Avto
60 ogledov

S tehniko do prihranka goriva

Iznajdljivi posamezniki so se domislili protesta na način, da vsakič natočijo le Žurnal24 main
Cene goriva bodo od jutri naprej najverjetneje spet na rekordni vrednosti. Ponujamo vam še nekaj nasvetov, kako v prihodnosti ublažiti posledice cen goriv. Tega se zavedajo tudi proizvajalci vozil, ki ponujajo vse več sistemov, s pomočjo katerih je poraba nižja.

Vrsta motorja, vremenske in vozne razmere, masa vozila, slog vožnje … Na porabo goriva vpliva cela vrsta dejavnikov, bistveno pa jo lahko zmanjšajo nekatera pomagala in dodatki. Nekateri med njimi so po navadi rezervirani za ekorazličice modelov, vse pogosteje pa jih najdemo tudi v povsem običajnih avtomobilih.

Sistem start & stop: prihranek do 10 odstotkov goriva
Prikladen je predvsem za vožnjo po mestih, kjer je veliko ustavljanja in speljevanja. Ko je avtomobil ustavljen oziroma v najnovejši izvedbi še v gibanju, se motor, ko voznik prestavi v nevtralno in popusti sklopko, sam od sebe ugasne. Vnovičen stisk sklopke ob zeleni luči motor v nekaj desetinkah znova zažene.

Nizkokotalne pnevmatike: prihranek do 4 odstotkov goriva
Meritve kažejo, da avtomobili porabijo celo do 15 odstotkov goriva za to, da premagujejo upor med kotaljenjem pnevmatik. Danes je na trgu že veliko pnevmatik z nizkokotalnim uporom, hvalevredno pa je, da so nekatere med njimi že v vrhu na varnostnih testih. Cenovno se izplačajo že po približno pol leta uporabe. Novembra letos bodo sicer v Evropski uniji začele veljati veliko strožje zahteve glede vrednosti kotalnega upora vseh novih pnevmatik.

Indikator optimalne izbire prestavnih razmerij: prihranek do 25 odstotkov goriva
Sodobni motorji najvišji navor dosegajo že pri zelo nizkih vrtljajih, vseeno pa vozniki praviloma prestavljamo precej pozno oziroma vozimo v nižji prestavi, kot bi lahko, s tem pa je poraba goriva višja. Indikator nam svetuje, kdaj že lahko prestavimo v višjo prestavo. Predvsem v mestih lahko po meritvah z njim privarčujete celo četrtino goriva.

Aerodinamičnost: prihranek goriva do 10 odstotkov
Pri večjih hitrostih zračni upor eksponentno narašča, z njim pa tudi poraba goriva. Proizvajalci temu področju namenjajo veliko pozornosti, zato imajo sodobni avtomobili čim bolj gladek pretok zraka mimo podvozja in koles, ne samo strehe. Tudi v nižjih razredih se že uporablja tehnologija prilagodljivosti loput za dotok hladilnega zraka. A ves trud je zaman, če so na avtomobilu prtljažnik, nosilniki za kolesa ali strešni kovček tudi takrat, kadar jih ne potrebujete.

Tempomat: prihranek goriva do 14 odstotkov
Enakomerna vožnja pri večjih hitrostih je recept za varčno vožnjo. Računalnik je veliko natančnejši od voznikove noge, saj v vsakem trenutku motorju odmerja pravo količino moči. Ne uporabljajte pa ga pri vožnji navkreber.

Komentarjev 6
  • McClain 09:26 03.april 2012.

    nimam tempomata, avto je po konceptu star 10 let in zatorej ni vrhunsko aerodinamican, nimam nizkokotalnih pnevmatik in nimama start in stop pa brez tezav s povprecno hitrostjo na cestah spravim 2,4 litrski dizel s 155 konji in karavansko obliko ...prikaži večo avtomobila na 5 litrov. Tudi manj, a tam se ze moram zelo igrat z njim. Sem kar zadovoljen in ne rabim nic od nastetega.. Ce nisem pazljiv in se mi ne da, pa sem na 6 1/2 litra.

  • dd1307 21:50 02.april 2012.

    Mislim..sej veš, da je to relativno. Imaš avte, ki imajo najmanjšo porabo pri 110kmh na avtocesti, pa take, ki imajo enako porabo pri 150kmh in 110kmh, če ne kar manjšo pri višji hitrosti. Odvisno je od mašine, aerodinamike..itd. Tako, da ...prikaži več pisanje nekih pravil kar tako na pamet v teh člankih je zgrešeno. In še ena je mimo pihnjena - tempomat vsekakor ne zmanjšuje porabe, ampak jo malo poveča - tudi na ravnem.

  • rakun 20:41 02.april 2012.

    Da. Treba hitro priti na pivo.