V Evropi se večina registriranih avtomobilov (novih in starih) vozi na bencin, v svojih statističnih podatkih razkriva Eurostat, kjer so objavili podatke za leto 2017. Največji pristaši bencina so bili na Cipru, kjer je kar 84 odstotkov avtomobilov bencinskih, sledita pa Finska (74 odstotkov) in Danska (69 odstotkov).
V Sloveniji je bil po podatkih Eurostata leta 2017 delež bencinskih avtomobilov nekoliko večji od 50 odstotkov, tistih z alternativnimi energenti pa manjši od petih odstotkov. Največ dizelskih avtomobilov se je vozilo v Franciji, kjer je delež 68 %, Litvi (67 %), Luksemburgu (62 %), Belgiji (58 %), Španiji in Avstriji (obe po 57 %), več kot 50-odstotkov dizelskih vozil je bilo še v Latviji in na Portugalskem (56 %) ter na Irskem (53 %).
Največji delež na področju avtomobilov na alternativna goriva (elektrika, naravni plin, biogoriva in druga alternativna goriva) so leta 2017 beležili na Poljskem (15 odstotkov), v Litvi (9 odstotkov), ter Italiji in Latviji (po 8 odstotkov).
Dizli pri prodaji novih v nemilosti
Drugačna je slika pri prodaji oziroma registraciji novih vozil, kjer je dizel v nemilosti. Podatki Združenja proizvajalcev vozil v Evropi (ACEA) za drugi kvartal leta 2019 razkrivajo, da se je število registracij dizelskih vozil v primerjavi z enakim obdobjem leto prej znižalo za 16,4 odstotka, število bencinsko gnanih vozil se je povečalo za 1,7 odstotka, električni so poskočili za 35,6 odstotka. V skupni prodaji je delež novih bencinski vozil 59,5-odstoten (v prvi četrtini leta je bil delež še 56,7-odstoten), dizel predstavlja 31,3 odstotka trga, vozila na alternativne pogone pa 9,2 odstotka trga, pri čemer je 2,4 odstotka električnih vozil, 5,1 odstotka hibridnih vozil in 1,7 odstotka vozil na druge alternativne vire energije, ki niso električni.
Večje povpraševanje po električnih
Povpraševanje po novih bencinskih avtomobilih se je na petih glavnih trgih EU nadaljevalo, razen v Nemčiji. Oktobra so v Nemčiji beležili velik skok prodaje dizelskih avtomobilov. Prodaja dizelskih avtomobilov se je povečala za 9,6 odstotka, tržni delež dizla v Nemčiji pa je 30,9 odstotka. Nemci navajajo, da se je trend upadanja prodaje dizelskih vozil za zdaj ustavil. Oktobra se je povečala tudi prodaja bencinskih avtomobilov v Nemčiji, in sicer za 4,5 odstotka, na 57,7-odstotni delež.
Zanimivo je, da je bilo v EU v drugem četrtletju registriranih 98.553 100-odstotno električnih vozil, kar je 35,6 % več kot lani. Prodaja akumulatorskih električnih vozil se je skoraj podvojila (+ 97,7 %), medtem ko se je povpraševanje po priključnih hibridih v drugem četrtletju letošnjega leta zmanjšalo (–13,6 %). Hibridna električna vozila (samopolnilni hibridi brez kabla za priključitev na električno omrežje) so prav tako močno zrasla (+ 38,2 %), od aprila do konca junija je bilo v Evropi registriranih 210.348 hibridov.
Po podatkih ACEA je bilo v drugem kvartalu letošnjega leta v primerjavi z enakim obdobjem lani v Sloveniji registriranih 6,8 odstotka manj vozil na bencin in sicer 13.388 bencinsko gnanih vozil, v prvi polovici leta pa je padec nekoliko manjši, in sicer 2,2-odstoten (26.760 registracij).
Dizelske registracije v Sloveniji po uradnih podatkih ACEA beležijo večje padce. V prvi polovici leta 2019 je bilo pri nas registriranih 11.444 novih dizelskih vozil, kar je 12,4 odstotka manj kot v enakem obdobju leta 2018 oziroma 1621 vozil manj.
