Tako kot je značilno za vozila koncerna Volkswagen, je oblikovno pričakovano ohranil glavne oblikovne poteze svojega predhodnika. Evolucija oblike je prinesla ostrejše linije in veliko "boksarsko" masko, ki smo jo spoznali z največjim Q7 in najmanjšim Q2.
Postavljen je na najnovejšo koncernsko platformo MLB, ki je prilagojena modelom z vzdolžno vgrajenim motorjem in jo že uporabljata modela A4 in Q7. Nova platforma je zaradi večje prilagodljivosti različnih vgrajenih modulov omogočila zmanjšanje mase za 90 kilogramov v primerjavi s predhodnikom, pa čeprav je zdaj nekoliko večji in z daljšim medosjem. Prtljažnik je s 550-litri pridobil 10 litrov na prostornini.
Tudi pogon spredaj
Prvič ponuja tudi možnost izbire pogona zgolj na prvi kolesni par (vstopni dizel). Ohranja visoko stopnjo notranje prostornosti, prilagodljivosti in udobja. Q5 je po zgledu na družinske sorodnike dobil virtualni kokpit. Osrednji zaslon nasajen na vrh armaturne plošče meri 7-palcev ali 8,3-palce, med meniji zabavno-informacijskega sistema pa se je možno pomikat z vmesnikom v obliki vrtljivega gumba ali drsne ploščice. Povezati se je mogoče na internet, v drugi vrsti si je mogoče omisliti računalniško tablico ali pa se prepustiti koncertnemu vzdušju, ki pa pričara ozvočenje s podpisom Bang&Olufsen.
Prvič zračno vzmetenje
Po zagotovilih tovarne je bil velik napreden narejen tudi pri občutku v vožnji, saj ima Q5 po novem tudi prilagodljivo zračno podvozje s funkcijo samodejnega uravnavanja višine v slogu modela Q7. Pri Audiju v isti sapi pojasnjujejo, da je novi Q5 v vožnji tako tako športen, kot to znajo Audijeve limuzine, pri čemer bo svoje povedalo tudi več vodilno vpetje prednje in zadnje preme. Q5 je napolnjen tudi z raznovrstnimi naprednimi asistenčnimi sistemi, ki delujejo na osnovi številnih senzorjev, lidarjev in kamere na vozilo in znajo poskrbeti, da je avto praktično postal neke vrste avtopilot.
Pri Audiju še posebej poudarjajo prediktivno asistenco, ki v kombinaciji s pametnim tempomatom in samodejnim menjalnikom ter navigacijo že vnaprej predvideva, kako bo potekala pot, spremlja promet pred seboj in optimalno uravnava delovanje pedalke za plin in zavoro. Kamera bere prometne znake, radarski tempomat pa na način prilagaja hitrost cestnim omejitvam. Rezultat je manjša poraba goriva. S pomočjo pametnega tempomata z zmožnostjo zaviranja in speljevanja sistem sam vozi v zastojih, sistem pa je na podlagi podatkov kamere, ki pregleduje cestišče, zmožen poseči v električno servokrmiljenje in obdržati vozilo na voznem pasu. Seveda avtomobil sam zavira pred stoječimi ovirami, tudi pešci in kolesarji.
En bencinski TFSI in trije dizelski TDI motorji
Na bencinski strani je prisilno polnjeni dvolitrski TFSI motor s 185 kilovati (252 KM) in pogonom quattro, dizelski motorji (TDI) so trije, vsi z dvema litroma prostornine in z razponom moči od 110 do 140 kilovatov (od 150 do 190 KM). Vsi modeli so serijsko opremljeni s štirikolesnim pogonom quattro, z izjemo vstopne turbodizelske različice, pri kateri je na voljo za doplačilo. Pogon za štirivaljne motorje je quattro s tehnologijo ultra, ki po potrebi izklopi zadnji kolesni par, s tem pa varčuje z gorivom. V drugi polovici leta prihaja na trg še najbolj zmogljiv šestvaljni dizelski motor.
Cene za vstopno dizelski različico s pogonom na sprednji kolesi in šeststopenjskim ročnim menjalnikom se začnejo pri 41.900 evrih, za 120-kilovatno različico s pogonom quattro in sedemstopenjskim s-tronic menjalnikom je treba odšteti vsaj 46.900 evrov. S zmogljivim bencinskim motorjem Q5 stane najmanj 55.800 evrov.
Pri Audiju verjamejo, da bo Q5 ostal vodilni v svojem segmentu v Sloveniji, tako, kot je to že od leta 2008 naprej, ko se je pojavila prva generacija. V osmih letih so jih pri nas prodali več kot 1900, še letos pa načrtujejo prodati 240 primerkov novega Q5 pri nas.