empirični testi sistema so pokazali, da so vozila z MCB-jem udeležena v 8 % manj nesrečah s smrtnim izidom, z njim pa v primeru nesreče nastane tudi 4 % manj hujših poškodb kot v vozilih brez MCB-ja.
Sorento naprednost izkazuje še z enim novim sistemom. To je tehnologija daljinskega samodejnega parkiranja, ko vozniku med parkiranjem vozila ni več potrebno sedeti v vozilu. Kia torej ta sistem seli tudi v vozila "ljudskih" znamk.
Voznik lahko med parkiranjem izstopi iz vozila in nato vozilo daljinsko parkira naprej na ozko parkirno mesto ali v garažo oziroma vzvratno zapusti svoje parkirno mesto. Voznik aktivira funkcijo daljinskega parkiranja izven vozila s pomočjo ključa z zaslonom. Celoten postopek parkiranja spremljajo nadzor razdalje pri parkiranju (PDC), parkirni asistent in senzorji surround view. Med postopkom parkiranja lahko voznik po potrebi nadzorovano ustavi vozilo.
Dizel bo kraljeval
Novi sorento je pri nas na voljo s tremi pogonskimi variantami. Bencinskega motorja ni, je pa še naprej na voljo 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 148 kilovatov in navorom 440 Nm, ki deluje v kombinaciji z novim 8-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko. Drugi dve, dražji možnosti sta 176-kilovatni hibridni in 199-kilovatni priključno hibridni sklop, ki sta zasnovana na povezavi 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika, elektromotorja in šeststopenjskega samodejnega menjalnika. Mi smo preizkušali dizelsko različico, ki bo pri nas prva izbira.
Motor je zaradi uporabe aluminija skoraj 40 kilogramov lažji. Kombinacija dizla in novega menjalnika se je izkazala za zelo dobro, čeprav ne pričakujte, da poka od moči. Sodelovanje je dobro usklajeno, prestavljanje je hitro in tako gladko, da sopotniki prestavljanja oziroma cukanja ne bodo občutili, pospešek, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h, pa razkriva, da to ni športen SUV.
Menjalnik gladko pospešuje pri nizkih vrtljajih, motor pa razvaja z veliko navora, predvsem tam, kjer se motor največ časa vrti, v srednjih vrtljajih. Glasen postane šele pri večjih obremenitvah. Poleg tega je kabina dobro zvočno izolirana, zato dizelskega motorja v notranjosti sploh ne slišite, enako velja tudi za hrup iz podvozja.
Poraba je v mejah pričakovanj za tako velik avto. Naše povprečje je bilo malo pod osmimi litri, na relacijskih vožnjah brez vključene avtoceste smo se brez težav vozili tudi z manj kot sedmimi litri porabe, pri zelo dinamični poskoči do devet litrov.
S popusti do dobrega razmerja med ceno in dobljenim
Kia sorento je med najbolj naprednimi SUV-ji trenutno na trgu, kar se pozna tudi na ceni. Osnovna za dizelski štirikolesni gnani sorento je nekaj pod 60 tisočaki, kar je kar zasoljeno, a …
Ponuja polne LED luči, ne pa tudi matričnih, ki jih ni niti na seznamu doplačil, kar je manjše razočaranje za ta razred vozil. V kabini je usnjena notranjost, navigacija, ogrevani sedeži spredaj in zadaj, zadaj je možno nastavljati tudi naklon, dostop in zagon brez ključa, celota paleta naprednih varnostnih sistemov …
Sorento je odlična izbira za tiste, ki iščejo večjega in varnega družinskega terenca (na preizkusih Euro NCAP je kljub najstrožjim standardom prejel visoke ocene in 5 zvezdic). Če upoštevamo izdaten popust zaradi oblik financiranja, ki ga poceni pod 50 tisočakov, je to odlično razmerje med ceno in vrednostjo. Ne smete vihati nisi nosu nad znamko, sorento je na marsikaterem področju zadaj pustil SUV-je ljudskega nemškega koncerna.
Podatki o vozilu: Kia sorento 2.2 CRDi 4WD (EX limited Panorama ISG)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 2.151 ccm
Največja moč: 148 kW (202 KM) pri 3.800 vrtljajih
Največji navor: 440 Nm pri 1.750 -2.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 202 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.810 x 1.900 x 1.695, medosna razdalja 2.815
Prtljažnik (v litrih): 616/187 (7 sedežev)
Poraba: 7,7 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 179 g/km
Cena v evrih: 48.699 (osnovna) / 56.599 (testni) / 50.399 (popust gotovina) 45.399 (popust financiranje)
Plusi: Privlačen videz, udobje, oprema, prostornost, napredna tehnika, premijski vtis;
Minusi: Nima matričnih žarometov, davek tretje vrste pri prostornosti prtljažnika.
in temu se reče trajnostna mobilnost, manjka samo še top . težo ste za nalašč izpustili ? a tole sme sploh na cesto, glede na osno obremenitev. namesto da bi pograjali take mamute, pa jim pojete hvalo, pa naj majo… ...prikaži večajo še take bonbončke.
Prvi mesec sem od tega preprostega spletnega gospodinjskega dela prejel 26391. To delo je na spletu in je delno ali v zaključnem obdobju zelo enostavno, samo sledite navodilom na tem blogu ... >>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑫𝒐𝒖𝑰𝒏𝒄𝒐𝒎𝒆.𝐜𝐨𝐦