Več avtomobilskih proizvajalcev se bo moralo v Italiji zagovarjati pred obtožbami možne prevare z navajanjem dosegov električnih vozil.
Nemški dnevnik Tagesschau poroča, da je v procesu, ki so ga po zgledu afere Dieselgate izpred nekaj let družbeni mediji že poimenovali Electro-Gate, italijanski varuh konkurence že sprožil postopke proti nekaterim proizvajalcem. Oglasna sporočila Vokswagna, Stellantisa, Tesle in BYD-a naj bi namreč kršila določila italijanskega urada za varstvo potrošnikov.
Varuh konkurence navaja, da proizvajalci potrošnikov niso obveščali, kateri faktorji vplivajo na navedeni največji doseg in v kakšni meri ti faktorji dejansko vplivajo na skrajšanje dosega. Proizvajalci tudi niso navedli podatka, kako se lahko med normalno uporabo vozila zmanjša dejanska kapaciteta baterij.

Podatek, da so dejanski dosegi električnih avtomobilov manjši od navedenih, ni nič novega. Vendar pa v nasprotju z avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem, ki jih morajo proizvajalci vpoklicati tudi ob manjšem odstopanju od navedenih emisij, za električne avtomobile to dejstvo doslej ni imelo posledic. Italijanski varuh konkurence se je zdaj osredotočil na določene aspekte, ki so posledica delovanja električne tehnologije in so jih proizvajalci tudi namenoma izkoriščali.
Doseg električnih avtomobilov je namreč veliko bolj odvisen od zunanjih dejavnikov, kakršna sta temperatura okolja ali hitrost vožnje, kot pa poraba avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Pozimi ali med vožnjo po avtocesti se lahko denimo doseg električnega avtomobila močno zmanjša, v mestnem okolju pa se lahko zaradi rekuperacije zavorne energije doseg celo občutno poveča.
Proizvajalci radi navajajo maksimalni doseg, ki ga je mogoče doseči, kar vodi k razočaranju uporabnikov med potovanji po avtocestah,predvsem če so ti navajeni na veliko avtonomijo turbodizelskih avtomobilov.
Ključni faktor za zaupanje v električno tehnologijo je življenjska doba visokonapetostnih baterij in večina proizvajalcev da nanje osem let jamstva. Problem je, da se jamstvo nanaša na določeno preostalo kapaciteto baterije, denimo 70 odstotkov prvotne, ne pa na preostali doseg. Poleg tega pa lastniki avtomobila težko v praksi dokažejo, da se je kapaciteta baterije res zmanjšala, in morajo biti pripravljeni na sodni spor s proizvajalcem.
Saj pri bencinarjih tudi navajajo, da porabi kot en fajrcajh.
Naj napišejo poraba, kot pri ostalih avtih. Električni avto v povprečju porabi med 16 in 20 kwh/100km. Sedaj pa računajte, pri 20kwh porabe in 60kw bateriji, je to max 300km, oziroma manj, če upoštevamo, da ne praznimo do konca. Avtocesta… ...prikaži veča pozimi pri 130km/h gre poraba celo čez 20kwh. Poleti in lokalni cesti gre pa tudi pod 15. Čista matematika.
Zato pa bi naši modeli radi omejili največjo dovoljeno hitrost na AC na 110 km/h in v naseljih na 30 km/h. Ne zaradi varnosti, ampak zgolj in le zaradi dobičkov korporacij z zavajanjem kupcev o dosegu.