Novi ford focus tako kot njegova predhodnika izstopa glede športne podobe in ravno takšnih voznih lastnosti, med novostmi pa najdemo tudi večino napredne tehnike, ki je v tem velikostnem in cenovnem razredu prej izjema kot pravilo.
Zelo dinamična podoba
Focus tako kot predhodnika pišeta pravila dinamičnega videza v tem segmentu, še posebno kar se tiče prednjega dela in podobe zadnjih luči, ki ponovno prinašata nekaj novega. Trodelne odprtine pod motorno masko so zelo zajetne skrivjao pa tudi novost v obliki prilagodljivih zračnikov, ki glede na hitrost vožnje prilagajo odprtost in s tem zmanjšujejo koeficient zračnega upora. Na boku prevladuje proti zadku vzpenjajoča se bočna silhueta, pri opremi sport pa tudi dodatno zatemnjena stekla od B stebrička naprej. Zadek je prav tako zelo moderen, saj so svetila oblikovana samosvoje in se zažirajo globoko v bok vozila. Najbolj zanimivo pa je kako drugače izgleda iz različnih zornih kotov, saj gledano od zadaj deluje zelo drugače kot če nanj gledamo pod 30 stopinjskim kotom.
Glede prostora focus večjega napredka ne prinaša, prtljažnik je recimo celo desetino manjši, pa še to s sistemom za popravilo pnevmatik, se pa zdi, da se zdaj v drugi vrsti sedi nekoliko udobneje. Blizu popolnosti je voznikov delovni prostor, kjer volanski obroč briljira z neposrednostjo in informativnostjo o dogajanju pod kolesi. Končno je (no po C-maxu) tudi krožnica manjšega premera, volan pa pravilno in dodatno odebeljen da lepo sede v roke. Enako dobro kot se odreže tudi prestavna ročica, katere višji položaj na podaljšku sredinske konzole spominja na sekvenčni menjalnik v WRC fiesti. prednja sedeža nudita tudi konkretno mero oprijema, ne pa rekordnega. Na zelo visokem nivoju je tudi zvočna zatesnjenost, saj motorja, kakor tudi piša vetra, vse do visokih vrtljajev oziroma hitrosti ni slišati.
Konkretno prenovljena je tudi ureditev celotne notranjosti, kjer je veliko podobnosti z C-maxom ali fiesto, veliko boljši pa so tudi uporabljeni materiali. Enako dobro se odreže tudi kakovost izdelave, čeprav je na mestih še malenkost vprašljiva. Stikala avdio naprave kot tudi klimatske naprave so zelo samosvoja, ampak ergonomično gledano dobra. Podatki teh sistemov se izpisujejo na večjem monokromatskem zaslonu, vsa stikala tudi tista na volanskemu obroču (ki jih mogoče celo malo preveč) pa so sedaj osvetljena. Še vedno pa se nismo navadili na osvetlitev notranjosti, ki je preveč osrednje skoncetrirana, pa čeprav prihaja iz LED svetilk.
Glede opreme je tako, da je paket opreme sport dobro založen, na seznamu doplačil pa žal ostanejo parkirna pomagala. Za zmerno ceno (v obliki enega od treh paketov pomoči vozniku ) pa je na voljo tudi veliko napredne tehnike. Za 17-palčna lita platišča, ki stanejo 260 evrov pa le doplačajte.
1,6-bencinar bo zadovoljil večino
V nosu se je vrtela zdaj ena od redkih preostalih atmosferskih pogonskih opcij, in sicer močnejši od obeh tovrstnih bencinarjev. Ta bo zaradi konkretne moči 92 kilovatov, zadovoljila večino uporabnikov. Moč motor sicer nabira zelo postopoma in je v spodnjem območju vrtljajev dokaj nezaznaven, ampak nad mejo 3.000 vrtljajev pa se dovolj razživi. Še tisoč višje pa pride do izraza neke vrste membrana pod dnom vozila, ki ojača zvok izpušnega sistema, zaradi katerega je zvočna kulisa presenetljivo športna. Menjalnik sliko še izboljša, je pa res, da bi dodatno šesto prestavno razmerje še nekoliko pripomoglo k večji ekonomičnosti. Kljub temu pa je poraba, ki se je na testu gibala v prvi polovici osmih litrov, dovolj ugodna.
Fordi so vedno veljali za cenovno zelo konkurenčne, enako pa velja tudi za tretjo generacijo focusa. Z najboljšimi v segmentu je tako primerljiv prav vseh pogledih, tako glede prostora kot vsebine, poleg tega pa v številnih, kot so vozne lastnosti, napredna tehnika tudi izstopa.
Golf je tako v resnih škripcih, vsaj pri kupcih, ki cenijo dinamičnost in zahtevajo kakovost, zmogljive motorje in obilo napredne tehnike.
Podatki o vozilu: (Ford focus 5v 1,6 Ti-VCT (92 kW) sport)
Motor: 1.596 cm3
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 159 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,2 litra/100 km, 139 gramov CO2
Zmogljivosti: 198 km/h, 11 sekund od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.358x1.823x 1.484, medosna razdalja 2.648, prtljažnik (v litrih): 363-1.148
Cena: 16.740/17.975 EUR
25
ogledov
Še bližje golfovemu prestolu
Vozili smo. Tretja generacija ne prinaša korenitih sprememb, so pa vse skupaj tolikšne, da ford focusa pomaknejo še bližje vrhu konkurence golfovega razreda.
Meni 3 leta star passat ni sredi zime zjutraj vžgal. Za en preklet motorček v velikosti skodelice sem plačal 1500€. Pač ga je mraz stisnil. In ne dolgo zatem še ena podobna zadeva, ki me je prišla pa ''samo'' jurja.<br… ...prikaži več />Če se ti to zgodi v eni zimi mislim, da imaš dovolj dober razlog, da znamki nekaj zameriš.
..temno rdec (trula visnja) Golf diesel, bela kuhinja, Nemski ovcar pa piksna pira: mokre sanje vsakega slovenceljna ;-)
Danes je pač tako, da maš lahko z vsako znamko dobre ali pa slabe izkušnje. Mogoče si ti imel smolo z svojim VW, jaz imam pa precej slabe izkušnje (sploh z elektroniko) z Fordi.