Volkswagnov SUV tiguan po prenovi ostaja med najprepoznavnejšimi modeli v svojem razredu, še bolj zapeljuje in je še korak bližje večjemu in bolj premium bratu touaregu.
Z nekaj preprostimi prijemi je oblikovalec Walter de'Silva v tiguana odlično vklopil prepoznavne elemente Volkswagnove oblikovalske linije. Povečali so mu masko, dodali razkošnejša in vpadljivejša, z LED-svetlobo dopolnjena biksenonska žarometa, s čimer je avto prepoznaven že na daleč. Videz je manj konservativen kot prej, kar mu lahko štejemo zgolj v dobro. Zunanjost krasi še obilica kroma in aluminijasta platišča New York.
Glede na to, da so ga speminjali že leta 2009 in še leto kasneje, v tretje znotraj večjih sprememb ni bil deležen. Tiguan ostaja narejen po meri tistih, ki ne potrebujejo premium razkošja, a vseeno cenijo kakovostne in odlično obdelane in sestavljene materiale. Notranjost pričakovano spominja na ostale modele, kar je zagotovilo, da je dovolj trpežna, da vam tudi čez nekaj let ne bodo belili glave razmajani sedeži ali cvrčanje armaturne plošče. Tu Nemcem nimamo kaj očitati, a vse to tudi nekaj stane.
Prostornost ostaja zaščitni znak tudi po prenovi, saj tiguan ostaja med največjimi v razredu, kot tudi prtljažnik, katerega volumen uporabnega prtljažnega prostora se giblje med 470 in 1510 litri. Pravilnega položaja za volanom ni težko najti, saj sta tako sedež kot volanski obroč dobro prilagodljiva. Prednja sedeža zagotavljata veliko udobja, a je na žalost zadnja klop v primerjavi s konkurenco preozka, kar bo opazno le takrat, ko bodo zadaj sedele tri odrasle osebe. Za nameček so nasloni za glavo zadaj prenizki, kar bi utegnilo motiti tiste višje rasti, odprtina za vstop na zadnjo klop pa tudi ni ravno velika. Med minuse štejemo tudi to, da je treba nekatere tehnološke in estetske bombončke, kot sta tempomat ali ambientalna osvetlitev, doplačati, zato pa ni treba doplačati za parkirnega pomočnika (park assist), ki vključuje parkirne senzorje. Ta lahko s pomočjo zvočnega opozarjanja in prikazov oddaljenosti na radijskem zaslonu prepreči marsikatero buško.
Občutek za vožnjo ostaja pohvalen
Tiguan je od svoje prve predstavitve leta 2007 postal sinonim za dober občutek med vožnjo in ta tudi po štirih letih ni izginil.
Pod motornim pokrovom testnega avtomobila se je vrtel dvolitrski turbodizelski agregat s 125 kilovati moči. Čeprav volkswagen kot osnovni pogonski agregat ponuja 110-konjski dizel (81 kilovatov), s katerim želi speljati tudi kakšnega kupca, ki bi si zaradi visoke cene našega testnika izbral kio sportage ali hyundai ix35, pa je vožnja s 125-kilovatnim agregatom nekaj povsem drugega, še posebej, ko je treba pospeševati. Moči in navora je več kot dovolj, s hitrim in varnim prehitevanjem počasnih voznikov ne bo težav. Turboluknje ni, visok navor (280 Nm) pa je na voljo že od 1.750 vrtljajev na minuto naprej. Motor je zelo "elastičen" in je prav tako kot šeststopenjski ročni menjalnik razumna izbira za tovrstni dizelski pogon. Prenos je zelo lahek, pohvalno natančen, hkrati pa je hod do šeste prestave zelo dolg, kar omogoča ugodno križarjenje po avtocesti tudi pri višjih hitrostih, v potovalni prostor pa prinaša tišino. Po drugi strani bo kombinacija menjalnika in pogonskega agregata všeč tistim voznikom, ki radi kdaj pospešijo in vozijo dinamično, a so po naravni bolj ekološki vozniki. V kombiniranem režimu vožnje so na testu izmerili povprečno porabo 6,5 litra na sto prevoženih kilometrov, v mestih pa liter več. Pri ugodni porabi je bil vedno v pomoč sistem start-stop.
Obesa obnovljenega tiguana v vožnji, še posebej v mestih, prinaša dovolj udobja, na odprti cesti pa solidne vozne lastnosti in uglajenost, hvalimo pa tudi zvočno izoliranost, tudi pri višjih hitrostih. Na mokri cesti masa in visoko težišče znatneje vplivajo na dinamične kvalitete, a se elektronski sistemi še pravočasno vključijo, da vožnja ne postane prenevarna.
Različica Sport&Style s štirikolesnim pogonom, ki omogoča, da si ob doplačilu izberete tudi odlični DSG-menjalnik, v osnovi stane 33.224 evrov, dodatki pa že ne tako nizko ceno še dodatno dvignejo za dobrih tri tisoč evrov.
Tiguan je tako bistveno dražji od konkurence, zato je tudi pričakovati, da jih bomo videvali manj, kot na primer nissan quashquaijev ali korejskih ix35 in sportage, a tisti, ki bo pripravljen in ima toliko denarja, že ve, da bo za to ob dobrih voznih lastnostih dobil tudi veliko mero kakovosti.
Podatki o vozilu: (Volkswagen tiguan sport & style 2.0 TDI 4Motion)
Motor: 1.968 cm3
Vrsta: štirivaljni turbodizelski
Moč: 125 kW (170 KM) pri 4.200 vrtljajih na minuto
Navor: 350 pri 1.750 do 2.500 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,5 litra/100 km (mešani cikel – test), 162 gramov CO2
Zmogljivosti: 201 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.430x1.810x1.700, medosna razdalja 2.600, prtljažnik (v litrih): 470-1510
Cena: 33.224/36.440 EUR (osnovni/testni)
27
ogledov
36 tisoč evrov v zameno za dober izdelek
Dvolitrski turbodizelski agregat v volkswagnovem kompaktnem SUV-u vozilu pristoji, prav tako štirikolesni pogon 4Motion, ki pa ceno testniku s 125 kilovati moči dvigne do visokih 36 tisoč evrov.