Avto
334 ogledov

Hyundai ioniq - prvi s tremi različnimi pogoni

Hyundai IONIQ
1/12
Žurnal24 main
Hyundai ioniq je odgovor korejskega velikana na toyoto prius. A ni samo kopija, saj je to prvi avtomobil, ki ponuja tri različne pogone, tri značaje. Poleg hibridnega pogona in električne različice bo kasneje pri nas na voljo še priključni hibrid. Cene za klasični hibrid se s popusti začnejo pri 22.990 evrov, električna različica (brez vključene državne subvencije v višini 7.500 evrov) stane vsaj 35 tisočakov.

Hyundai ima z ioniqom velike načrte. Ne samo v tujini tudi pri nas, kjer nameravajo že leto prodati med 100 in 150 modelov, od tega desetino električnih, za katere vlada vse večje zanimanje med poslovnimi uporabniki, pravijo pri slovenskem uvozniku.

Hyundai z ioniqom obrača povsem nov list v svoji zgodbi. Predvsem zaradi svojega inovativnega pristopa pri gradnji serijskih avtov. ioniq je raje kot prvi serijski avto na svetu razvil popolno prilagodljivost trem različnim tipom okolju prijaznejšega pogona - hibrida, priključnega hibrida in EV pogona. Vse tri različice kombilimuzine se na zunaj razlikujejo le v detajlih, kot je motorna maska ali odprtina za vtičnico.

Oblika prilagojena učinkovitosti

Oblika petvratne kombilimuzine je prilagojena družinskemu videzu, a je vseeno že na prvi pogled drugačna. Velik vpliv je imela aerodinamika, ki vpliva na učinkovitost in ekonomičnost. Poraba je ključna, pravijo pri Hyundaiju. Korejci so naredili celo vrsto ukrepov, da so dosegli izjemno nizek količnik zračnega upora (Cd = 0,24). Prevladujejo tekoče poteze, spredaj so zračne sprednjih koles, spojler in difuzor zadaj, prekrito dno, tristopenjske aktivne lopute na maski motorja ... Vse to vpliva na porabo goriva ali elektrike.

Hyundai IONIQ | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main


So pa pri Hyundaiju poskrbeli tudi zato, da se različice med seboj ne ločijo zgolj po oznakah na karoseriji, pač pa že na prvi pogled. Najbolj izrazita razlika med hibridom in EV modelom je v motorni maski. Pri električnem modelu je popolnoma prikrita, brez zračnih rež, hibrid pa ima bolj družinski "obraz" s prepoznavno šestkotno masko z režami. Vsak od njiju je na voljo v ekskluzivni barvah, pri hibridu si lahko omislite 15- ali 17-palčna platišča, pri električnem modelu 16-palčna. Za boljšo učinkovitost so platišča oblikovana tako, da je izkoristek najboljši možen, svoje dodajo pnevmatike z nizkim kotalnim uporom. EV model ima polne led žaromete, hibrid pa biksenonske.

Dvosklopčni menjalnik nenavadne oblike

Masa je izrednega pomena, zato serijski ioniq deluje lahkotno, a ne na račun notranjega udobja, saj ob čistem videzu armaturke ponuja vse potrebno udobje za potnike. Je nekoliko manjši od priusa, prtljažnik meri 443 - 1505 litrov (hibrid). Pri korejski znamki sami priznavajo, da materiali v potovalni kabini morda ne dajejo enakega občutka, kot pri premium znamkah, a gre za naravne, eko, materiale.

Posebnost je dvosklopčni menjalnik, po zagotovilih Hyundaija na kakovost vožnje tovrstni prenos moči deluje precej bolje kot CVT brezstopenjski menjalnik konkurence, je, da nima klasične ročice, ampak gumbe, ki so razvrščeni med sedežema spredaj. Izbirati je možno med različnimi načini vožnje (eco, normal, sport).

Ioniq ima vse sodobne tehnične pripomočke, od infotainmenta z 8-palčnim zaslonom na dotik do asistenčnih sistemov vključno z radarskim tempomatom, sistemom za nadzor mrtvih kotov in zaznavo prečnega prometa, sistem za zaviranje v sili s sistemom za prepoznavanje pešcev ...

Trije pogoni, trije značaji

Kot klasični hibrid si ioniq pogonski sklop deli z novim križancem kio nirom. To pomeni, da ga poganja 1,6 GDI bencinski motor, ki se hvali s kar 40-odstotnim toplotnim izkoristkom. Njegova moč je 77 kW (105 KM), še 32 kW pa doda električni motor, ki se napaja iz li-ion baterije (prius ima v Evropi le NiMh). Sistemske moči je tako 103,6 kW (141 KM), navora pa skupaj 265 Nm. Najvišja hitrost je 185 km/h, izpusti CO2 ob tem 79 g/km (72-kilovatni prius 70 g/km). Možna je tudi vožnja povsem na elektriko in sicer do hitrosti 120 km/h.

Hyundai IONIQ | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main


EV različica pa je gnana od elektromotorja z močjo 88 kW (120 KM). Navora je 295 Nm, baterija je 28 kWh litij-ionska, ki naj bi v idealnih razmerah zadostovala za 280 kilometrov poti z enim polnjenjem. Menjalnik je v tem primeru enostopenjski, najvišja hitrost je 165 km/h. Baterijo se do 80 odstotkov na hitri DC polnilnici napolni v 23 minutah, priložen je tudi kabel z nadzornim sistemom ICCB, kar pomeni, da je možno polnjenje na klasični vtičnici, recimo doma, v garaži.

8 let garancije na baterijo

Hyundai tudi za ioniqua ponuja paket garancije - pet let brez omejitve kilometrov, ki je nadgrajen z 8-letno garancijo na baterijo, oziroma do 200 tisoč prevoženih kilometrov. Hibrid z vključenim promocijskim popustom v višini 2.000 evrov, s prvim od treh stopenj opreme, stane 22.990 evrov, EV model pa brez vključene državne subvencije (7.500 evrov za popolnoma električna vozila) stane 35 tisoč evrov. Pri uvozniku napovedujejo, da so že letos sposobni prodati med 100 in 150 ioniqov, desetina naj bi bila povsem električnih. Njihova baterijska vozila so na prodaj pri 10 večji prodajalcih, vsak od njih je usposobljen tudi za servis električnih vozil.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.