Prav to se sprašuje državljan, ki je na vladnih spletnih straneh slovenski vladi predlagal, da z uredbo prepreči uvoz in registracijo motornih vozil z dizelskim motorjem pod kategorijo Euro 5.
Zapisal je: "Zaradi prepovedi nemških sodišč o prometu dizelskih vozil v nemških mestih, je upravičeno pričakovati, da se bo na Balkan in srednjo Evropo poskušalo prodati čimveč dizelskih vozil z motorjem pod standardom Euro 5. Ker bi tako tudi Slovenija lahko postala odlagališče takšnih vozil, predlagam vladi, da z ustreznimi predpisi (uredba, predlog zakona v državni zbor...) to onemogoči."
Imamo zvezane roke
Na njegovo pobudo so se odzvali na Ministrstvu za infrastrukturo, kjer so pojasnili, da Republika Slovenija ne more prepovedati pridobitve dizelskih motornih vozil iz drugih držav članic Evropske unije z emisijsko stopnjo, ki je manjša od Euro 5.
Republika Slovenija, kot polnopravna država članica Evropske unije, namreč ne more in ne sme kršiti prvega od štirih temeljnih načel, ki veljajo v Evropski uniji, to je pravica do prostega pretoka blaga s poreklom iz držav članic, in blaga, ki prihaja iz tretjih držav in je v državah članicah v prostem obtoku. Namen skupnega trga, ki je bil vzpostavljen z Rimsko pogodbo leta 1958, je bil odpraviti trgovinske ovire med državami članicami, s tem pa povečati gospodarsko blaginjo in prispevati k oblikovanju „vse tesnejše zveze med narodi Evrope. Namreč načela vzajemnega priznavanja, odprave fizičnih in tehničnih ovir ter spodbujanja standardizacije še dodatno podpirajo dokončno vzpostavitev notranjega trga.
Na ministrstvu še pojasnjujejo, da v kolikor bi Republika Slovenija želela s predpisom prepovedati pridobitve dizelskih motornih vozil iz drugih držav članic Evropske unije z emisijsko stopnjo, ki je manjša od Euro 5, bi s tem kršila načelo prostega pretoka blaga, zato tega ne Republika Slovenija ne katera koli druga država članica Evropske unije ne sme narediti.
Saj ni treba prepovedati uvoza, dodajo naj se le dodatne obremenitve pri prvi registraciji tako uvoženega avta pri nas - po 1.000.- € za vsak EURO x pod EURO 5.
Pred nekaj dnevi peljem po zaloški vLj. za 15 let starim d vw polom: ob speljevanju in vsaki višji prestavi se je iz njegovega izpuha zavalil gost, sivo-rjav dim. Kako je prišel čez tehničnega? Takšne avtomobile in tiste, ki spodaj… ...prikaži več puščajo olje, je treba SPRAVITI S CESTE, ne pa prepovedati uvoz nekaj let starih, brezhibnih avtomobilov.
Ne samo da gre za odličen predlog, po mojem je to tudi nujno potrebno storiti. Nemčije so polna usta varstva okolja, da pa izvaža svojo svinjarijo na vzhod, tam pa nimajo težav. Zato bi naša država morala zaščititi svoj interes,… ...prikaži več varovanje okolja, zraka. Torej upam, da bo naslednja vlada našča način, da se tak uvoz okoljsko neustreznih vozil prepreči!