Razlogov za upad registracij v Sloveniji po lanski jeseni je več. Tako kot na drugih evropskih trgih je med poglavitnimi vzroki prihod standarda WLTP, ki je pri marsikateri znamki povzročil ozko grlo s homologacijami novih avtov. Strožja merila za merjenje izpustov ogljikovega dioksida (WLTP) v letu 2019 utegnejo močno, celo ekstremno povečati obdavčitev avtomobilov.
Evropa je kot prvo območje na svetu prevzela novi cikel WLTP, ki v laboratoriju za tipsko homologacijo uvaja precej bolj natančna pravila, s katerimi simulirajo bolj realne okoliščine v prometu. Večje so hitrosti testiranja, niso dovoljeni popravki na avtu, namesto 10 minut avto mučijo pol ure, uvedli so nove različne faze, upošteva se tudi skupna masa, dodatna oprema, tip pnevmatik ...
WLTP je za nove modele stopil v veljavo s standardi Euro 6c- in 6d-Temp 1. septembra 2017, za vsa na novo registrirana vozila pa je začel veljal od 1. septembra 2018. Z letošnjim januarjem morajo biti za vse nove avtomobile prikazani samo podatki WLTP.
Za bolj realno sliko naj bi skrbela druga novost, to je RDE testni cikel vsakega novega avtomobila v realnem prometu. Posebna naprava bo merila emisije avta po resničnih poteh. Te morajo ustrezati vnaprej določenim merilom glede klancev, naselij, avtocest ... Od septembra 2019 bo postopek testiranja RDE veljal za vsa nova osebna in tudi lahka gospodarska vozila.
Boštjan Okorn in Zveze potrošnikov Slovenije pravi, da bi morali z uvedbo meritev izpustov v realnem prometu (RDE) končno dobiti bolj realistično informacijo o tem, koliko izpustov v zrak dejansko izpusti posamezen osebni avtomobil. Do zdaj so bile razlike v primerjavi z laboratorijskimi vrednostmi tudi več kot 40-odstotne, pričakujemo, da bodo pri sodobnih avtomobilih po 10 odstotkov. Ker so izpusti neposredno povezani tudi s porabo goriva, bo to za potrošnika pomenilo bolj realistično primerjavo med posameznimi modeli.
Neodvisni strokovnjaki so zadovoljni z uvedbo standarda WLTP, manj pa nekateri proizvajalci in tudi prodajalci vozi. Novi standard WLTP je tiste, ki se niso pravočasno pripravili, močno prizadel. Prodaja novih vozil se je po uveljavitvi strožjih standardov 1. septembra lani ponekod celo ustavila, kupci so morali nejevoljni na vozila čakati po več mesecev, le redki proizvajalci, ki so vse homologacije za nova vozila pripravili pravočasno, so jo odnesli brez prask. Lanska jesen je prinesla strm padec števila registracij novih avtomobilov. Od cvetoče pomladi so do konca leta ostale le še drobtinice.
Uvedba strožjih merilnih standardov za merjenje izpustov ogljikovega dioksida (WLTP) v letu 2019 bo vodila v povečanje izpustov za 25 odstotkov in več, so izračunali v sekciji. Vladi svetujejo, naj zvišajo tudi mejne vrednosti davčnih razredov pri davku na motorna vozila, "v nasprotnem primeru grozi ekstremno povečanje obdavčitve avtomobilov," so opozorili.
Letos prihaja še zahtevnejša faza WLTP, merjenje porabe in emisij na cesti, v realnih razmerah - RDE. Šef prodaje skupine VW Christian Dahlheim je za Automotive News Europe povedal, da bodo morali skozi drugo fazo vse kombinacije motorjev in menjalnikov, kar pomeni ponovne možnosti nastajanje ozkih grl v proizvodnji in distribuciji vozil v drugi polovici leta. Šefica prodaje pri Daimlerju Britta Seeger pravi, da proizvajalci niso imeli dovolj časa, da se pripravijo na drugo fazo testov WLTP, glede na to, da so procedure in norme objavili šele v novembru leta 2018. Kljub temu verjame, da bo Daimlerju uspelo premagati izziv. Bolj zadovoljni so pri PSA, ki so se na nove teste pripravili pravočasno, prodaja v zadnjem kvartalu leta pa je posledično močno zrasla.
V Sekciji celo navajajo, da bi nespremenjen Zakon o davku na motorna vozila (ZDMV) z uporabo vrednosti WLTP zaradi ozkih mej davčnih razredov in visoke progresije pomenil ekstremno povečanje obdavčitve avtomobilov za 200 do 500 odstotkov. To bi po njihovem prepričanju povzročilo pretres na trgu osebnih vozil, posledično pa nezadovoljstvo in negotovost med kupci. Posledica bi seveda bili tudi nižji davčni prihodki, s čimer ciljajo na izgubo DDV-ja in izpad davka od dohodka pravnih oseb.
