3,54 metra dolg avtomobil je majhen le navzven, še bolj pomembno pa je, da je avtomobil z dušo, zaradi česar se voznik in potniki v njem počutijo prijetno.
Ni lep kot picanto, a po uporabnosti presega konkurenco
Z ravnimi in oglatimi linijami na prvi pogled ni šik kot fiat500 ali kia picanto, ki jo je oblikoval prav nekdanji glavni oblikovalec Volkswagna, a ga prav škatlasta oblika naredi toliko bolj uporabnega znotraj.
Zahvaljujoč kolesom, ki so potisnjena na skrajne robove karoserije, deluje mišičasto in stabilno. Zaščitni znak spredaj sta velika žarometa, ki ju povezuje velik volkswagnov logotip in majhna vstopišča za zrak, zadaj pa so vrata prtljažnika v celoti steklena. Videz bi lahko še izboljšali, če bi sicer nerodno in veliko anteno, ki jo bo treba ob vhodih v avtomatske avtopralnice snemati in potem ponovno natikati, skrili pod „plavut“. Pika na i je bila v primeru testnika živahna rdeča barva karoserije, za katero je treba doplačati 110 evrov.
Za odpiranje desne šipe se je treba potruditi
Pri izbiri in sestavi materialov niso varčevali in so na višjem nivoju, kot v primeru premium smarta. Znotraj podobnosti z novim beetlom ne more skriti. Ciljamo na dodatne okrasne elemente v visokem sijaju in barvi karoserije, tudi usnja ne manjka. Armaturni plošči bi dodali le središčno odprtino za zrak, dokupljiv zaslon z navigacijo pa lepo zapolnjuje prostor. Instrumenti so dobro razporejeni, manj pregleden se nam je zdel majhen merilnik vrtljajev levo od osrednjega merilnika hitrosti, nerazumljivo pa so postavljena električna stikala za odpiranje prednjih stekel. Voznik lahko na svoji strani upravlja le s svojo šipo, pa še to neimpulzivno, medtem, ko mora, v primeru, da v avtomobilu sedi sam, za odprtje šipe na desnih vratih stegniti na drugo stran vozila.
Ob voznih lastnostih, o tem v nadaljevanju članka, je največji adut v primerjavo s konkurenco prostornost. Kljub temu, da gre za enega manjših predstavnikov mini avtomobilov, v notranjosti zahvaljujoč veliki medosno razdalji, ki meri 2,42 metra, ponuja udobje štirim odraslim. Le vstop na zadnjo klop v trivratni različici bo delal starejšim nekoliko težav. Potniki zadaj imajo zaradi majhnega zadnjega stekla tudi slabši pregled.
Prtljažnik ponuja veliko
Zaradi lahke konstrukcije,tehta zgolj 929 kilogramov, je kljub trivaljnemu motorju z enim litrom delovne prostornine, odlično vodljiv. Rajdni krog je manjši od 10 metrov, zato ga je lahko obrniti že na zelo majhnem prostoru, tudi parkiranje je lahkotno opravilo. 55 kilovatov (75 KM) je povsem dovolj tudi ob polni obtežitvi, hkrati pa na asfaltu stoji stabilno. Dober občutek v ovinkih mu zagotavlja informativen in zelo športen trikraki volanski obroč. Podvozje je dovolj trdo, privaditi se je treba le na zvok trivaljnega motorja, ki nekaj športnega prizvoka izpusti šele nad 4.000 vrtljaji. Prav novi aluminijasti trivaljnik se je v kombinaciji s petstopenjskim menjalnikom izkazal za zelo prožnega. Veliko navora je na voljo že pod 1.000 vrtljajev, zato je poraba nizka, prestavljamo pa lahko zelo zgodaj. Motor je odziven ob vsakem pritisku na stopalko za plin. Dobro se obnese tudi na odprti cesti, kjer vas ne bo strah niti pri nekoliko višjih hitrostih, na avtocesto dobro potegne tudi v vrhniški klanec a takrat se nekaj hrupa motorja prikrade v notranjost. V mestu smo porabo ustavili pri 6,4 litra, z umirjeno vožnjo pa jo zlahka spustite krepko pod mejo petih litrov. To je vzrok, da Nemci dizla ne bodo ponudili. Za nameček so se za zmogljive izkazale zavore, ki up od 100 do 0 km/h ustavijo v vsega 37 metrih, za dodatno varnost pa poskrbi serijski ESP in štiri varnostne blazine.
Ni (pre)drag, pa še dobro drži ceno
Podatki o vozilu: Volkswagen up 1.0 (high up!)
Motor: bencinski, trivaljni
Prostornina: 999 ccm
Najvišja moč: 55 kW (75 KM) pri 6.200
Najvišji navor: 95 Nm med 3.000 in 4.300 vrt./min.
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 108 g CO2/km
Zmogljivosti: 171 km/h, pospešek 13,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 3.540 x 1.641 x 1.489 medosna razdalja: 2.420
Prtljažnik: 251-950 litrov
Cena: 8.515/10.267 evrov (osnovni /testni)