Hyundai ioniq je odgovor korejskega velikana na toyoto prius. Seveda nima ambicij, da bi že v prvem zamahu po prodaji prehitel japonskega pionirja hibridne tehnologije, ioniq je raje kot prvi serijski avto na svetu razvil popolno prilagodljivost trem različnim tipom okolju prijaznejšega pogona - hibrida, priključnega hibrida in EV pogona.
Da gre za azijske marnje? Kako si potem razlagati, da je celo Matthias Müller, prvi mož koncerna Volkswagen, v Ženevi dejal, da je avto prihodnosti električni avto?
Ioniq je očitno že v prihodnosti, v Ženevi je predstavil vse tri različice kombilimuzine, ki se na zunaj razlikujejo le v detajlih, kot je motorna maska ali odprtina za vtičnico.
Masa je izrednega pomena, zato serijski ioniq deluje lahkotno, a ne na račun notranjega udobja, saj ob čistem videzu armaturke ponuja vso potrebno udobje za potnike. Je nekoliko manjši od priusa, oblikovno je tudi bolj zadržan, če si v spomin prikličemo dramatično zašiljena priusova svetila. Tudi pri podvozju niso šli tako daleč kot prius z double-wishbone vpetjem zadaj, ioniq se zanaša na klasični drog.
Verjetno je logično, da bo ioniq še prej kot v Evropi na pozornost javnosti naletel v drugih delih sveta, kjer ima Hyundai še precej bolj uveljavljen status kot v hudi konkurenci evropskih znamk.
Trije pogoni, trije karakterji
Kot klasični hibrid si ioniq pogonski sklop deli z novim križancem kio nirom. To pomeni, da ga poganja 1,6 GDI bencinski motor, ki se hvali s kar 40-odstotnim toplotnim izkoristkom. Njegova moč je 77 kW (105 KM), še 32 kW pa doda električni motor, ki se napaja iz li-ion baterije (prius ima v Evropi le NiMh). Sistemske moči je tako 103,6 kW (141 KM), navora pa skupaj 265 Nm. Najvišja hitrost je 185 km/h, izpusti CO2 ob tem 79 g/km (72-kilovatni prius 70 g/km).
Prilkjučni (plug-in) hibrid pomeni, da ima ioniq večjio baterijo in 45-kilovatni električni motor, torej skupaj 122 kW (166 KM) moči. Zgolj na elektriko lahko takšen ioniq pelje "preko 50 kilometrov" pri hitrostih vse do 120 km/h, normne emisije so 32 g CO2/km. Baterija je na hitri polnilnici polna 80-odstotno že po 24 minutah, pravijo pri znamki. Priključnega priusa iz Toyote še čakamo.
Oba hibrida za prenos moči uporabljata dvosklopčni šeststopenjski menjalnik, kar po zagotovilih Hyundaija na kakovost vožnje deluje precej bolje kot CVT brezstopenjski menjalnik konkurence.
EV različica pa je gnana od elektromotorja z močjo 88 kW (120 KM). Navora je 295 Nm, baterija je 28 kWh litij-ionska, ki naj bi zadostovala za okoli 250 kilometrov poti z enim polnjenjem. Menjalnik je v tem primeru enostopenjski, najvišja hitrost je 165 km/h. Ima pa električni ioniq zaradi večje prostornine baterije nekoliko manjši prtljažnik. Koliko meri prtljažnik pri klasično nameščenih naslonjalih, sicer niso povedali.
Ioniq ima vse sodobne tehnične pripomočke, od infotainmenta do asistenčnih sistemov vključno z radarskim tempomatom. Prve dobave naj bi se začele čez nekaj mesecev.
dezurni@zurnal24.si