Avto
1830 ogledov

Bodo morali biti otroci res do četrtega leta v avtomobilu obrnjeni nazaj?

Novi Volvovi otroški sedeži Volvo
"Prodajalka v trgovini mi je dejala, da bodo od leta 2018 naprej za otroke do četrtega leta starosti na prodaj le še avtosedeži, v katerih bodo otroci obrnjeni nazaj,“ je bil zapis mamice na Facebooku. Po sledi izjave smo se obrnili na eno izmed večjih trgovin, kjer prodajajo otroške avtomobilske sedeže, in Javno agencijo RS za varnost prometa.

Danes vzporedno z obstoječim standardom ECE-R 44/04 (začel je veljati 23. junija 2005 in velja še danes - predvidoma naj bi proizvajalci lahko dali na trg avtosedeže s to oznako nekje do leta 2018, vendar še ni določeno), ki avtosedeže na podlagi teže otroka razporeja v pet skupin (skupina 0+, 0+/1, 1, 1/2/3 in 2/3), je od 9. julija leta 2013 naprej v veljavi tudi nova regulativa ECE-R 129 ali i-Size.

Regulativa ne nadomešča trenutno veljavne  ECE R 44/04, prinša pa dve bistveni spremembi in sicer: otroški varnostni avtosedeži morajo opraviti tudi bočne preizkuse, in, da avtosedeži niso več razdeljeni v skupine po teži otroka, temveč po njegovi rasti – višini.

Do 15 meseca starosti obrnjeni v nasprotno smer vožnje

Na  Javno agencijo RS za varnost prometa pojasnjujejo, da ne drži, da bodo obvezni otroški sedeži, ki so namenjeni otrokom do 4. leta starosti biti obrnjeni nazaj. Bodo pa morali biti po novem predpisu vsi otroci do 15. meseca starosti v otroškem sedežu obrnjeni v nasprotno smer vožnje.  Vsi avtosedeži, ki so v avto pritrjeni z isofix sistemom in imajo oporno nogo za čvrstejšo pritrditev, bodo lahko pritrjeni v avtomobile na mesta, ki bodo ustrezno označena z oznako i-Size. To pomeni, da izdelovalec avtomobila zagotavlja, da ima na tistem mestu oporna noga otroškega sedeža varno in dovolj trdno oporo (dno avta je tam dovolj trdno – ni na primer le pokrov predala). S tem naj bi se izognili seznamom avtomobilov, v katere je dovoljena pritrditev določenega avtosedeža (tako imenovana pol univerzalna uporaba), pojasnjujejo na AVP.

Kaj novi predpis pomeni za uporabnike?

(Foto: Shutterstock) | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Na AVP pravijo, da trenutno na trgu še ni veliko avtosedežev z novo homologacijo. Sedeži, ki so homologirani po novem standardu ECE R 129 v primerjavi s sedeži, ki so homologirani po standardu ECE R 44/04, nimajo posebnih prednosti, zato to, po katerem standardu je sedež homologiran, ni odločilen dejavnik pri nakupu. Pri AVP svetujejo, da naj bodo odločilni drugi dejavniki: ob podatkih, ki jih lahko razberete v raznih testih tudi to, kako se otrok počuti v sedežu in kako sedež pritrdite v avto. Velika večina otroških sedežev ima vgrajeno isofix pritrditev, saj morajo vsi novi avtomobili imeti vgrajena pritrdišča za isofix otroške sedeže. To olajša montažo sedežev in zmanjša možnost napačne pritrditve otroškega sedeža v avto.

"Prav zato tudi ni nobenega zadržka, da ne bi kupili novega avtosedeža s homologacijo ECE-R 44/04, kajti avtosedežev z novo homologacijo ECE-R 129 še ni veliko na trgu. Še enkrat naj poudarimo, da vse to velja le za sedeže za dojenčke in majhne otroke, kajti za avrtosedeže za večje otroke se predpisi še niso spremenili. Predvidoma se bodo spremenili v prihodnjih letih. Kljub prihajajočim novim predpisom bo uporaba sedežev s homologacijo ECE-R 44/04 dovoljena še vrsto let, pravijo. Zato vsi tisti, ki potrebujete nov otroški varnostni sedež, lahko povsem mirno kupite avtosedež in ga uporabljate,“ so pojasnili na AVP.

V trgovini Baby Center imajo v asortimaju že kar nekaj modelov razičnih blagovnih znamk, ki so namenjeni temu, da je otrok v nasprotni smeri vožnje obrnjen dalj časa, vendar ni nujno, da so ti sedeži bili testirani po novi I-Size regulativi: "Tovrstni modeli na skandinavskem trgu v uporabi že dalj časa in so nekaj običajnega, pri nas pa na ta nov način uporabe še nismo vajeni. Vse priznane blagovne znamke Maxi Cosi (Pebble Plus, 2Wayfix baza, 2way Pearl, Axiss-Fix), Romer (Dualfix), Cybex (Sirona), Be-Safe (Izi modular) … imajo v svojem asortimaju tovrstne modele, vendar vsi niso testirani po novi I-Size regulativi,“ odgovarjajo.

Komentarjev 2
  • mph 21:46 28.maj 2016.

    Da ne govorimo pri 4 letih. Razen, če bomo primorani kar odmontirat sprednji sedež pred otrokom, da bo nekako zadaj montirano to čudno. Bedarija na kubil. Pa, da ne bo pomote, za naše smo vedno kupili najboljše ne glede na ...prikaži več ceno (no, takrat je še šlo s plačami) ampak niti v sanjah ni možno vozit 4-letnika v obrnjenem položaju. Vsekakor pa je nuja dokler je to možno.

  • Roadracer 20:52 28.maj 2016.

    OK, ampak a bo potem imel prostor za noge pri 15 mesecih?