Kaj točno se bo zgodilo, trenutno ne ve še nihče. Na ministrstvu za finance še v prejšnji sestavi vlade niso napovedali, kdaj bodo reformirali zdajšnjo emisijsko lestvico, ki velja že od leta 2010, brez sprememb pa je vse od leta 2012. Po tej lestvici je v najbolj ugoden razred postavljeno vsako vozilo, ki ne dosega 110 g CO2 na prevožen kilometer, kar je glede na vmesni napredek tehnologij pri avtih izredno ugodno postavljena omejitev.
A težava nastane pri izenačevanju novih in starih avtov. Enako vozilo, ki je homologirano po standardu WLTP, izkazuje višje emisije, kot, če bi bilo izmerjeno po starem standardu NEDC. Po oceni sekcije bo povprečna rast emisij okoli 25 odstotkov, torej, avto s 110 g CO2 na kilometer b okar naenkrat po WLTP v ozračje izpustil slabih 30 gramov več CO2, kar se bo poznalo pri obdavčitvi. Razliko bi lahko skušali ublažiti z določenimi pribitki na dosedanje modele. Kot pa kažejo prve ugotovitve, bi po naših neuradnih informacijah poseg zelo zamajal trenutne cenike, saj bi se nekateri aktualni modeli lahko podražili tudi za več tisoč evrov, odvisno od motorizacije in skoka emisij.
"Kako bo z dobavami in ozkimi grli, težko komentiramo, je pa res, da bodo laboratoriji morali delati s polno paro, posledično pa se lahko zgodi ne samo umik dobave, pač pa tudi možno ukinjanje določenih, najverjetneje manj prodajanih motorjev," pravi Okorn.
Okorn pravi, da je avtomobilska industrija v zadnjih 10-15 letih očitno bolj skrbela za to, da so njihovi avtomobili zadostili vrednostim izpusta v laboratorijih, tega pa niso prenesli tudi na razmere, v katerih avtomobile najbolj pogosto uporabljamo. "Pesek so metali v oči ne samo potrošnikom in nadzornim organom, pač pa tudi sebi, kar se jim ob zaostrenih standardih maščuje. Ker DMV na osnovi izpustov CO2 plačujemo že kar nekaj časa, bi prej pričakovali, da se bodo meje počasi nižale, s čimer bi vozni park postal bolj čist. Zdaj pa smo ponovno na točki nič, zato bo verjetno res treba prilagoditi lestvico odmere DMV," pravi Okorn, ki bi si želel, da lestvico odmere DMV v prihodnjih letih redno posodabljamo in tudi na ta način potrošnikom približamo čistejše avtomobile, tiste z več izpusti pa naredimo dražje.
Na ZPS informacij o tem, kaj pripravljajo na ministrstvu glede nove obdavčitve na podlagi WLTP še nimajo, "a nekako pričakovati je, da bo pristojno ministrstvo čim prej, predvsem pa dovolj zgodaj pred 1. septembrom 2019, pripravilo predlog nove lestvice, ki bo temeljila na meritvah izpusta po protokolu WLTP."
Google zdaj plačuje $ 526 do $ 937 vsake tri dni za delo na spletu od doma. To delo sem se pridružil pred mesecem dni in v prvem mesecu tega dela sem zaslužil 27.492 $. To delo je res neverjetno… ...prikaži več in mi daje vsak dan odličen dohodek s krajšim delovnim časom. Vsaka oseba lahko zdaj na tej spletni strani zz lahkoto dobi več dohodka >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> www.WebJob98.Com
Pametnjakovičem ki želijo stalno nekaj spreminjati predlagam, da to storijo ampak pri sebi. Ko bo ostali svet doumel oz. videl, da eksperiment deluje se bo že prilagodil, do takrat pa vi samo uživajte in pustite druge v miru.
SMO TAKO ALI TAKO EDINA EVROPSKA DRZAVA , KI TA DAVEK SPLOH OBRACUNAVA! PRAVZAPRAV JE OBRACUNAVANJE DMV/JA V NESKLADJU Z EVROPSKO ZAKONODAJO IN SLOVENIJA ZE LETA PLACUJE MILJONSKE KAZNI VSAKO LETO. NAMPREC TA DAVEK JE KRSITEV OSNOVNEGA PRINCIPA EVROPSKE UNIJE,… ...prikaži več KI JE "PROST PRETOK BLAGA IN STORITEV". TOLIKO V RAZMISLEK VSEM BRIHTOLOM , KI SE UKVARJAJO Z DMV INKAJ BI BILO PRAV IN KAJ NE!! DMV SPLOH NEBI SMEL OBSTAJAT!!! SLOVENISTAN POGRUTAVSCINA KAKO UKRASTI IN KAKO FAVORIZIRATI NEKATERE,,,,