Bera modelov, ki jih ne bo več mogoče kupiti, je zelo pestra in sega vse od najmanjših mestnih avtomobilov do velikih limuzin in enoprostorcev, med njimi pa se znajde celo kakšen predstavnik trenutno najbolj priljubljene vrste križancev. Kateri modeli so se torej letos ali pa se bodo kmalu poslovili iz prodajnih salonov?
Audi R8
Audi R8 je z izboljšavami na trgu že od leta 2015, zato ne preseneča novica, da se bo kmalu poslovil. Bolj presenetljivo pa je, da ne bo imel naslednika, oziroma bo ta, če bo, električni. Vendar ne bo nujno imel enakega imena. Audi R8 se bo poslovil postopoma, najprej z ukinitvijo motorja V10, ki ga bodo v pokoj pospremili s posebno zelo drago serijo.
Audi TT
Z letom 2023 se bo po 25 letih obstoja poslovil tudi audi TT, ki je v zadnji generaciji na trgu pravzaprav že od leta 2014. Tudi audi TT se bo poslovil v slogu, v obliki posebne serije različice audi TT RS coupe, ki bo omejena na vsega 100 primerkov.
Ford S-max in galaxy
Ford bo spomladi 2023 zaključili proizvodnjo svoje enoprostorske dvojice S-max in galaxy, ki so jima dolgo generacijsko življenje nazadnje podaljšali s hibridnim pogonskim sklopom. Naročila so že zaključili, izpolnjevali pa jih bodo do konca proizvodnje.
Ford GT
Konec je dočakala tudi Fordova legendarna sodobna reinkarnacija še bolj legedarnega dirkalnika iz konca šestdesetih let prejšnjega stoletja, forda GT40. Ford GT bo kariero zaključil s 67 primerki omejene serije enega zadnjih GT-jev za dirkališča. Z zadnjo serijo bodo obeležili tudi svojo trojno zmago na dirki 24 ur Le Mansa 1967. Vseh 67 bodo ročno zdelali v tovarni Multimatic v Ontariu.
Hyundai ioniq
Z letom 2022 v pokoj odhaja tudi hyundai ioniq, ki je svoje ime pravzaprav predal celotni liniji Hyundaijevih električnih avtomobilov, ki so odslej na voljo pod samostojno znamko Ioniq. Avtomobil, ki je bil na voljo z električnim, hibridnim ali priključno hibridnim pogonom, so začeli pri Hyundaiju izdelovati leta 2016, vmes pa je doživel korenito prenovo. Julija se je proizvodnja zaključila po 350.000 izdelanih primerkih.
Lamborghini aventador
Po 11.465 izdelanih primerkih se je poslovil tudi superšportnik lamborghini aventador. K svojemu kupcu v Švici bo namreč odpotoval zadnji primerek, roadster v posebni modri barvi, ki ga je po kupčevih željah izdelal posebni oddelek.
Opel insignia
Eden od avtomobilskih razredov, ki izgublja na račun križancev, so tudi limuzine, kombilimuzine in karavani srednjega razreda. Tipični primerek je opel insignia, ki je ostala brez naslednika in je svoje mesto na tekočih trakovih prepustila DS4 in opel astri zadnje generacije, ki bosta z letom 2023 na voljo tudi z električnim pogonom.
Renault scenic
Nekoč se je zdel nepogrešljiv, zdaj pa ga ni več. Ko ga je Renault leta 1996 prvič predstavil, tedaj še kot megane scenic, je bil začetnik novega razreda enoprostorcev spodnjega srednjega razreda, zelo priljubljenega avtomobilskega segmenta, ki so ga zaradi praktičnosti vzljubili predvsem Evropejci, Zdaj ga je pokopala prav evropska ljubezen do križancev, kar se je poznalo tudi pri prodajnih številkah. Če so prvo generacijo scenica v letih 1996 do 2003 prodali v 2,8 primerkih, je v zadnji generaciji na evropske ceste zapeljalo le 21.000 primerkov scenica.
Renault kadjar
Lani je svojo kariero zaključil še en renault, križanec kadjar. Vendar pa v nasprotju s scenicom ni brez naslednika, saj so pri Renaultu pri njegovem razvoju uvedli toliko sprememb, da so nasledniku nadeli novo ime austral.
