Avto
440 ogledov

Za LPG predelavo želi država 175 evrov

Fiar panda LPG Gregor Prebil
Če ste vozilo vi sami predelali na uporabo LPG plina v Sloveniji, potem državi ne dolgujete ničesar. A kako vedeti, ali je lastnik pred vami prevalil kakšen dolg na vaša pleča?

Minuli petek je kar nekaj razburjenja pri lastnikih avtomobilov, predelanih na uporabo LPG goriva, povzročilo sporočilo Finančne uprave (Furs) o tem, da so odkrili ogromno število teh vozil z neporavnanimi računi z državo. Njihovi lastniki so namreč zaradi cenejše predelave avtomobil peljali po plinsko napeljavo v eno izmed držav izven EU (praviloma balkanske države), a ob povratku v EU oziroma Slovenijo spremembe niso prijavili, čeprav mora biti napeljava ocarinjena in zanjo plačana uvozna dajatev.

Homologacijo so sicer ti lastniki naknadno opravili v Sloveniji (sicer ne bi mogli podaljšati registracije), ravno s primerjavo podatkov med homologacijami in predelavami pa so financarji stopili kršiteljem na prste.

Povprečni znesek, ki ga je Furs terjal od lastnikov tako predelanih vozil, je znašal okoli 175 evrov, uvedenih je bilo tudi 76 prekrškovnih ukrepov.

"Kako naj vem, da je prejšnji lastnik plačal?"

Oglasil pa se nam je bralec, ki ne ve, ali je njegovo LPG vozilo še karkoli dolžno državi, če pa je bilo pravilno homologirano v Sloveniji. Na Furs so za zurnal24 pojasnili, da lastnik nima nobenih dodatnih obveznosti do države, če je bila predelava napravljena in homologirana v Sloveniji. 

Kako pa naj lastnik nekega rabljenega in predhodno predelanega avtomobila ve, ali je prejšnji lastnik v primeru predelave v tujini poravnal svoj dolg do države? "Pred nakupom rabljenega vozila, ki je bil na plin predelan v tretjih državah, naj kupec od prodajalca zahteva dokument o plačilu uvoznih dajatev (uvozno deklaracijo). V uvozni deklaraciji je navedena številka šasije vozila, tako da lahko kupec preveri, ali se deklaracija nanaša na vozilo, ki ga kupuje," pravijo na Furs. 

Na kakšne dodatne stroške pa mora računati nekdo, ki ga še vedno mika predelava v tujini? "Strošek so uvozne dajatve za plinsko napravo in ceno montaže: obračunata se carina po stopnji 10 odstotkov in DDV po ustrezni stopnji, ki je določena v državi članici EU, v kateri se blago sprošča v prost promet, in strošek izdelave uvozne carinske deklaracije, ki jo izdela zastopnik lastnika in jo vloži pri carinskem organu," odgovarjajo dacarji.

Komentarjev 6
  • kapibara 08:07 12.februar 2015.

    Cerka 750 eur...kakšen je pa prihranek..

  • Marko Slovenia 19:36 11.februar 2015.

    Država hoče biti zelena (kar je itak blef), ampak vgradnjo zelenega LPG ti pa zaračunajo :) "naši" vgrajevalci in strokovnost sta dva skregana pojma. ko imaš problem, najdejo 80000 izgovorov, da je kriv avto. o vračilu denarja za pokvarjen motor ...prikaži več niti ne sanjati. izjema so zelo zelo zelo zelo zelo redki. sam tega nebi ponovil pri nas, žal

  • Alen Andres 13:52 11.februar 2015.

    Če pa naši za predelavo računajo malo premoženje,...