Danska je predlog predstavila v petek v Luksemburgu na zasedanju Sveta EU za okolje. Srečanja, ki so se ga udeležili ministri za okolje se ga je udeležil tudi slovenski Minister za okolje in prostor Simon Zajc.
Bodoča predsednica Evropske komisije Ursula van der Leyen se zavzema, da bi Evropa kot prvi kontinent do leta 2050 postala okoljsko nevtralna.
Danska delegacija je izpostavila, da, če Evropa res želi izpolniti zastavljene cilje, ki jih je izpostavila van der Lyenova, mora najprej zmanjšati emisije v transportnem sektorju, ki je hkrati edini sektor, kjer se emisije povečujejo in ne zmanjšujejo. EU namerava emisije ogljikovega dioksida do leta 2030 zmanjšati za 40 odstotkov, medtem, ko je cilj do leta 2050 emisije zmanjšati na nič.
Danski minister za okolje in energijo Dan Jorgensen je za tiskovno agencijo Reuters povedal: "Moramo se zavedati, da se nam mudi, zelo mudi."
Danska se je na naslovnice časnikov po Evropi prebila lani oktobra, ko je njihova vlada napovedala, da bo prepovedala prodajo vseh vozil, ki delujejo na fosilna goriva do leta 2030, vendar pa so naknadno izjavo umaknili, saj bi bilo to v nasprotju pravil EU.
Jorgensen je dejal, da bi individualne odločitve članic s tem, da prepovedo prodajo vozil na bencin in dizel evropsko komisijo vršile pritisk, da tudi sama prepove v naslednjih desetletjih prodajo vozil na fosilna goriva. Jorgensen je še dodal, dače se že ne zmenijo na celotni ravni EU, dovoli vsaj posameznim članicam, da sprejmejo in uveljavijo tovrstne odločitve. "Vendar pa je načrt A, da Evropa prepove vozila na bencin in dizel," je še dodal.
Automotive News Europe, ki povzema besede Jorgensena v svojem članku piše, da so Litva, Latvija Slovenija, Bolgarija in še nekaj drugih držav predlagale, da je treba na ravni EU narediti več, da bi prepovedali uvoz rabljenih starih dizelskih vozil iz Zahodne Evrope v vzhodno.
Na naši spletni strani zurnal24.si smo pred kratkim razkrili resnico glede velikanske količine avtov iz uvoza pri nas. Natančno smo prečesali statistiko in preverili, koliko rabljenih avtov je vsako leto prvič registriranih v Sloveniji. Številka je ogromna, nekatere znamke registrirajo nekajkrat več rabljenih avtov kot novih. Ugotovili smo, da je že tretjina prvič registriranih avtomobilov pri nas iz uvoza! V letu 2018 je skoraj tretjina ali natančneje 32,5 odstotka v Sloveniji prvič registriranih avtomobilov pred tem že bilo registrirano v neki drugi državi. Skupaj s povsem novimi si je slovenske registrske tablice nadelo 97.985 avtov, od tega jih je kar 31.856 pred tem že nosilo tablice v tujini.
Kakšne posledice ima poplava rabljenih za Slovenijo? Predvsem predstavlja velikansko okolijsko breme. Medtem ko pri novih avtomobilih veljajo stroge omejitve glede doseganja okoljevarstvenih standardov, pa za uvoz rabljenih vozil praktično ni ovir. "Za pridobitev rabljenega vozila iz druge države članice EU ni nobenih omejitev glede emisijskih stopenj pogonskega motorja vozila," so nam potrdili na ministrstvu za infrastrukturo. O razmerju med posameznimi okoljevarstvenimi standardi (euro 4, euro 5, euro 6 ...) pri uvoženih avtih bomo pisali v prihodnjih dneh. Podatki so zelo skrb vzbujajoči.
Jorgensen je v Luksemburgu še dejal, da je pomembno, da se proizvajalcem avtomobilov sporočijo dolgoročne usmeritve EU. Povedal je, da je naslednji korak Danske vzpostavitev zavezništva z desetimi državami članicami, ki podpirajo njihovo strategijo za postopno opuščanje dizelskih in bencinskih avtomobilov ter možnost prepovedi njihove prodaje v posameznih državah članicah.
Slovenski minister za okolje Simon Zajc je na srečanju povedal: "Za Slovenijo je ključno, da Evropska unija čim prej doseže soglasje glede ničelne stopnje emisij do leta 2050, pri čemer bo pomembno zagotoviti pravičen prehod v nizkoogljično družbo."
Zajc je pozdravil tudi napoved bodoče predsednice Evropske komisije glede novega Zelenega načrta, za katerega je prepričan, da mora postati gonilo preobrazbe v nizkoogljično družbo do leta 2050.
Najprej naj najdejo čist način proizvodnje avtomobilov na elektriko in šele potem predlagajo takšne banalne rešitve...
hahaha...komedija...torej vozil se bomo vsi na elektriko, elektriko bomo pa dobival iz kje? SONCA? VETRA? HIDRO?...2 jedrske elektrarne nam manjkata, da lahko pokrijemo porabo..., ker predvidevam da navmo na TERMO laufal če želimo bit brez CO2 onesnaževalca
Takoj sem za. Seveda pa je potrebno stvari začeti pripravljati in testirati. DANES! Najbolje, da testirajo kar vsi, ki so na plačilni listi EU. Nič več avtomobilov z notranjim izgorevanjem in seveda letal za njihova potovanja. Letalske povezave Brnik -… ...prikaži več Bruselj potem tudi ne rabimo. V bistvu je ne dovolimo.