Kot kažejo objavljeni podatki Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA), ki sicer ni imelo podatkov za Hrvaško, Ciper, Luksemburg, Malto in Slovenijo, je bilo v prvem polletju letos prodanih 302.819 vozil z alternativnim pogonom oziroma 3,5 odstotka odstotka več kot v enakem obdobju lani.
V drugem četrtletju pa je prodaja skoraj stagnirala, saj je bilo prodanih 147.784 teh vozil, kar je 0,6 odstotka več kot v enakem obdobju lani.
Vse več vozil ima baterijo
Prodaja električnih vozil se je v polletju povečala za 17,2 odstotka na 70.127 vozil, pri čemer je porasla tako prodaja vozil z baterijo (+18,6 odstotka) kot priključnih (plug-in) električnih vozil (+17,7 odstotka). V drugem četrtletju je bila rast počasnejša: skupno je prodaja električnih vozil porasla za 7,1 odstotka na 33.866 vozil, pri tem prodaja tako vozil z baterijo za 5,1 odstotka in priključnih električnih vozil za 9,6 odstotka.
V polletju je bilo prodanih 132.897 vozil z novim hibridnim pogonom, kar je 25,8 odstotka več kot v enakem obdobju lani. V drugem četrtletju se je prodaja teh vozil povečala za 22,6 odstotka na 63.707.
Prodaja vozil na propan, etanol in zemeljski plin je v polletju upadla za 21,5 odstotka, prodanih je bilo 99.795 vozil. V drugem četrtletju se je prodaja znižala za 20,8 odstotka na 50.211 vozil.
Med glavnimi trgi EU je največjo rast prodaje vozil z alternativnim pogonom zabeležila Španija (za 68,1 odstotka v polletju in 84,4 odstotka v drugem četrtletju), prodaja je porasla tudi v Veliki Britaniji (za 21,3 in 18,4 odstotka). Na obeh trgih je rast temeljila na večji prodaji električnih in hibridnih vozil.
V Italiji je skupna prodaja teh vozil upadla (za 13,7 in 14,7 odstotka), pri čemer se je povečala prodaja električnih vozil in predvsem hibridov, ki pa ni nadomestila upada prodaje vozil na propan, etanol in zemeljski plin.
V Franciji je bila prodaja vozil z alternativnim pogonom v polletju še pozitivna (+8,4 odstotka), je pa v drugem četrtletju upadla (-9,4 odstotka), predvsem na račun manjše prodaje hibridov in vozil na propan, etanol in zemeljski plin.
V Nemčiji je prodaja v polletju še porasla (+šest odstotkov), v drugem četrtletju pa je stagnirala (-0,3 odstotka), in sicer se je izravnal upad prodaje vozil na plin in porast prodaje hibridnih vozil.