Leto 2020 bo eno najbolj zahtevnih za avtomobilsko industrijo, saj bo EU začela beležiti povprečje izpustov vozil celotne flote, na podlagi prodaje, pa bo znano, ali bodo proizvajalci z letom 2021, ko bo zakon začel veljati, presegli magično emisijsko mejo 95 gramov CO2 na prevožen kilometer.
Grozijo jim visoke kazni
V izračun bo namreč vzeta tudi prodaja za leto 2020. Previdene kazni so velike, nekateri proizvajalci bi morali po trenutnih izračunih plačati kazen v višini tri tisoč evrov in več za posamezen proizveden avtomobil, spet drugi so bolje pripravljeni. Glede na odzive, ki smo jih zbrali, bo večina še pravočasno izboljšala oziroma zamenjala starejše in manj učinkovite motorje na notranje zgorevanje z novimi, bolj čistimi različicami, hkrati pa bo leta 2020 opazno povečana elektrifikacija voznega parka pri številnih znamkah, bodisi z blagimi hibridi, ki pomagajo zmanjševati emisije zgolj pri speljevanju ali pospeševanju, pravimi hibridi, ki omogočajo tudi nekaj kilometrov brezemisijske vožnje, priključnimi hibridi, s katerimi se je možno v električnem načinu voziti tudi 50 kilometrov in še nekaj čez oziroma 100-odstotno električna vozila.
Spremembe so se že zgodile
Zato ni čudno, da so se velike spremembe pravzaprav zgodile že letos oziroma lani, prihodnje leto pa pričakujemo, da bodo vsi avtomobili, ki jim danes prilagajajo proizvodnjo v tovarnah, prihajali s trakov bolj množično tudi v elektrificiranih izvedbah. Pri Peugeotu so nam na mednarodni predstavitvi novega 208, ki bo na voljo z bencinskim, dizelskim in električnim agregatom, povedali, da je oktobrska proizvodnja (avtomobili bodo v salone prispeli januarja) že uravnana tako, da bodo v povprečju dosegli izpuste 93 gramov CO2 na prevožen kilometer.
Za vsak gram na mejo 95 gramov CO2 bodo sledile kazni (95 evrov na presežen gram za vsako vozilo), analitiki pa napovedujejo znaten rast cen novih avtomobilov. Morda še bolj ključna bodo naslednja leta, ko bodo morale biti povprečne emisije CO2 iz novih avtomobilov, registriranih v EU, v letu 2025 še za 15 % nižje in v letu 2030 za 37,5 % nižje v primerjavi z mejnimi vrednostmi emisij, omenjenih 95 gramov CO2, ki bodo začele veljati v letu 2021. Emisije CO2 iz novih kombiniranih vozil bodo morale biti za 15 % nižje v letu 2025 in za 31 % nižje v letu 2030. Ti cilji veljajo za celotni vozni park EU. Prizadevanja za zmanjšanje emisij CO2 bodo porazdeljena med proizvajalce na podlagi povprečne mase njihovega voznega parka.
V modelni paleti že posodobljeni motorji
Denar od kazni, govori se o milijardah, naj bi EU naprej vlagala v razvoj bolj zelenih možnosti transporta, ekoloških polnilnih postaj … Za koliko, če se sploh bodo, podražila vozila zaradi novih zahtev EU, smo povprašali slovenske uvoznike, ki pa večinoma ostajajo skrivnostni.
Iz Opla so nam odgovorili, da priprave na leto 2020 in uvedbo povprečne meje izpustov CO2 na 95 gramov pri njih zaznamuje poleg prihoda električne corse in priključnega hibrida grandland X-a PHEV tudi prihod popolnoma nove generacije corse in predvsem tehnološke posodobitve astre. Oba ključna modela za znamko bosta postregla z zelo nizkimi emisijami CO2, ki so neposredno povezane tudi z nižjo porabo goriva. Ocenjujejo, da bo upoštevajoč: novo generacijo vozil, njihove lastnosti, boljšo opremljenost in funkcionalnost ter prihranek, ki ga bodo prinašali uporabnikom zaradi učinkovitejših motorjev z nižjo porabo in emisijami, strošek lastništva pri Oplu, tudi pri prihajajočih, s CAFÉ regulative usklajenimi modeli ostal na primerljivem nivoju s sedanjimi.
