Starodobnik je po predpisih vozilo, ki je bilo izdelano "pred 30 ali več leti, je ohranjeno in tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko ter se zaradi svojega zgodovinskega in tehničnega pomena ne uporablja za vsakodnevne prevoze."
Starodobnik ima pri tehničnem pregledu, cestnini in zavarovanju lahko precejšnje ugodnosti v obliki popustov. Tako plača le 20 odstotkov predvidene letne dajatve, zavarovalnice pa imajo za ta vozila običajno zelo ugodne pakete, saj vedo, da so njihovi lastniki še bolj previdni pri vožnji in skrbi.
Letos so torej aktualna tudi vozila, ki so bila prvič izdelana leta 1988. Takrat je prišlo na ceste nekaj zelo zanimivih in tudi v Sloveniji pogostih novih modelov avtomobilov.
Audi V8 (typ 4C): med letoma 1988 in 1993, ko ga je zamenjal A8, je bila to admiralska ladja štirih krogov. Narejen je bil na osnovi močno preoblikovanega modela 200. Odlikovala sta ga zmogljiva V8 bencinska motorja, prostornost, 4x4 pogon in veliko udobja. Telefon je bil standarden.
BMW serija 5 (E34): tretja generacija petice se je prodajala med 1988 in 1996. Karavan je prišel leta 1990. Za svoj čas je bil to izredno aerodinamičen avto s pestro ponudbo motorjev. Redkost je različica 525iX, prva štirikolesno gnana serija 5. Naslednje leto je prišel M5 s sprva 232 kW (315 KM), nato pa kar 250 kW (340 KM). To je bil zadnji M, ki so ga posebni mojstri izdelovali še ročno.
Fiat tipo: eden največjih velikoserijskih modelov svojega časa je bil zelo priljubljen tudi v Sloveniji. Leta 1989 je bil to evropski avto leta, odlikovala ga je pestra paleta motorjev in različic. DGT izpeljanka je imela digitalne merilnike, različica sedicivalvole z dvolitrskim motorjem je bila hitrejša od takratnega golfa GTI. Različica grantourismo je bila znana po močnem dizelskem motorju in obilici udobja.
Opel vectra: prva generacija, znana kot vectra A, je nadomestila ascono. S številnimi motorji in v dveh karoserijskih izvedenkah so jo izdelovali do leta 1995, bila je zelo uspešna. Na vrhu so bile različice GSi, 4x4 in turbo (slednja je imela kar 150 kW/204 KM).
Renault 19: Zadnji renault, ki je nosil številko v imenu, je nadomestil modela 9 in 11. Oblikoval ga je sloviti Giorgetto Giugiaro (golf I, fiat punto, seat ibiza, lotus esprit, ...), limuzinska različica chamade je imela namesto petih štiri vrata. R19 je bil na voljo tudi brez strehe, v spominu se je še posebej vpisala izpeljanka 16V.
VW corrado: športni dvovratni štirisedežni kupe je bil med leti 1988 in 1995 narejen na podaljšani osnovi golfa 2. Skupaj so jih izdelali skoraj sto tisoč, njegova posebnost je bil avtomatski dvižni spojler. Sprva sta ga poganjala 1,8-litrski 16-ventilski motor z 98 kW (133 KM) in 1,8-litrski motor s kompresorjem polnilnega zraka (G60), ki je imel 118 kW (160 KM). Tega je kasneje nadomestil 2,9-litrski VR6 (140 kW/190 KM), ki je bil tehnični bombonček sam po sebi.
VW passat (B3): tretja generacija passata je živela med letoma 1988 in 1993. Bil je postavljen na lastno VW platformo in ne več Audijevo, s tem pa je dobil tudi lastno identiteto, ki je prejšnji dve generaciji nista premogli. Imel je veliko motorjev, opcijo 4x4 pogona, med doplačili sta bili samoizravnalno pnevmatsko zadnje vzmetenje in avtomatska klimatska naprava.
Zastava florida: Zadnji model in zelo ambiciozen poskus Zastave iz Kragujevca v okviru nekdanje skupne države. Predstavili so ga kot "novi Zastavin avto za delovne ljudi od Vardara do Triglava." Za obliko so najeli Giorgetta Giugiara, tehniko izposodili pri Fiatu, namesto kodne oznake 103, ki naj bi jo nosil, pa so mu nadeli ime florida. S tem imenom naj bi proslavili uspeh, ki so ga imeli z modelom yugo v ZDA. Florido so predstavili konec leta 1987, izdelovati pa začeli konec leta 1988. Vgrajevali so štiri različne bencinske motorje, visoke cilje na domačem in tujem trgu pa je uničil razpad Jugoslavije. Florido so sicer izdelovali še vse do leta 2008, skupaj pa so izdelali le slabih 30 tisoč avtov.
dezurni@zurnal24.si
Se popolnoma strinjam s predhodnikoma. Danes zakrij značko avta, pa skoraj noben ne vedel kaj imaš. Vsi so si na las podobni, pa še nezanimivi.
ja res je.Danes se pa nimas na kaj slint.Samo sranje od sranja.
Kje so casi k smo se slinli ob teh avtih k smo ga vidli...... na morju v kampih se je dalo marsikaj videt