Kot so sporočili iz slovenske nevladne okoljske organizacije Fokus, je poročilo izdelano na podlagi primerjave testnih rezultatov šestih novih avtomobilov, ki so jih z identičnimi testi pridobili proizvajalci avtomobilov in neodvisni laboratorij.
Poraba odstopa do 23 odstotkov
Rezultati so pokazali, da so podatki o izpustih CO2 in porabi goriva pridobljeni iz uradnih rezultatov testiranj, ki uporabljajo za to posebej pripravljene avtomobile, v povprečju za 23 odstotkov nižji od rezultatov neodvisnih testiranj, ki uporabljajo avtomobile iz redne proizvodnje in ki ne poskušajo izkoristiti fleksibilnosti v testnih postopkih. "Ti rezultati se ujemajo z razliko med značilnimi rezultati testiranj in povprečji v realnem svetu," navajajo.
Uporabljajo trike
Poročilo ugotavlja, da obstaja 20 načinov, s katerimi proizvajalci avtomobilov "kreativno" razlagajo testne postopke ter izkoriščajo pomanjkljivosti in prožnost zakonodaje. Med temi načini so lepljenje trakov čez odprtine okoli vrat in zračnikov, prekomerno polnjenje pnevmatik, prilagajanje poravnave koles in zavor, uporaba posebnih supermaziv, minimiziranje teže vozila ter testiranje na višji nadmorski višini ob nerealno visokih temperaturah in na zelo gladkih testnih podlagah.
Nevladniki opozarjajo, da sedanji testni režim ne služi namenu, zato bi bilo treba pomanjkljivosti odpraviti ter nova vozila ponovno testirati pod "realnimi pogoji".
"Novi dokazi kažejo, da proizvajalci avtomobilov z manipuliranjem uradnih testov goljufajo svoje kupce, saj to za voznike pomeni do več tisoč evrov dodatnih stroškov za gorivo. Ravno tako goljufajo zakonodajalce, saj so na ta način predpisi Evropske unije, namenjeni zmanjševanju izpustov CO2 pri avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih, doseženi zgolj v laboratorijih, na cestah pa ne," opozarjajo.
Presedlal sem z Megana l.2004 1,9 dCi na Scenica l.2015 1,6 dCi. Poraba je ob varčni vožnji enaka, 5,5l/100, čeprav bi moral po tovarniških podatkih Scenic porabiti liter manj, le 4,4l/100km. Očitno so se testi res zelo "modernizirali".
Se strinjam. Tudi jaz imam določeno kilometrino za seboj in mi je jasno na kaj nakazujejo sedanji -varčevalni- agregati.
Jasno kot beli dan. Zaenkrat se zaradi porabe še ne splača kuoiti sjoraj nobenega avtomobila, če ne kupujete vozila za več kot 8.000 EUR. Zakaj?. Zato ker 25 let star MB 300 D pije med 7 in 9 litrov diesla.… ...prikaži več Dobiš ga ga za cca 1.000 do 2.000 EUR. Nikdar ne crkne in če je dobro ohranjen je še prav lep. To velje tudi za golf II in III. Če se malo znajdeš, se porabe spusti pod 5 litrov "bencina". Torej je vse en sam nateg. Majhni motorji, ki se hitro vrtijo, in pritiski na šobah ki presegajo 10 barov pritiska so kratkega veka in podvrženi samim stroškom po 100.000 prevoženih kilometrih. Za mene je to vse en bul shit! Emisija plinov pa je tudi tako tako. To je moje skromno mnenje po prevoženih 2 MIO kilometrih..