"Čisti dizli" spet bolj zanimivi
Tudi pri slovenskih uvoznikih in zastopnikih različnih avtomobilskih znamk smo preverili kakšno je razmerje med dizlom, bencinom in tudi elektriko. Iz Opla so nam odgovorili, da je trend prodaje dizelskih modelov, podobno kot na trgu nasploh, v preteklih letih beležil upad. V letu 2018 in podobno tudi v prvem kvartalu leta 2019 je delež prodanih dizlov predstavljal okrog petine vseh prodanih osebnih vozil. Preostanek pa so predstavljala vozila, ki jih poganja bencinski motor. Odgovorili so nam, da so začeli opažati, da se zanimanje za dizelske modele ponovno povečuje in da se trend prodaje “čistih” dizelskih modelov, ki ustrezajo najstrožjim emisijskim zahtevam na trgu ponovno vzpenja.
Iz Kie nam niso posredovali točnih podatkov glede razmerja bencin/dizel, omenjena kombinacija pa je v prvem kvartalu letošnjega leta predstavljala 99,5 odstotka njihove prodaje, 0,5 odstotka pa so predstavljala elektrificirana vozila. Izpostavili so, da so električna vozila (e-Niro, e-soul) zaradi omejene proizvodnje povsem razprodana in jih v Slovenijo sploh ne dobijo.
Pri Nissanu so nam odgovorili, da prodajo največ vozil z bencinskim motorjem (60 odstotkov), sledi dizel (36 odstotkov) in elektrika (4 odstotki). Pri Renaultu so nam posredovali podatke za leto 2018 in prvi kvartal leta 2019. Lani je bil vodili bencin (76,08 %), sledita dizel (22,89 %) in elektrika (1,03 %), v prvih treh mesecih leta 2019 pa se je razmerje v prid bencina še povečalo: bencin: (78,80 %), dizel (20,80 %) in elektrika (0,40 %).
Premijski avtomobili se prodajajo z dizelskimi motorji
Pri znamki VW osebna vozila so bili deleži naslednji - 2018: 58,4 % bencinskih motorjev, 0,4 % električnih in 41,2 % dizelskih, prva polovica leta 2019 pa: 51,2 % bencinskih, 0,3 % električnih in 48,5 % dizelskih motorjev. Pri Škodi so v letu 2018 prodali 60 % vozil z bencinskim motorjem in 40 % z dizelskim. V prvem kvartalu 2019 je bilo prodanih vozil z bencinskim motorjem 68 %, z dizelskim pa 32 %. V tem času v ponudbi še ni bilo elektrificiranih različic vozil znamke Škoda.
Pri znamki Audi so bili deleži naslednji - 2018: 30 % bencinskih motorjev in 70 % dizelskih in 2019 – 29 % bencinskih, 1 % električnih in 70 % dizelskih motorjev.
Iz Suzukija so nam posredovali, da vse avtomobile prodajo z bencinskim motorjem. Izvedenk z dizelskim motorjem nimajo več v ponudbi, prav tako pa nimajo "pravih" elektrificiranih vozil. Kar se tiče "elektrike" imajo v ponudbi le lahke hibride (ISG).
Pri BMW je bil delež baterijskih elektrificiranih vozil leta 2018 visok, in sicer 7,62 odstoten, dizel se je ustavil pri 67,44 %, bencin pri 20,25 odstotka, priključni hibridi so beležili 4,7 odstotni delež.
Odgovore so nam posredovali tudi iz Peugeota in Citroëna. V letu 2018 je bilo odstotkovno razmerje pri prodaji novih vozil znamke Peugeot: 65 % bencin in 35 % dizel. Razmerje se je v letu 2019 rahlo spremenilo v korist bencinskih motorjev, in sicer bencin 66 %, dizel pa 34 %. Pri znamki Citroën so 58 % celotne prodaja osebnih vozil v Sloveniji predstavljala vozila z bencinskim motorjem (obdobje jan. 2018 – apr. 2019), poudarili so še, da se odstotek prodaje bencinskih motorjev v zadnjem času še povečuje.
Pozabili ste povedati da je raziskava pokazala da so starejši dizli kot sta VW 2 in Audi 100 bol prijazni do okolja in ljudi ker ne razbijajo mikro delcev in se ti ne dvigujejo v zrak ampak se razgrajajo ob… ...prikaži več cestišču ne v naših pljučih
Iščem moškega za odprto razmerje! Lahko me kontaktirate prek tega portala - www.GetMeets.com
Itak, da delež pada ker delate propagando bencinarju a dokler bo moj 2,0 E5 dizel pil 5,5l/100km, bencinski 1,4 pa 6,7 l/100km, si lahko bencinarja vtaknete v rit. Da o sami vožnji ne govorim.