Iz Kie so nam odgovorili, da spremljajo tudi, kako se bodo odločile druge znamke, a dviga cen za svoja vozila ne pričakujemo, saj: »bo Kia s svojo elektrificirano floto zlahka zadostila temu standardu.«
Tudi pri Nissanu zaradi nove meje izpustov C02 nimamo načrtov podražitve malih vozil. Pri večjih vozilih pa so se letos s prehodom na novi bencinski 1,3-litrski in nov dizelski 1,7-litrski motor že zgodile.
Tudi pri Renaultu, ki si deli motorje s koncernskim sorodnikom Nissan, nimajo načrtov podražitve malih vozil zaradi CAFE-ja. Pri večjih modelih so se največje spremembe pri klasičnih motorjih sicer na splošno že zgodile oziroma se dogajajo v letošnjem letu in so te novosti tudi že na vseh cenikih: novi bencinski motorji TCe 1.3, 1.8, novi dizelski motorji dCi 1.7 in 2.0… »Novi motorji poleg sistemov za varovanje okolja (filter trdnih delcev, AdBlue) prinašajo več moči, večji navor, večjo prostornino itd,« so nam še pojasnili iz slovenskega Renaulta.
Ne pričakujejo podražitev
Iz Porsche Slovenija, kjer zastopajo znamke koncerna Volkswagen (Audi, Škoda, Volkswagen in Seat), so nam poslali skupni odgovor za vse naštete znamke. Pojasnili so, da bodo k zmanjšanju povprečnih emisij zagotovo prispevali novi, varčnejši modeli vozil, ki prihajajo na trg v prihodnjih letih, poleg tega pa računajo tudi na povečano prodajo električnih vozil, ki prav tako prispeva k nižjim povprečnim emisijam prodanih vozil. »Zato menimo, da v prihodnjem letu iz tega razloga ne bi smelo priti do občutnejše podražitve vozil, vsaj ne vozil znamk koncerna Volkswagen.« Poudarjajo, da bi na ceno vozil lahko imel bistveno večji vpliv novi Zakon o davku na motorna vozila, ki ga pripravlja Ministrstvo za finance. »Novi zakon naj bi stopil v veljavo do konca prihodnjega leta, vendar pa tudi tu računamo, da bo ostalo pri napovedani proračunski nevtralnosti zakona in da ne bo prišlo do povečanja davkov zaradi prehoda na nov način merjenja emisij,« so še sporočili iz PS.
Pri Peugeotu odgovarjajo podobno, da glede na načrtovan prihod novih modelov dejansko o podražitvi obstoječih vozil Peugeot ne morejo govoriti, saj gre pri za menjavo generacij, kjer je glavni poudarek dodana vrednost pri: ekonomičnosti, varnosti (vključno nove tehnologije in asistenčni sistemi) in tudi zmanjšanju celotnih stroškov uporabe/lastništva vozila (TCO).
Pri koncernski partnerici, znamki Citroën prav tako za zdaj ne načrtujejo nobenih novih podražitev, do manjših podražitev je prišlo le pri zamenjavi bencinskih motorjev višjega emisijskega standarda.
Vse skupaj ni logično saj da dobiš elektriko kurijo premog koliko emisij gre šele tam ven tako da ni elektrika prav nič bolj varna pa še če z električnimi avti bodo hujše nesreče . Ter kako izdelajo baterijo električnega avta… ...prikaži več ta je tudi ne ekološka in bo še več osnaževanja z njo .
To je ne logično saj moraš tudi elektriko nekje dobit in to dobivajo v termo elektrarnah in podobnih rečeh . Vprašajte se koliko emisij gre tam ven !!
Fižol je treba drastično obdavčit!!!