"Ljudje se v vozilu pogosto poistovetijo z domačim kavčem. V avtomobilu sedijo preveč udobno. Pozabljajo na pravilno nastavitev sedeža, ki je ključna za varno ukrepanje v kritični sistuaciji, vpliva pa tudi na poškodbe v primeru trčenja," pravi Brane Legan, vodja inštruktorjev AMZS.
Čeprav v šolah vožnje opozarjajo in učijo, kako se pravilno nastavi sedežni položaj, to počnejo tudi inštruktorji varne vožnje na izobraževalnih tečajih, skoraj ni bilo udeleženca dogodka, ki bi si pravilno nastavil višino sedeža in volana. "Ljudje sedijo predaleč stran od volana, predaleč stran z nogami. Ko pride do kritične situacije, ko je treba stisniti sklopko, zavoro, so noge in roke preveč iztegnjene. Takrat pride do hudih poškodb. Pravilno sedenje je osnova vsega," dodaja Legan.
Zakaj so v vozilu vzglavniki?
Inštruktor AMZS opozarja še na eno veliko napako, ki jo počnejo tako vozniki, kot vsi ostali potniki v vozilu. Zelo redko, še posebej, ko sedijo na zadnjih sedežih, ne razmišljajo o tem, kako pomembno je, da vzglavnik sedeža pravilno podpira vrat.
Če sedimo pravilno, nas križ ne bo bolel
Ko kupujemo avtomobil, bi moral biti vsak pozoren na sedeže. Električno nastavljivi sedeži niso marketinški trik, ampak znajo biti dober pripomoček s stališča varne vožnje. Omogočajo lažjo nastavitev pravilnega sedežnega položaja, nekateri pa imajo tudi spominsko funkcijo. Ta nam omogoča, da kljub temu, da za volanom sedijo različni vozniki, ni potrebno vedno znova iskati idealnega položaj za volanom. "Tako kot pri električnih sedežih se da tudi z ročnimi nastavitvami najti idealno nastavitev. Pomembno je, da pri nakupu avtomobila preverimo, ali je možno sedež nastaviti tako po višini kot globini in naklonu," pravi Legan, ki pojasnjuje, da so vse te nastavitve pomembne iz razloga, ker vsi nismo enako visoki ali težki. Če smo višje rasti, lahko na ta način sedeže spustimo nižje, kar je pomembno, če se vozilo prevrne. Takrat lahko pride do poškodb glave.
V nekatera najnovejša vozila srednjega cenovnega razreda avtomobilski proizvajalci že vgrajujejo sistem masaže sedežev. O tem pri AMZS pravijo: "Vožnja ni relaksacija, vožnja je delo. Če sedimo pravilno, vzravnano, potem masaže sedežev ne potrebujemo. Bolečina v križu in mišicah pride zaradi nepravilnega položaja sedenja."
Sumim,da nas čaka spet kak obvezen(in seveda plačljiv) tečaj sedenja v avtu.
Senzorje je potrebno vgraditiv glave vsem tistim, zaradi telefoniranja ogrožajo ostale udeležence ! *Kako prepoznaš voznika ,ki telefonira med vožnjo ? "Ne vklaplja smernikov ,ker ima telefon v levi roki !* Kako pa kadilca v… ...prikaži večv avtu ,ki telefonira ?" Po rumenih prstih .ha,ha,ha,ha