Avto
50 ogledov

BEUC: VW naj plača, vlade pa prevzamejo odgovornost

Volkswagen TDI Volkswagen
Številna razkritja in škandali o prirejanju emisij, ki so se začeli lani jeseni z afero dieselgate, ne pojenjajo. V krovni evropski potrošniški organizaciji BEUC opozarjajo na pomanjkanje nadzora in zahtevajo ukrepe vlad, od Volkswagna pa plačilo odškodnina za svoje grehe.

Potem ko je nemški Volkswagen lani jeseni priznal, da je s pomočjo programske opreme prirejal rezultate testov izpušnih plinov pri avtomobilih z dizelskimi motorji, pa se avtomobilska industrija v Evropi, ZDA in na Japonskem še vedno pojavlja na časopisnih naslovnicah z neprijetnimi razkritji.

Generalna direktorica BEUC Monique Goyens je poudarila, da je seznam goljufij in neprimernega poslovnega odnosa avtomobilskih tovarn vse daljši. "Prav neverjetno je, kako se požvižgajo na sprejete predpise in uporabljajo vse mogoče prijeme - od uporabe goljufivih naprav do pretiravanja pri navajanju nizkih vrednosti porabe goriva in zvijač za zmanjšanje vrednosti izpustov dušikovih oksidov," je zapisala.

Konkretne zahteve

Konkretno pa potrošniške organizacije zahtevajo, naj Volkswagen plača odškodnino tudi za kupce v Evropi - tako kot se je dogovoril v ZDA. "Pritisk ameriških sodišč in pristojnih organov je privedel do jasnih rezultatov za ameriške potrošnike, medtem ko so evropski potrošniki očitno žrtve pomanjkanja politične volje," so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS), članice BEUC.

V ZPS ob tem ugotavljajo, da očitno prihaja tudi do zamude pri vpoklicu vozil z nedovoljeno programsko opremo za prirejanje izpustov, v Slovenijo vgrajeno v nekaj več kot 44.000 avtomobilov znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen. Zamuda kaže, da rešitev problema ni tako blizu in da očitno tudi ni tako preprosta, kot so potrošnikom sporočali v dopisih in preko medijev, so dodali.

Nejasna je tudi odgovornost nacionalnih organov. "Na ZPS nas zagotovo zanima, ali bodo na primer tožili Volkswagen zaradi nepoštene poslovne prakse," so še sporočili iz ZPS.

Komentarjev 5
  • vzev 23:21 03.maj 2016.

    Pa kaj vi se res ne zavedate, da nas kupce niti malo ne zanimajo izpusti. Tudi če nebi bili nikjer napisani, jih noben nebi iskal. Ko greš kupovati avto nikoli niti ne pogledaš na izpusti. Pa nisem fan VW-ja.

  • McClain 23:11 03.maj 2016.

    če kdo misli da bo avto po priklopu na računalnik in nekajminutnem blefu deloval tako kot bi naj, je čist nor. Če bi se to dalo tako odpravit, bi to odpravili že v fabriki. Avto bo:-ali več žrl<br ...prikaži večr />-ali imel manj moči-ali bo potrebno menjavati neke drage filtre kjer se bo kopičila svinjarija-ali kombinacija vsega trojega in še verjetno česaNoro pa, da Slovenci VW za goljufijo desetletja nagrajujemo z rekordnimi nakupi teh vozil, za katere za povrhu z gotovostjo rečem, da ko me ob vsakodnevnem prehitevanju v klanec kjer kolesarim 6,7 km iz njih najbolj smrdi. Okoliške kmetije sopolne golfov, pasatov, cadijev. Nemogoče smrdi za njimi, še najmanj pa zanovejšimi John Deere traktorji. Neverjetno a tako je.

  • allstarr111 22:48 03.maj 2016.

    A veš kaj bo edino kar bo prišlo od naše vlade, bilokere že, edino ko bodo pogruntali za koliko cca več onesnažuje, bodo temu primerno podražili reg za te modele AHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHHAH to bo pa tud vse