Pri zunanjosti so oblikovalci poskrbeli za prepoznavne LED-luči, ki še dvignejo njegov imidž. Vse drugo je preverjeno, saj je bil mondeo wagon glede prostornosti v samem razrednem vrhu že pred prenovo.
LED-diode naredijo veliko razliko
Pri mondeu ni šlo za veliko prenovo, saj je ta vsaj na zunaj res malenkostna, kljub temu pa je dobil dnevne luči LED, ki ne zagotavljajo samo večje varnosti, temveč avto tudi polepšajo. Čeprav tega dodatka niso deležni vsi mondei, pa se zanj vsekakor velja odločiti, že zato, ker bodo sosedje tako vedeli, da ste v garažo zapeljali povsem novega in ne rabljenega mondea. Drugače pa je navečji evropski model z modrim ovalom na nosu ohranil mere in proporce, tako da meter v dolžino še vedno pokaže zajetnih 4,84 metra. To obljublja resnično prostorno potniško kabino in vstop v notranjost to samo še potrdi. Če je količina prostora glede na segment, v katerem mondeo pelje, povsem pričakovan, pa je s centimetri, bolj kot velevajo trendi, radodaren v drugi vrsti, kjer je prostora skoraj kot v razred višjih limuzinah. Enako dobro se mondeo odreže tudi glede prtljažnika, ki je z 549 litri prav tako med večjimi, še posebej dober rezultat pa je, če upoštevamo, da so mu oblikovalci namenili športen zaključek z dokaj položnim zadnjim steklom. S podiranjem sedem tako dobite največ 1.740 litrov prostora, nakladalna površina pa je ravna in brez stopnice, le prtljažna vrata so nekoliko pretežka in bi potrebovala pomoč elektrike.
Tudi preostala notranjost je bila deležna manjših popravkov, v obliki bolj kakovostne plastike na sredinski konzoli, ki pa zaradi mat barve ne prepriča. Položaj voznika za volanom je še vedno zelo dober, bi pa bil še boljši, če bi volanu končno malenkost zmanjšali obseg krožnice in tej dodali nekaj centimetrov debeline. To so pri novem focusu storili in rezultat je odličen. Drugače pa prednja sedeža zagotavljata izdatno mero bočne opore, sredinski naslon pa žal ni nastavljiv po dolžini. Merilniki so ohranili značilno obliko z velikim informacijskim zaslonom convers na sredini, je pa res, da ta še vedno ni najbolj intuitiven glede sprehajanja po menijih. Glede opreme je tako, da titanium k mizi prinese vse potrebno in tudi nekaj privlačnih dodatkov, med njimi bi se mi odločili denimo za ogrevano vetrobransko steklo, raje kot električno nastavljiva prednja sedeža s spominsko funkcijo pa bi imeli na primer tovarniško vgrajeno navigacijo, ki glede na ceno vozila resnično manjka. Materiali zdaj delujejo za razred boljši, čeprav kakšen pomislek še ostane, enako pa trdimo glede končne obdelave.
Veliko pa je, kot rečeno v uvodu, mondeo pridobil pri napredni tehniki. Za zmerno ceno, dodatki so smiselno strnjeni v dva tehnična paketa, tako kupci dobijo večino danes znane tehnike, ki vozniku lajša vožnjo ali dviga raven varnosti. Govora je o sistemih, kot so lane assist, radarski tempomati in sistem, ki nadzira zbranost voznika, ter še kakšnem, pri fordu pa vsa ta napredna tenhika stane od 700 do 3.000 evrov, odvisno, ali vključuje tudi prilagodljivo podvozje in še nekatere druge dodatke. Če pogledate h konkurenci, bi za vse to plačali še mnogo več. S tem je ford prevzel vlogo ene najnaprednejših znamk, kar mu lahko štejemo le v plus.
V nosu testnika se je vrtela najbolj smiselna in preverjena motorna opcija, ki pa s prenovo ni pridobila toliko kot bencinski motorji ecoboost. Pri teh gre za motorje majhne prostornine, ki so z uporabo napredne tehnologije in turbopolnjenja nadpovprečno zmogljivi in z dizelskimi tudi že mnogo primerljivejši, kar se tiče ekonomičnosti. Je pa tudi dvolitrski dizel pridobil nekaj moči, ki je je zdaj za 120 kilovatov, ob tem pa je inženirjem uspelo porabo obdržati na ravni predhodnega modela. Dodatnih 17 kilovatov se v vožnji ne pozna toliko, kot bi pričakovali, so pa pospeševanja pri avtocestnih hitrostih zdaj mnogo bolj brezskrbna, saj so medpospeški toliko boljši. Dodatna moč pride do izraza pri polni naloženosti, kjer pri vožnji v klanec ni treba takoj seči po prestavni ročici in prestaviti navzdol. Se pa ta izkaže z zadostno mero natančnosti in športnega talenta, enako pa še zmeraj trdimo za podvozje in vzmetenje, ki sta med najboljšimi v razredu.
Pri porabi motor tudi z novimi prijemi še ne zmore konkurirati svojima nemškima konkurentoma predvsem v svojih ekorazličicah, zato nestrpno čakamo, kaj bodo pri Fordu pripravili na tem področju. Je pa poraba z dobrimi sedmimi litri povsem sprejemljiva, če upoštevamo prirastek moči. Tudi cena je povsem pričakovana, s popusti, ki jih uvoznik ponuja, pa postane mondeo (testnik stane 26.950 evrov) tudi eden najcenejših med podobnimi. To pa še bolj nagne tehtnico njemu v prid.