Mlada organizacija Green NCAP, ki sodi pod okrilje programa Euro NCAP, ima nalogo, da naredi red pri ocenjenjevanju in meritvah čistosti avtomobilov v Evropi. Trenutno sicer še vedno kategorizirajo avte le po izpustih (tank-to-wheel), a so že razvili metodologijo, da bodo prihodnje leto začeli s celostno oceno izpustov nekega modela, torej tudi upoštevajoč emisije med proizvodnjo baterij in ostalih komponent (well-to-wheel).
Pred dnevi so objavili letošnje rezultate za 24 rezultatov za avtomobile, ki so sicer narejeni še po stari metodi, a so jih vseeno podvrgli veliko strožjim testom emisij, kot pa veljajo v procesu homologiranja nekega modela.
Rezultati temeljijo na obsežnih laboratorijskih meritvah in preizkušnjah, ki simulirajo obnašanje avta v realnem prometu. Izpuste plinov (NOx, NH3, CO, NMHC, PN) merijo pri mrzlem in ogretem avtu, pri nizki zunanji temperaturi, zelo naloženega, na kratkih relacijah, avtocesti, v gneči ...
Natančno izmerijo povprečno porabo, v poročilu pa je podana tudi najslabša poraba.
Kot ugotavljajo pri Green NCAP, obstajajo velike razlike med najboljšimi in najslabšimi avtomobili s termičnimi motorji, kar dokazuje, da nekateri proizvajalci področju emisij še vedno posvečajo premalo pozornosti. V tej tranši še ni bilo priključnih hibridov, proti katerim se vse bolj krepi opozicija pri naravovarstvenih organizacijah, saj naj bi bili veliko bolj umazani kot obljubljajo proizvajalci. Euro NCAP prve podrobne rezultate za PHEV vozila obljublja februarja.
Med termičnimi motorji najboljši japonski hibrid, takoj nato nemški dizel
Oba električna avta med testiranimi, hyundai kona in renault zoe, sta seveda zaradi brezemisijske vožnje prejela vseh pet zvezdic. Naslednji najboljši avto pa je toyota CH-R s hibridno tehnologijo, ki so jo pri organizaciji še posebej pohvalili. Avto je dobil tri zvezdice in pol, medtem ko je prav tako hibridni honda CR-V prejel dve zvezdici in pol.
Nobeno presenečenje ni, da so boljše ocene dobili manjši in lažji avti - VW polo, renault clio in peugeot 208 so vsi prejeli po tri zvedzice. Najslabše so jo odnesli kombiji, kot so mercedes-benz V razred, VW transporte in opel zafira. Vsi so prejeli le po zvezdico in pol, na kar je zelo vplivala njihova masa in slaba aerodinamika.
Velja omeniti še ugotovitev iz družinskega razreda. Dizelski mercedes-benz C220d je dobil pohvalne tri zvezdice, medtem ko sta enako velika VW passat 2.0 TDI in BMW 320d prejela le dve. Pri Green NCAP so ugotovili in z meritvami dokazali, da je Mercedesova zasnova dizelskega motorja ter način, kako obdelajo izpušne pline s SCR metodo in DPF filtri, zares zelo učinkovita.
Testirali so tudi audija A4 g-tron na metan, a so bili nad "zelenim" prevoznikom razočarani - dodelili so mu le dve zvezdici. Manjša seat ibiza s prab tako "metanskim" pogonom je prejela tri zvezdice.
Vsi rezultati 24 testiranih vozil so na razpolago TUKAJ.
Še bližje resnici prihodnje leto
Organizacija je prve podobne teste za nekatere modele objavila že leta 2019. A kot opozarjajo, se je vmes metodologija že precej spremenila in je neposredno nemogoče primerjati zvezdice med lanskimi in letošnjimi rezultati. To pa bo - kot že omenjeno - povsem nemogoče tudi prihodnje leto, ko bodo vključili v oceno okoljskega odtisa emisije med proizvodnjo avtomobilov. Takrat bo zelo zanimivo videti, kako "zeleni" so v resnici električni in priključni hibridi.
Ker se program Green NCAP delno financira tudi s podporo Evropske komisije, bi rezultati v prihodnje lahko vplivali tudi na regulacije glede bolj čistih prevoznih sredstev.
Primer študije o priključnih hibridih
Da je trenutno razvrščanje novih vozil glede okoljske primernosti povsem neustrezno, trdijo tudi pri nevladnih organizacijah. Organizacija Transport&Environment je tako naročila podrobno analizo emisij treh najbolj priljubljenih priključnih hibridov v Evropi BMW X5, volvo XC60 in mitsubishi outlander.
Ugotovili so, da imajo priključni hibridi v realnih pogojih bistveno višje emisije CO2 od oglaševanih, enako kot so pokazale raziskave za starejša vozila PHEV.
V številnih državah pa tako kot za električna vozila še vedno veljajo subvencije za nakup priključnih hibridov, olajšave so tudi pri plačilu davka. V Sloveniji sicer PHEV vozila niso več upravičena do subvencije, so pa v kmalu sprejetem zakonu na motorna vozila uvrščena v kategorijo z ničelnim davkom.
www︎.︎Marbie︆.︆net - oddličen prrojekt za odrrasle, ki želikko najti parrtnerja za seks