Pisali smo že o novem standardu ECE R 129, ki bo v prihodnjih letih prevladal pri otroških sedežih. Da je nek sedež že narejen v skladu z novim standardom in ne starim (R44), lahko kupci prepoznajo po oznaki "i-size" in poleg navedbo centimetrov. Ti centimetri povedo, do katere telesne višine otroka se sme tak sedež uporabljati.
Vendar standard, ki je veliko strožji glede zaščite otroka pri testiranjih trkov, za zdaj velja le za tiste otroške sedeže, ki so namenjeni dojenčkom in majhnim otrokom. Med drugim bodo vsi novi sedeži za najmanjše katerogije otrok narejeni tako, da bo otrok do 15 meseca starosti sedel s pogledom, obrnjenim nazaj.
Kako pa je s sedeži za starejše otroke?
"Standard ECE R 129 zaenkrat velja le za otroške sedeže za manjše otroke - do 4. leta starosti. Za ostale skupine R 129 še ni sprejet," pojasnjuje France Kmetič iz Avto moto zveze Slovenije (AMZS), ki sodeluje z ostalimi evropskimi organizacijami pri pripravi in izvedbi testov otroških sedežev.
Kmetič dodaja, da so pravila za starejše otroke po standardu R 129 še v pripravi in da naj bi pričele veljati do konca letošnjega leta. Predlog teh sprememb pa za starejše otroke prinaša velike novosti, saj bo moral biti vsak sedež, ki bo namenjen otrokom višine do 135 centimetrov, pred homologacijo testiran za predpisano bočno zaščito. Sedežem, ki so namenjeni izključno otrokom nad 135 centimetrov, bočne zaščite ne bo potrebno dodatno dokazovati.
Otrok mora po slovenskih predpisih otroški sedež uporabljati do višine 150 centimetrov.
Jahači bodo še dovoljeni, vendar pa ...
Znatna novost se obeta za sedeže brez naslona, t. i. jahače. Pri strokovnjakih za varnost ti sedeži že tako niso dobro zapisani, saj brez hrbtišča, ki ustrezno preusmerja potek varnostnega pasu prek otrokovega telesa, lahko nudijo precej slabšo zaščito v primeru silovitih pojemkov, še vedno pa so boljši, kot da bi otrok sedel kar na avtomobilskem sedežu. Zelo vprašljiva je njihova zaščita v primeru bočnih trkov.
Kmetič pravi, da bodo spremembe zahtevale, da se novih jahačev predvidoma s koncem leta ne bo več smelo uporabljati pri otrocih, ki so manjši od 125 centimetrov in lažjih od 22 kilogramov.
AMZS je sicer v svoji publikaciji Motorevija objavil obširni test novih avtosedežev na trgu. Med 32 sedeži je nekaj zelo dobrih, nekaj pa se jih je izkazalo katastrofalno. Več TUKAJ.
PREBERITE ŠE:
dezurni@zurnal24.si
Na nagradno igro se prijavite TUKAJ.
voznik naj vozi in ne počne še 100 drugih stvari hkrati, pa bo tudi varnost na cesti boljša
važno da vam ni problem dati 1000€ za voz, ki bo v uporabi eno leto, problem pa vam je kupiti spodoben sedež, ki bo za kar nekaj časa (pa da ne govorimo o tem, koliko je vseeno cenejši od voza)....… ...prikaži več Aja, sedeža sosedi ne vidijo, voz pa! ah ja... ;)
v skandinaviji je tole s sedeži že nekaj časa.... a misliš da so pri nas sposobni kaj takega ugotovit?