Kia EV GT stavi na značilen slog na trgu križancev in športnih terencev. EV6 je Kiin prvi model, ki je narejen na znamkini novi namenski platformi za baterijska električna vozila E-GMP, ki si jo seveda deli s Hyundaijem, kjer so pred kratkim predstavili kombilimuzinski ioniq 5.
GT različica modela EV6 prinaša vpadljivo zunanjost s high-tech pripomočki in nakazuje na zmogljivost Kiinega električnega vozila. Spredaj je Kiina ‘tigrova maska’ dobila drugačen videz, prilagojen digitalni dobi. Dnevne luči, ki so del ‘digitalne tigrove maske’, so dobile moderen videz in vključujejo ‘sekvenčni’ dinamični vzorec osvetlitve, pod njim pa nizko postavljena odprtina za zajem zraka vizualno razširi prednji del vozila.
Kiin novi model predstavlja začetek srednjeročne in dolgoročne strategije za baterijska električna vozila, priključno hibridna (PHEV) in hibridna (HEV) vozila, ki bodo do leta 2030 predstavljala 40 odstotkov celotne prodaje korejskega proizvajalca vozil. Kia namerava do leta 2030 povečati prodajo BEV-jev na 880.000 vozil ter tako postati globalno največji prodajalec tovrstnih vozil. EV6 je prvi od skupno 11 Kiinih novih BEV modelov do leta 2026 – 7 jih bo izdelanih na E-GMP platformi, štirje EV derivati pa na temelju obstoječih modelov.
Bočni profil prikazuje silhueto, navdihnjeno s križanci. Prepoznavna linija se razteza vzdolž dna vrat ter se vzpenjajoč ukrivlja proti zadnjim kolesnim lokom, s čimer vizualno podaljša profil vozila. Zadek, zasnovan s ciljem doseganja aerodinamičnih zmogljivosti, prinaša padajoči zadnji C stebriček s črnimi sijajnimi vložki, ki vizualno razširijo okno. Nad tem je strešni spojler, ki zrak potiska navzdol proti spodnjemu spojlerju, nameščenemu nad novimi lučmi.
Kljub kompaktnim zunanjim meram 2.900 milimetrov dolga medosna razdalja v kabini omogoča podobno veliko prostora kot ga ponujajo srednje veliki športni terenci, kar je nasploh značilnost vseh električnih vozil.
Veliko prostora za potnike zadaj
Pri Kii poudarjajo infotainment zaslon, ki daje notranjosti občutek odprtosti. Sedeži so tanki, lahki in odeti v robustno tkanino, narejeno iz predelane plastike, pri čemer poudarjajo, da je prihranek enakovreden 111 plastenkam za vodo.
Model EV6 bodo proizvajali v Južni Koreji. Prodaja na izbranih globalnih trgih se začne v drugi polovici letošnjega leta, na nekaterih trgih so možne spletne rezervacije že od 30. marca.
Prtljažnik ima kapaciteto 520 litrov (VDA) z dvignjenimi sedeži v 2. sedežni vrsti. S spuščenimi sedeži v 2. vrsti se prostornina prtljažnika poveča na 1.300 litrov. Avto ima spredaj pod motornim pokrovom dodatnih 52 litrov prostornine za shranjevanje pri 2WD različicah oz. 20 litrov pri AWD različicah.
EV6 kupcem na izbiro ponuja več možnosti povsem električnega pogona z ničelnimi emisijami, vključno z visokonapetostnim baterijskim sklopom z dolgim dosegom (77,4 kWh) in standardnim dosegom (58 kWh). EV6 GT-line je prav tako na voljo z dolgim in standardnim dosegom, medtem ko je EV6 GT na voljo le z baterijskim sklopom z dolgim dosegom. To je Kiino prvo električno vozilo, ki je na voljo z 2-kolesnim (2WD) ali 4-kolesnim pogonom (AWD).
Z zmogljivostjo baterije 77,4 kWh lahko z enim polnjenjem prevozi več kot 510 kilometrov po WLTP kombiniranem načinu merjenja. Z največjim navorom 605 Nm, ki je na voljo pri AWD izvedenki, lahko od 0 do 100 km/h pospeši v 5,2 sekunde. Baterijski sklop z zmogljivostjo 77,4 kWh z elektro motorjem z močjo 168 kW (229 KM) prenaša moč preko zadnjih koles, medtem ko AWD izvedenka na prednja in zadnja kolesa prenaša svojih 239 kW (325 KM).
