Prodaja avtomobilov v Zahodni Evropi je v avgustu poskočila za 27 odstotkov. Glavni vzrok je prehod na nov cikel testiranja izpustov in porabe goriva (WLTP), ki je začel veljati s 1. septembrom. Prodajalci vozil so se želeli znebiti zalog vozil homologiranih po starih standardih NEDC, zato so nekateri v ta namen ponujali tudi zajetne popuste.
Tudi v našo redakcijo smo sprejemali klice in pisma kupcev novih avtomobilov, ki so se bali, kaj bo prehod na nov način homologacije pomenil za njihov novi avtomobil. Eden od bralcev je povedal, da mu je trgovec ene od najbolj prisotnih znamk v Sloveniji dal na razpolago, da naroči avto, ki bi bil izdelan julija letos, naslednja možnost pa bo šele avto, ki bi bil izdelan po uveljavitvi sprememb. Nanj bi moral čakati več mesecev. Enak pomislek so imeli kupci vozil po vsej Evropi, zato so mnogi pohiteli v nakup pred 1. septembrom.
Iz LMC Automotive so sporočili, da je bilo registriranih 1,02 milijona novih avtomobilov, kar je slabih 200 tisoč več kot v enakem obdobju lani (802.000). Njihove številke temeljijo na nacionalnih podatkih v posameznih državah in oceni za nekatere manjše trge.
Novi testi predstavljajo precejšen izziv za proizvajalce vozil. Nekateri, med njimi velikana, skupina Volkswagen in tudi Renault, sta morala po pisanju Automotive News Europe zadržati dobavo nekaterih različic modelov, ki jih morajo še certificirati po novem postopku.
V Nemčiji je število registracij novih vozil avgusta poskočilo za 25 odstotkov na okoli 316.405, kažejo najnovejši podatki zveznega urada za cestni promet (KBA). Poznavalci industrije izpostavljajo, da so pred uvedbo omenjenih pravil proizvajalci prodajalcem vozil ponujali večje popuste.
Prodaj novih vozil je tako v Nemčiji poskočila za 25 odstotkov, 23 odstotkov v Veliki Britaniji, 40 odstotkov v Franciji, 9,5 odstotka v Italiji in kar 49 odstotkov v Španiji.