Hyundai ioniq, ki je kot edini model avtomobila na voljo s tremi različnimi elektrificiranimi različicami, je dočakal medgeneracijsko prenovo. Slednja je šla predvsem v smeri večjega udobja električnega potovanja in uporabnosti. Zdaj je možno v vseh treh različicah še več potovati na elektriko.
Najbolj vidne novosti na zunaj so preoblikovan sprednji in zadnji odbijač, motorna maska, spredaj in zadaj svetijo led luči z novim svetlobnim podpisom, nova je oblika platišč.
Hyundai je pot elektrifikacije z modelom ioniq electric (100-odstotno električno vozilo) začel leta 2016. Takrat še z za današnje razmere majhno baterijo kapacitete 28 kilovatnih ur in dosegom 180 kilometrov z enim polnjenjem litij-ionske baterije.
Električni motor v sedaj razvije 100 kw (136 KM) in 295 Nm navora in je plod Hyundaijevega razvoja, za prenos moči na kolesa pa skrbi 1-stopenjski reduktor z diferencialom.
Več sprememb je v kabini, kjer je najbolj opazen nov 10,25-palčen samostoječ zaslon občutljiv na dotik, ki podpira delovanje infozabavnega sistema in navigacije. Novi so merilniki v velikosti 7-palcev z novo grafiko, ambientalna svetloba v modri barvi, za leši videz poskrbijo kromani detajli, novost je tudi sistem multi bluetooth, ki omogoča, da se z infozabavnim sistemom povežejo dve mobilni napravi in SOS tipka, ki je del sistema e-call, ki samodejno, če senzorji zaznajo sprožitev zračnih blazin, klicnemu centru sporoči podatke o vozilu, čas nesreče, smer vožnje, senzorji pristojne obvestijo tudi o samem trku in o znamki ter modelu vozila.
Ioniq electric je zdaj veliko bolj uporaben, saj ima pod zadnjimi sedeži za 36 odstotkov večjo baterijo s kapaciteto 38,3 kWh, ki mu po merjenju WLTP omogoča 311 kilometrov vožnje na elektriko. Razlika je očitna, ni pa edina. Novost je tudi v polnjenju, saj je po novem opremljen s serijskim 7,2-kW polnilcem (prej 6,6-kW), ki je namenjen hitremu polnjenju (tip 2). S pomočjo hitre polnilnice moči 100 kW je baterijo mogoče v zgolj 54 minutah napolniti do 80%, na domači vtičnici pa polnjenje baterije traja 6,5 ure.
Spremembe so bile narejene tudi v primeru hibrida in priključnega hibrida ioniq, ki ju od električnega v prvi vrsti ločimo po motorni maski, saj ima različica electric zaprto masko, ostali dve pa aktivne zračne lopute za hlajenje električnih komponent in izboljšanje aerodinamike vozila (Cd = 0,24).
Novost pri 100-odstotno električnem ioniqu je vožnja z uporabo ene stopalke, kar pomeni, da se vozilo začne zaustavljati, ko spustimo nogo s stopalke za plin, takrat pa deluje tudi regeneracija in polnjenje baterije.
Ioniq hybrid in ioniq plug-in sta opremljena z 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom (Kappa GDI) z direktnim vbrizgom, ki razvije 77,2 kW (105 KM) in 147 Nm navora, ki je povezan z 6-stopenjski robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko. V hibridni različici se mu je pridružil elektromotor z 32 kW (43,5 KM) in maksimalnim navorom 170 Nm, ki ga poganja litij-ionska polimerna baterija kapacitete 1,56 kWh, nameščena pod zadnjimi sedeži. Na drugi strani električni motor v priključnem hibridu razvije 44,5 kW (60,5 KM) in maksimalno 170 Nm navora, ki ju črpa iz litij-ionske polimerne baterije kapacitete 8,9 kWh. V kombinaciji z 1,6-litrskim agregatom tako obe različici razvijeta 103,6 kW (141 konjskih moči) in do 265 Nm navora. Hibrida je mogoče na elektriko pognati do hitrosti 120 km/h (v optimalnih razmerah), pri Hyundaiu pa pravijo, da je možno brez emisij v ozračje s priključnim hibridom prevoziti do 63 kilometrov poti (merilni cikel WLTP).
Ioniq je šel tudi v korak z varnostnimi trendi. Serijsko so na voljo nove funkcije, kot opozorilo in preprečevanje naleta s pešci in kolesarji, opozorilo na nenamerno zapuščanje voznega pasu, sistem za prepoznavanje voznikove zbranosti in samodejno zasenčenje dolgih luči, varnostni paket za pa za doplačilo omogoča še izbiro sistema za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, opozarjanje na prečni promet zadaj, prepoznavanje prometnih znakov in prednastavitev hitrosti s funkcijo stop & go, možno si je omisliti sistem za samodejno ohranja vozilo na sredini voznega pasu in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji. Novost je tudi obvestilo za speljevanje vozil spredaj, ki opozori, da se je vozilo spredaj začelo premikati.
Hyundai na trojček ponuja petletno garancijo brez omejitve kilometrov, na baterijo pa osemletno garancijo oziroma 200 tisoč prevoženih kilometrov.
Cene. Vsi modeli so na voljo s tremi stopnjami opreme. Povsem električni ioniq EV stane brez upoštevane državne subvencije (7.500 evrov) 36.900 evrov, priključni hibrid stane najmanj 33.490 evrov, z upoštevano Hyundaievo eko subvencijo pa 2.000 evrov manj. Najcenejši je hibrid, ki v osnovni različic stane 26.990 evrov, oziroma 24.990 evrov z upoštevano eko subvencijo s strani Hyundaia.
Enkrat na teden 300 kilometrov z 10 minutnim postankom na polovici, 90 % avtoceste brez polnjenja še zmeraj ne gre!