Na voljo je najnovejša generacija Kiinega pametnega regenerativnega zavornega sistema, ki se ga upravlja z ročicami za volanskim obročem, kar voznikom omogoča hitro in enostavno upočasnjevanje vozila ter rekuperacijo kinetične energije za doseganje maksimalne učinkovitosti in posledično daljšega dosega. Vozniki lahko izbirajo med šestimi stopnjami regenerativne zavorne sile (brez, 1 do 3, ‘i-PEDAL’, ali auto način), odvisno od želene stopnje rekuperacije energije. Način ‘i-PEDAL’ omogoča vozilu skladiščenje maksimalne količine energije zaviranja ter zagotavlja nežno ustavljanje vozila brez pritiskanja zavorne ročice.
Izvedenka z zmogljivostjo baterije 58 kWh omogoča pospešitev od 0 do 100 km/h v 6,2 sekunde, z največjim navorom 605 Nm (AWD izvedenka). Ta različica z elektro motorjem z močjo 125 kW ima zadnji pogon, medtem ko ima AWD izvedenka dva elektro motorja, ki na prednji in zadnji par koles prenašata skupno 173 kilovatov (235 KM).
EV6 GT, opremljen z dvema elektro motorjema skupne moči 430kW, prenaša električne zmogljivosti na višjo raven. Z navorom 740 Nm različica GT AWD pospeši od 0 do 100 km/h v zgolj 3,5 sekunde in lahko doseže najvišjo hitrost 260 km/h.
Hitro polnjenje
EV6 nudi možnost 800V in 400V polnjenja, pri katerem uporabnik ne potrebuje dodatnih komponent ali adapterjev. Vozilo je zmožno z zelo hitrim polnjenjem napolniti baterijo od 10 do 80 odstotkov napolnjenosti v zgolj 18 minutah pri vseh različicah modela, do 100 km dosega pa jo lahko napolni v manj kot štirih minutah in pol (2WD s 77, 4-kWh baterija).
Informacijsko-zabavni sistem vključuje dva 12-palčna zaslona. Ukrivljena zaslona imata tanke plošče s filmsko plastjo ter izkoriščata novo strukturo in napredno tehnologijo za zmanjšanje svetlobnega učinka. Merilniki in infotainment sistem so videti kot da bi bili del ene celote. Zajetna steklena površina, ki se razteza od volanskega obroča do sredine vozila, pred voznikom prikazuje digitalne merilnike ter informacijsko-zabavni sistem nad sredinsko konzolo.
Sistem polnjenja je bolj prilagodljiv kot pri prejšnji generaciji BEV-jev, zahvaljujoč integrirani krmilni enoti polnjenja (ICCU), ki omogoča novo funkcijo vehicle-to-load (V2L), s katero lahko električni porabniki porabljajo energijo iz baterije vozila. Funkcija V2L lahko dobavlja do 3,6kW moči in lahko zagotovi dovolj elektrike za hkratno delovanje 55-palčnega televizorja in klimatske naprave za več kot 24 ur. Sistem lahko prav tako polni drugo električno vozilo. Z več kot 35-odstotno napolnjene baterije lahko EV6 vleče tovor do 1.600 kg.
EV6 prinaša tudi obogateno resničnost (AR), ki se prikazuje na projicirnem zaslonu (head-up display), ki projicira potovalne informacije na vetrobranskem zaslonu v voznikovem vidnem polju. Sistem prikazuje opozorila asistenčnega sistema (ADAS), podrobnosti o hitrosti vozila ter podrobnejša navigacijska navodila (turn-by-turn).
EV6 je opremljen s tehnologijami za rekuperacijo energije z namenom doseganja maksimalnega dosega z enim polnjenjem. Tu je Kiina najnovejša generacija energijsko učinkovite toplotne črpalke, ki uporablja odvečno toploto iz hladilnega sistema vozila. To omogoča, da lahko avto pri minus sedmih stopinjah Celzija doseže 80 % dosega, ki je sicer na voljo pri 25 stopinjah Celzija.
švabi so popušili.