Po poročanju današnje izdaje nemškega gospodarskega časopisa Handelsblatt so inženirji pri znamki Audi že leta 1999 razvili programsko opremo, ki je bila sposobna ustaviti nekatere funkcije motorja. Vendar pa naprava nikoli ni bila uporabljena v serijski proizvodnji, pravijo pri časnilku, kjer so citirali visoke vire iz družbe.
Šest let kasneje VW-jevim inženirjem ni uspelo spraviti pod nadzor emisij škodljivih NOx plinov pod legalno mejo, zato so pričeli uporabljati prilagojeno programsko opremo, ki so jo konec prejšnjega stoletja razvili pri Audiju, poročanje uglednega časnika povzema Reuters.
Uradnega komentarja niso želeli dati ni pri koncernu VW niti pri Audiju.
Skrivna imena za nečedno kodo
Raziskovanje in razčiščevanje afere poteka veliko počasneje, kot se je sprva upalo. Preiskovalci se morajo tako prebijati skozi podatke na okoli 1.500 prenosnih računalnikih, pri tem pa morajo biti pozorni tudi na posebna gesla, ki so si jih izmislili inženirji, da bi zakrili za seboj sled. Goljufivo programsko opremo so tako med drugim imenovali "akustični program".
Prav tako težave povzročajo danes že zastareli operacijski sistemi iz tistega obdobja. Okoli 450 preiskovalce je osredotočenih na 20 zaposlenih, ki naj bi bili najbolj vpleteni v razvoj in vgradnjo goljufive opreme, s katero je po svetu opremljenih 11 milijonov vozil koncerna VW. Iz VW so vse doslej trdili, da vrhovni menedžment skupaj s takratnim vodjem Martinom Winterkornom z uporabo programske opreme ni bil seznanjen, poroča Automotive News.
Nadzorni svet drugega največjega proizvajalca na svetu zaradi afere še vedno ni obravnaval lanskih poslovnih rezultatov, prav tako vpoklic vozil poteka počasneje od prvotnih napovedi. V ZDA regulatorji še vedno niso potrdili načrta, kako bi tamkaj prodana vozila spravili znotraj okoljskih okvirov. Skupna prodaja
dezurni@zurnal24.si