Seat alhambra in VW sharan
Po enajstih letih proizvodnje v zadnji generaciji se je iz avtomobilskega sveta poslovila tudi skoraj identična dvojica velikih enoprostorcev seat alhambra in volkswagen sharan. Z obilico prostora znotraj skoraj petmetrske enoprostorske karoserije, prilagodljivostjo in velikimi drsnimi vrati sta bila zelo priljubljena predvsem pri družinah, vendar to ni bilo dovolj za njun obstanek.
BMW i3
Leta 2013 predstavljeni BMW i3 je bil eden prvih električnih avtomobilov, s katerimi se je dalo odpeljati tudi dlje, julija 2022 pa je po 250.000 prodanih primerkih zaključil svoje modelno življenje. To je v bistvu zelo dober dosežek za avtomobil zelo nišne zasnove z veliko ogljiko0vih vlaken v konstrukciji karoserije, ki mu je kar dolgo precej dobro služila, danes pa nima smisla, zato BMW i3 v zgodovino odhaja brez neposrednega naslednika.
Citroën C4 space tourer
Konec leta 2022 se je z možnostjo zadnjih naročil dokončno poslovil tudi citroën C4 space tourer, ki je svojo kariero pred leti začel kot citroën C4 picasso. Morda bi morali dodati, da celo kot citroën xsara picasso, saj so v Franciji s tem modelom leta 1999 zastavili njegove osnovne lastnosti. Po več kot dveh desetletjih je svoje mesto prepustil križancu citroënu C5 aircrossu, ki je tudi nasledil precej njegove praktičnosti.
Trivratna ford fiesta
Majhni mestni avtomobili sicer večinoma ostajajo v ponudbi avtomobilskih proizvajalcev, vendar večinoma le v bolj priročnih petvratnih različicah. Eden redkih modelov, ki je še bil na voljo s troje vrat, je bila tudi ford fiesta, ki pa bo odslej tudi na voljo le še v petvratni izvedbi.
Ford mondeo
Pri Fordu se je poslovil tudi mondeo. Zadnji primerek je s tekočih trakov zapeljal 4. Aprila 2022, s čimer se je zaključila uspešna zgodba z začetkom leta 1993, ko je pravzaprav nastal kot svetovni avtomobil, ki ga je Ford pod različnimi imeni prodajal na vseh celinah.
Nissan GT-R
Iz Evrope se je po trinajstih letih poslovil japonski tehnicistični športnik nissan GT-R, ki si je upravičeno prislužil vzdevek »godzilla«, saj je s svojimi zmogljivostmi ustrahoval tudi vsega vajene voznike eksotičnih avtomobilov in je bil zgled tega, »kako se stvari delajo po japonsko«. Da zares gre za nišni izdelek, pove podatek, da so jih v Nemčiji denimo prodali vsega 1.812.
Renault talisman
Tezo o zatonu limuzin srednjega razreda v Evropi je potrdil tudi Renault, ki je ukinil talismana. Talisman, ki je nastal kot naslednik dveh modelov v krizi identitete, lagune in latituda, je za Renault pomenil precejšnje upanje, vendar ni imel sreče, saj se je pojavil v času, ki avtomobilom njegovega razreda čas tudi sicer ni bil naklonjen. S koncem modelnega življenja se je zato poslovil brez naslednika.
Dacia lodgy
Dacia lodgy je bil preprost družinski enoprostorec, ki mu je na račun ugodne cene bila oproščena marsikatera pomanjkljivost. Tako kot prestižnejšemu renaultu scenicu se mu je lani že po eni generaciji iztekla življenjska doba. Kljub temu ni ostal povsem brez naslednika, saj je njegovo vlogo prostornega sedemsedežnega prevoznika prevzel dacia jogger, ki pa opravlja tudi vlogo prav tako opuščenih dacij dokker in logan MCV, poleg tega pa je tudi slogovno blizu danes priljubljenim križancem.
VW passat (limuzina)
Zaton limuzin srednjega razreda ne bi popoln, če ne bi Volkswagen opustil tudi limuzinske različice volkswagna passata, avtomobila, brez katerega si wolfsburškega proizvajalca dolgo ni bilo mogoče predstavljati. To velja predvsem za Evropo, kjer bo ostal le karavanski passat variant, ki je bil dejansko najbolje prodajana izvedba tega modela, njegovo vlogo pa bo prevzel tudi volkswagen arteon. V električni dobi pa ga bo nadomestil že napovedani volkswagen aero B, ki bo v serijski obliki morda imel drugačno ime, bolj v skladu z električno nomenklaturo ID.
A Golob osstane, al ne, al ….
Še čudno, da so onega Nisana gtr toliko časa delali, glede na to kolikor je grd ,,, !!! ! !!!