Četrta generacija golfa cabriolet, ki je na tržišču manjkal skoraj desetletje, je povzel vse glavne oblikovalske smernice zadnjih Volkswagnovih modelov. Čeprav je navzven zelo podoben kombilimuzini, pa v sebi skriva precej drugačnosti.
Enak, a drugačen
Slednja se začne pri naklonskem kotu vetrobranskega stekla, ki je občutno položnejše, zaradi popolnoma ravne ramenske linije deluje elegantno, platnena streha pa ta občutek še podkrepi. Zadek je bolj limuzinski (kratek previs za streho), pod pokrovom pa se skriva prtljažnik, ki je ne glede na to, ali je streha razprta ali ne, vedno 250-litrski. Sicer je bolj uporaben, kot pri eosu, a kaj več kot manjših kovčkov z oblačili vanj ne boste spravili. Platnena streha namreč zasede manj prostora kot trdna, mehanizem pa jo pospravi v poseben prostor za sedeža v drugi vrsti. Slednja sta sicer bolj zasilne narave, kar je bilo glede na 4,25-metrsko dolžino za pričakovati, a je vsaj prostora za glavo dovolj tudi za višje. Imata pa sprednja sedeža tako imenovani easy entry funkcijo, zaradi česar je vstopanje mnogo lažje.
Hitra elektronika
Notranjost je preslikava iz petvratne različice, a je za odtenek bolj luksuzna. Na žalost pa na voljo zgolj en paket opreme, ki pa zadošča večini potreb. Sedeži so udobni, vožnja s spuščeno streho, ki se s pritiskom na stikalo zloži v zgolj devetih sekundah, pa užitek. Dodaten plus v primerjavi s hišnim eosom s trdo zložljivo streho je tudi ta, da je možno streho pospraviti ali postaviti tudi med vožnjo, do hitrosti 30 km/h. Pri eosu je treba stati na mestu.
Raje bi bencinarja in DSG
Kljub temu, da 1,6-litrskemu turbodizelskemu agregatu bistvenih minusov ne moremo pripisati, pa še vedno vztrajamo, da mora kabriolet poganjati turbobencinski motor. Dizel se je sicer izkazal za varčnega, več kot povprečnega pospeševanja pa vseeno ne gre za pričakovati. Poraba pod šest litrov na 100 prevoženih kilometrov je pohvalna, prav tako kot odlično podvozje, ki je v ovinkih suvereno opravljal svojo nalogo, na ravninah pa bil še vedno dovolj udoben. Ročni menjalnik je sicer natančen, a DSG menjalniku z dvojno sklopko ne more konkurirati. Če se večinoma časa zadržujete v mestih vam za doplačilo v višini 1.800 evrov ne bo žal.
Mehka streha ima poleti velike prednosti, predvsem če je izdelana tako kot je to opravil Volkswagen pri golfu. Slednji je tudi cenejši od eosa, ki pa bo bolj do izraza prišel v hladnejših mesecih. Pravi pristaši kabrioletov vseeno ne bi smeli oklevati. Za brezstrešnega golfa, bi kljub temu, da je izpustil eno generacijo, lahko rekli, da je narejen po preverjenem načrtu, pa tudi cena testnika 26.975 evrov je še v mejah normale.
Podatki o vozilu: Volkswagen golf cabriolet (1.6 TDi, BlueMotion)
Motor: 1.598 cm3
Vrsta: štirivaljni, turbodizelski
Moč: 77 kW (105 KM) pri 4.400 vrtljajih na minuto
Navor: 250 Nm pri 1.500 do 2.500 vrtljajih na minuto
Poraba: 5,8 litra/100 km (mešani cikel – test), 117 gramov CO2
Zmogljivosti: 188 km/h, 8,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.246 x 1.782 x 1.423, medosna razdalja 2.578
Cena: 26.975 EUR (testni)