Na agenciji za varnost prometa (AVP) bodo od ponedeljak dalje skupaj s policijo, ministrstvom za izobraževanje, nevladnimi organizacijami, šolami in občinskimi Sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ter izpitnimi centri in šolami vožnje zagnali nacionalno akcijo pod sloganom "Vam je že KLIKnilo?".
V okviru akcije bodo sodelujoči predvsem opozarjali na pomen, ki ga ima varnostni pas za prometno varnost, saj je to dobesedno vez z življenjem. Že pri čelnem trku pri 50 km/h na potnika deluje naletna masa okoli tone in pol. Lahko zgolj z rokami dvignete en povprečen avto? Pri trku z 90 km/h na 80 kilogramov težkega moškega deluje že šest ton!
Klik za 50 odstotkov poveča možnost preživetja
Varnostni past je torej osnovni varnostni element, ki v primeru nezgode varuje potnike, zato je zelo pomembno, da so z njim vsi pravilno pripeti, tudi potniki zadaj, ki sicer poletijo naprej in ob tem poškodujejo sebe in prva dva potnika.
Kljub temu pa je statistika okoliščin prometnih nesreč v zadnjih letih zelo zaskrbljujoča, saj je samo lani v avtih umrlo 15 nepripetih potnikov oziroma tretjina vseh umrlih. Pri hudo poškodvanih potnikih pa je bilo nepripetih 21 odstotkov ljudi. Že primerjava med tema dvema podatkoma kaže, da so posledice neuporabe pasu veliko hujše.
Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrtno žrtev kar za polovico, skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe, ter za skoraj četrtino zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih.
Čeprav so na zadnjih sedežih varnostni pasovi nekoliko manj učinkoviti, saj zmanjšajo tveganje za hude poškodbe in smrtne žrtve le za četrtino, pa vseeno predstavljajo precejšnjo razliko, zaradi katere je pripenjanje na zadnjih sedežih prav tako smiselno. Varnostni pas je najbolj učinkovit pri direktnih trkih od spredaj in pri prevrnitvah.
Pri AVP so navedli podatke, da se med vožnjo redno pripenja 90 odstotkov voznikov in 92 odstotkov prednjih sopotnikov, a le 67 potnikov na zadnjih sedežih. Otroci v avtu so pripeti v 93 odstotkih primerov.
Najbolj pogosto se potniki pripnejo na avtocesti in regionalnih cestah, precej manj dosledni pa so na lokalnih cestah in v naseljih, pa čeprav ravno tam prihaja do največ nesreč.
Profil nepripetega voznika
Policisti pri nesrečah, kjer potniki niso bili pripeti, zelo pogosto opažajo dejavnika previsoke hitrosti in alkohola. Gre torej za nekakšen psihološki moment, ko z alkoholom "opogumljeni" voznik tudi z nepripenjanjem dokazuje svetu, kako neustrašen in sposoben je.
Poleg različnih medijskih aktivnosti o nujnosti uporabe varnostnega pasu bodo v izpitnih centrih dodatno osveščali kandidate za voznike o nujnosti uporabe pasu in otroških sedežev, v šolah in vrtcih imeli demonstracije o pravilni uporabi otroških sedežev in prevozu otrok ter izvedli več preventivnih dogodkov.
Del akcije pa bodo tudi dejavnosti policije in mestnih redarstev, ki bodo poostreno nadzirali uporabo varnostnih pasov pri vseh potnikih, tudi v okolici šol, vrtcev in nakupovalnih središč.
dezurni@zurnal24.si
kdor si pas nezna pripet tut vozit ni sposoben?
nekje je treba dobit denar, ker nekateri pač neplačujete davkov ipd.
Danes mi je mamica, ko sem pravilno pripeljal z njene desne strani (klasično desno pravilo), žugala češ kaj jo izsiljujem. Pripeta je bila. Ona ni sporna, sporen je tisti, ki se na parkirišču pri hitrosti 10 km/h ne pripne. Kaj… ...prikaži več po teh agencijah, ki rihtajo te akcije samo še preko vez zaposlujejo?