Napovedi za leto 2023 so, da bo ponudba avtomobilov verjetno večja. Končno naj bi se zvišali tudi popusti na avtomobile z bencinskimi in dizelskimi motorji. Električnim avtomobilom pa grozi padec povpraševanja.
Obeti za nemške avtomobilske proizvajalce na trgu leta 2023 niso rožnati. Tako ocenjuje direktor zasebnega inštituta Center Automotive Research (CAR) v Duisburgu Ferdinand Dudenhöffer, ki celo pravi, da je "slika črna" pri prodaji avtomobilov v Evropi.
Resda so seznami naročil še vedno precej zajetni, a po analizi Dudenhöfferja je glavni vzrok za prenasičenost naročil novih avtomobilov ta, da so bile dobavne verige v preteklosti motene, manjkali so polprevodniki in številni drugi pomembni deli.
Manjša ponudba z višjimi maržami
Ob zapiranjih med pandemijo je prišlo do zanimive situacije - vsi proizvajalci so izdelali manj avtomobilov, kot je bilo sprva načrtovano, zato se je ponudba po vsem svetu močno zmanjšala. Vsa proizvedena vozila so zato lahko prodali z velikimi maržami. Veliki popusti, ki so bili običajni v avtomobilski industriji, so čez noč izpuhteli.
»To se bo leta 2023 končalo,« meni Dudenhöffer, ki ga povzemajo nemški mediji in pojasnjuje: "Seznami naročil se bodo skrčili. Inflacija in visoke cene energije ter tudi recesija, bodo povzročili manjše povpraševanje po nakupu novih avtomobilov. Leto 2023 prinaša oživitev popustov pri nakupu avtomobila," pravi avtomobilski strokovnjak.
"Evropa kot poraženka"
Dudenhöffer meni, da bo Evropa poraženka. Napoveduje majhno rast prodaje novih avtomobilov v Nemčiji, pričakuje pa upad prodaje v Franciji, Angliji, Italiji, pa tudi v Rusiji. Nasprotno pričakuje povečanje prodaje avtomobilov v Aziji in Severni Ameriki. Kitajska in Združene države Amerike so namreč sprožile programe za oživitev gospodarstva, ki bi bili lahko dobri tudi za avtomobilsko industrijo.
Nevarnost grozi iz ZDA
Bidnova administracija je sprejela zakon o zajezitvi inflacije, ki v desetletnem obdobju predvideva državno porabo v višini 430 milijard dolarjev. Med drugim ameriška vlada vsakemu kupcu električnega avtomobila obljublja znižanje davka v višini 7500 dolarjev, a le, če bo kupil avto, ki bo izdelan v Združenih državah Amerike.
Podobna pravila veljajo za vse ostale veje, ti ukrepi pa so namenjeni predvsem zaradi Kitajske. Združenje nemških bankirjev ocenjuje, da je zakon dovolj ohlapen, da bi lahko iz njega izključili tudi proizvajalce avtomobilov iz Nemčije, ki bi nato morali odpreti proizvodne obrate v ZDA.
Razmah električnih avtomobilov
V Nemčiji se je močno povečalo število registriranih električnih avtomobilov. Od junija 2020 namreč kupci električnih avtomobilov s ceno pod 40.000 evrov od države prejemajo subvencijo v višini 6000 evrov, proizvajalci avtomobilov pa k temu dodajo še 3000 evrov popusta. Prodajo teh avtomobilov spodbujajo s skupno kar 9.000 evri. Kupci delno električnih avtomobilov s tako imenovanim hibridnim pogonom lahko računajo na premijo do 6750 evrov.
Po izračunih inštituta CAR bi lahko do konca leta 2022 število teh avtomobilov doseglo 28 odstotkov celotnega nemškega trga. Skupno se omenja številka 720.000 električnih avtomobilov, od tega 326.000 hibridov in 394.000 popolnoma električnih avtomobilov.
Subvencije se znižujejo
Z januarjem 2023 se subvencije znižujejo, na drugi strani pa cene električne energije rastejo. Razbremenitve ne prinaša niti državna »zavora pri ceni elektrike«. Polnjenje baterij električnih avtomobilov dodatno obremenjuje energetsko bilanco gospodinjstev.
Tako proizvajalci avtomobilov kot okoljski aktivisti menijo, da je večkrat omenjena »prometna revolucija« v nevarnosti. Dudenhöffer v napovedi za leto 2024 pričakuje, da se bo po okoli 720.000 prodanih EV vozil v tekočem letu, leta 2024 prodaja prepolovila na le 362.000 elektrificiranih avtomobilov. Tržni delež "električarjev" bi se s sedanjih 27,8 odstotka po teh napovedih prepolovil na okoli 14 odstotkov.
Center Automotive Research (CAR) pričakuje, da bo leta 2023 prodanih 484.000 električnih avtomobilov, kar bi ustrezalo 21,3-odstotnemu tržnemu deležu.
Neugoden veter iz Kitajske
Na Kitajskem, največjem avtomobilskem trgu na svetu, so nemški proizvajalci izpostavljeni hudi konkurenci. BMW in Mercedes tam prodata več kot 30 odstotkov svojih avtomobilov. Skupina Volkswagen na Kitajskem proda celo več kot 40 odstotkov svojih avtomobilov.
Zdi se, da formula dosedanjega uspeha nemških proizvajalcev avtomobilov na Kitajskem ne deluje več, vsaj, ko gre za električni avtomobil. Nemški časnik "Handelsblat" je poročal, da je novo kitajsko podjetje "Human Horizons" z modelom električnega avtomobila "HiPhi X" že pred tekmeci v razredu premijskih avtomobilov, kjer so dobički največji. Do zdaj je bil ta razred vozil domena treh nemških proizvajalcev vozil: Mercedesa, BMW in Audija. HiPhi je od januarja do septembra na Daljni vzhod dostavil dobrih 3800 vozil. To se morda sliši malo. A podobnih številk ne dosegata niti Porsche s taycanom niti Mercedes-Benz z modelom EQS. Pri tako dragih serijah tudi manjše količine vozil obetajo velike dobičke.
Dober sloves starih proizvajalcev izgublja pomen
Tudi v drugih razredih lokalni kitajski proizvajalci avtomobilov, kot so BYD, GAC, Li auto in Nio, že zmagujejo v tekmi z evropsko konkurenco. Nemški inženirji, ki temeljito preizkušajo kitajske izdelke, medtem pravijo, da so ti kitajski avtomobili kakovostni, a cenejši.
Daniel Röska, analitik ameriške družbe za upravljanje premoženja Alliance Bernstein, po navajanju Handelsblatta pravi, da se tradicionalna moč in ugled nemških proizvajalcev avtomobilov z bencinskimi in dizelskimi motorji samodejno ne bo preslikal na električne avtomobile. Ta trend naj bi se leta 2023 še okrepil.
najprej so nabili cene v nebo, sedaj bi pa dali "popust".....kdo še naseda na to sranje
Ukinjajo izdelavo cenovno dostopnih avtomobilov potem pa jočejo. S tem se zmanjšuje potreba po delovni sili, ki posledično nima denarja za nakup avtomobila. Na dolgi rok nam bodo zavladal vzhod in to zaradi pretirane požrešnosti sedanjih kratkovidnih "menedžerjev".